به گزارش صفیر گیلان ،رییس سازمان آتش نشانی  با اشاره به اینکه علت این آتش سوزی   بی احتیاطی کارگران در هنگام عایق کاری واحد مسکونی بود گفت:با توجه به بی سابقه بودن رخداد هم زمان وقوع ۴ حریق منزل مسکونی در ۴ نقطه از سطح شهر، خوشبختانه در آتش سوزی ها تیم های عملیاتی […]

به گزارش صفیر گیلان ،رییس سازمان آتش نشانی  با اشاره به اینکه علت این آتش سوزی   بی احتیاطی کارگران در هنگام عایق کاری واحد مسکونی بود گفت:با توجه به بی سابقه بودن رخداد هم زمان وقوع ۴ حریق منزل مسکونی در ۴ نقطه از سطح شهر، خوشبختانه در آتش سوزی ها تیم های عملیاتی آتش نشانی به خوبی در سطح شهر تقسیم شده و توانستند این عملیات را در کمترین زمان و بدون هیچ گونه آسیب جانی به پایان برسانند.

به گزارش صفیر گیلانبه نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، نخستین اعلام آتش سوزی در ساعت ۱۰:۵۲ دقیقه صبح امروز یکم بهمن ۹۶ به مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد که سریعا ۱۰ دستگاه خودروی اطفایی بهمراه ۳۱ آتش نشان و افسر ارشد به محل حادثه واقع در بلوار شهید قلی پور_کوی حسینی اعزام شدند.

بابک رمضانی رئیس سازمان آتش نشانی در ادامه بیان داشت: به محض رسیدن تیم های عملیاتی سازمان به محل حریق با حجم بسیار شدیدی از شعله های آتش در سربندی یکباب انباری مواجه شدند.
وی در ادامه افزود: بواسطه متصل بودن سقف خانه های مسکونی همجوار و عدم وجود دیوار آتش بر، تیم های عملیاتی سریعا نسبت به مهار و پیشگیری از گسترش حریق و اطفای آن اقدام کردند.
رمضانی در ادامه با بیان اینکه تنها ۱۴ دقیقه از اعلام نخستین آتش سوزی نگذشته بود، افزود: تماس شهروندان در ساعت۱۱:۰۶ دقیقه حکایت از آتش سوزی دو باب منزل مسکونی در بلوار شهید انصاری_کوچه مستشاری را داشت که سریعا ۱۰ دستگاه خودروی اطفایی و نجات بهمراه ۲۹ آتش‌نشان به محل حادثه واقع در بلوار شهید انصاری_ کوچه مستشاری اعزام شدند.

وی در ادامه به شدت آتش سوزی سقف های بهم پیوسته دو باب منزل مسکونی ویلایی اشاره کرد و گفت: احتمال سرایت آتش از یک طرف به سقف دیگر منزل ویلایی وجود داشت که سریعا با تلاش آتش نشانان اعزامی نسبت به مهار، پیشگیری از گسترش آتش و اطفای آن اقدام شد.

رییس سازمان آتش نشانی با اشاره به اعلام سومین حریق منزل مسکونی در ساعت ۱۱:۰۹ دقیقه، افزود: این حادثه بعلت اتصال در سیستم سیم کشی برق واحد مسکونی واقع در خیابان امام خمینی (ره) _آفخرا بوده که پس از اعزام دو دستگاه خودروی اطفایی بهمراه ۸ آتش نشان از ایستگاه بازار رشت، خوشبختانه آتش در لحظات اولیه مهار شد.

رمضانی در پایان به اعلام آتش سوزی یک واحد آپارتمانی واقع در بلوار امام خمینی (ره) کوچه فرشته در ساعت ۱۱:۲۸خبر داد و گفت: سریعا ۲۶ آتش نشان از ۴ ایستگاه بهمراه ۹ دستگاه خودروی اطفایی به محل حادثه اعزام شدند.

وی در ادامه علت این آتش سوزی را بی احتیاطی کارگران در هنگام عایق کاری واحد مسکونی اعلام داشت و افزود: دود گرفتگی و شعله های آتش از طبقه اول آپارتمان مشاهده می شد که سریعا گروهی از آتش نشانان نسبت به اطفا و گروه دیگر نسبت به تخلیه کامل ساکنین آپارتمان اقدام کردند.

در پایان رییس سازمان آتش نشانی رشت ضمن تشکر از زحمات تمامی همکاران جهت امداد رسانی هر چه سریعتر به شهروندان، ادامه داد: با توجه به بی سابقه بودن رخداد هم زمان وقوع ۴ حریق منزل مسکونی در ۴ نقطه از سطح شهر، خوشبختانه در آتش سوزی ها تیم های عملیاتی آتش نشانی به خوبی در سطح شهر تقسیم شده و توانستند این عملیات های نفس گیر را در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ گونه آسیب جانی به پایان برسانند.