به گزارش صفیر گیلان؛ عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۱۶ هزار خانوار در استان تحت حمایت این نهاد هستند گفت: بهبود شرایط زندگی و افزایش طول عمر و امید به زندگی یکی از اهداف مهم این نهاد در ارائه خدمت به مددجویان به‌ویژه سالمندان است. وی با […]

به گزارش صفیر گیلان؛ عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۱۶ هزار خانوار در استان تحت حمایت این نهاد هستند گفت: بهبود شرایط زندگی و افزایش طول عمر و امید به زندگی یکی از اهداف مهم این نهاد در ارائه خدمت به مددجویان به‌ویژه سالمندان است.

وی با اشاره به اینکه سالمندان نسبت به مددجویان عادی نیاز به مراقبت و خدمات بیشتری دارند افزود: قـانون حمایـت از سالمندان نیازمند روستانشین باهدف تکریم جامعه سالمندی به همت رئیس‌جمهوری وقت، شهید محمدعلی رجایی تهیه و پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی از سـال ۱۳۶۴ اجرایی شد.

اهرابی تعداد خانوارهای سالمند تحت حمایت کمیته امداد گیلان را ۸۳ هزار و ۵۶ خانوار اعلام کرد و ادامه داد: این خانوارها حدود ۷۱ درصد از جامعه مددجویی را شامل می‌شوند.

وی تهیه سبد کالا برای سالمندان را از برنامه‌های حمایتی این نهاد برشمرد و گفت: هر سالمند به طور متوسط ۳۰۰ هزار تومان سبد کالا شامل مواد غذایی دریافت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان تعداد سالمندان زمین‌گیر تحت حمایت این نهاد را ۸۰۹ نفر اعلام کرد و افزود: این سالمندان زمین‌گیر از خدمات تهیه پوشینه، لوازم و تجهیزات توان‌بخشی شامل تخت، ویلچر، عصا، تشک مواج، سمعک و پانسمان‌های نوین بهره‌مند هستند.

اهرابی بابیان اینکه از مجموع سالمندان زمین‌گیر به ۵۸۴ نفر از منابع درمانی مبلغ ۳۸ میلیون تومان کمک‌هزینه نگهداری در منزل پرداخت می‌شود، گفت: مابقی سالمندان هم از منابع ویژه سالمندان مربوط به حوزه حمایت خانواده کمک‌هزینه نگهداری در منزل دریافت می‌کنند.

وی هدف از پرداخت کمک‌هزینه نگهداری سالمندان در منزل را حفظ کرامت آن‌ها و جلوگیری از بیماری‌هایی همچون افسردگی عنوان کرد و افزود: سالمندان در کنار فرزندان خود از شرایط روحی بهتری برخوردار هستند و علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها، زندگی خانوادگی موجب افزایش طول عمر و ارتقاء سلامت روح آن‌ها می‌شود.

اهرابی یادآور شد: سالمندان زمین‌گیر از خدمات پوشینه موردنیاز به میزان ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان بهره‌مند هستند که به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود.

ا