به گزارش صفیر گیلان؛،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به آمار تردد نوروزی در گیلان،اظهار کرد:طی ۲۴ ساعت گذشته استان گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی با تعداد ۶۹۷ وسیله نقلیه چهارمین استان پرتردد کشور بوده که در مقایسه با سال گذشته ۷.۳ درصد افزایش از نظر متوسط تردد ساعتی […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به آمار تردد نوروزی در گیلان،اظهار کرد:طی ۲۴ ساعت گذشته استان گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی با تعداد ۶۹۷ وسیله نقلیه چهارمین استان پرتردد کشور بوده که در مقایسه با سال گذشته ۷.۳ درصد افزایش از نظر متوسط تردد ساعتی در استان مشاهده می شود.

وی افزود:ساعات اوج تردد طی ۲۴ ساعت گذشته در کل محورهای استان،بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ بوده و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ صورت پذیرفته.همچنین سرعت متوسط وسایل نقلیه در ساعت اوج ۷۴ کیلومتر بر ساعت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه ۴۹ هزار و ۳۵۷ وسیله نقلیه وارد استان و ۹۲ هزار و ۲۶۵ وسیله نقلیه از استان خارج شده است،گفت:بیشترین میزان ورودی از طریق محور رامسر – چابکسر با میزان ورودی ۲۸ هزار و ۹۳۹ وسیله نقلیه و پس از آن محور آزادراه قزوین – رشت با میزان ورودی هشت هزار و ۶۹۵ وسیله نقلیه بوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد:در محور آزادراه قزوین – رشت طی ۲۴ ساعت گذشته ساعات اوج تردد بین ساعات ۲۴ الی یک بامداد بوده و کمترین تردد بین ساعات ۶ الی ۷ صبح صورت پذیرفته است. همچنین در محور رامسر – چابکسر طی مدت مذکور، ساعات اوج تردد بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ بوده و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ صبح صورت پذیرفته است.

نازک کار با اشاره به آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه تردد شمار در استان طی ۲۴ ساعت گذشته،تصریح کرد:محور رشت – امامزاده هاشم با متوسط تردد ساعتی ۲ هزار و ۱۵۳ وسیله نقلیه و با سرعت متوسط ۷۴ کیلومتر بر ساعت و پس از آن محور رودبار – منجیل با متوسط تردد ساعتی ۲ هزار و ۵۴ وسیله نقلیه و با سرعت متوسط ۷۲ کیلومتر بر ساعت پرتردد ترین محورهای استان از نظر بیشترین میزان تردد در استان بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، در ادامه به آمار تردد طرح نوروزی از مورخ ۲۳ اسفند ۹۶ لغایت ۱۳ فروردین ۹۷ اشاره کرد و یادآور شد:براساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه ترددشمار استان گیلان از ابتدای طرح نوروزی استان گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی با تعداد ۷۷۴ وسیله نقلیه پنجمین استان پرتردد کشور بوده است که در این مدت و در مقایسه با سال گذشته ۸.۵ درصد رشد از نظر متوسط تردد ساعتی در استان مشاهده می شود.

وی اضافه کرد:از نظر آمار ورودی و خروج استان در این مدت تعداد یک میلیون و ۶۳۰ هزار و ۳۰۹ وسیله نقلیه وارد استان و تعداد یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۴۸۲ وسیله نقلیه از استان خارج شده است که در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد رشد در ورود به استان و ۲۸ درصد رشد در خروج از استان را شاهد بودیم.

نازک کار،ساعت اوج تردد را بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ و متوسط سرعت وسایل نقلیه در ساعت اوج را ۷۳ کیلومتر بر ساعت دانست و متذکر شد:بیشترین میزان ورودی از طریق محور آزادراه قزوین – رشت با میزان تردد ۷۰۱ هزار و ۹۱۲ وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر – چابکسر با میزان تردد ۵۶۶ هزار و ۴۳۵ وسیله نقلیه بوده است.