به گزارش صفیر گیلان؛حسین میرزایی  رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت با اشاره به اینکه در نوروز ۹۷ در شهرستان رشت برنامه های متنوعی برای مسافران نوروزی ترتیب داده شد گفت: علی رغم اینکه تا کنون مسافران و گردشگران فراوانی به استان گیلان و به خصوص شهرستان رشت سفر کرده اند کیفیت و کمیت […]

به گزارش صفیر گیلان؛حسین میرزایی  رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت با اشاره به اینکه در نوروز ۹۷ در شهرستان رشت برنامه های متنوعی برای مسافران نوروزی ترتیب داده شد گفت: علی رغم اینکه تا کنون مسافران و گردشگران فراوانی به استان گیلان و به خصوص شهرستان رشت سفر کرده اند کیفیت و کمیت این برنامه ها تا حدود زیاد رضایت مهمانان نوروزی را در برداشته است.
میرزایی اظهار کرد؛آنچه حائز اهمیت است برگزاری برنامه هایی بود که وعده اش در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان رشت در سال ۹۶که به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد داده شده بود.
رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت با بیان اینکه در این جلسه عنوان شد که برای اینکه شهر رشت شهری گذری نباشد مدیران دستگاهها اقداماتی را جهت ماندگاری مسافران و گردشگران انجام دهند از جمله دستگاهایی که متولی اجرای برنامه های نوروزی است اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت است که در این جلسه رییس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری اهم برنامه ها ی این اداره را در طول ایام نوروز اعلام نمود.
میرزایی از جمله برنامه های اعلام‌شده در ایام نوروز را این چنین اعلام کرد و گفت :ایجاد ستاد اسکان‌مسافران نوروزی در ورودی شهر و راهنمایی مسافران برای اقامت آنها و توزیع بروشور و نقشه از جاذبه های گردشگری مقابل بیمارستان رسول اکرم‌و نمایشگاه صنایع دستی در ورودی شهر ،نصب سه کیوسک اطلاع رسانی با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی و شورای اسلامی شهر رشت که این سه کیوسک در ورودی شهر نخست در پارک ملت و دیگری هم بعد از فردگاه سردارجنگل جنب قرارگاه پلیس راه. و نیز ایجاد نمایشگاه صنایع دستی در بافت تاریخی شهر و ساختمان هتل ایران خواهد است.
وی اقدامات اداره گردشگری را در راستای دستورات استاندار مبنی بر رونق اقتصاد مردم و هنرمندان و اقامت مسافران اعلام کرد و افزود: اجرای برنامه های شبهای روشن در پیاده راه فرهنگی در کنار نمایشگاه، مراسم لافند بازی و جنگ شادی با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی ، هر شب در برنامه کاری قرار گرفته است.
میرزایی اظهار کرد؛ ۲۰ غرفه نمایشگاه صنایع دستی با همکاری شهرداری منطقه ۳در بوستان ملت ،ایجاد نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی در بخشهای مختلف این شهر که میانگین در هر بخش ۱۵ غرفه ،بازدید و نظارت از تاسیسات گردشگری شامل هتلها ،واحدهای پذیرایی و مجتمع های دفاتر خدمات مسافرتی از دیگر اقدامات این حوزه می باشد.
ایشان همچنین اجرای تورهای رشت گردی و بازدید از جاذبه های گردشگری و روستاهای هدف گردشگری و واحد های بومگردی ،و اجرای تورهای گردشگری مذهبی در امامزادگان این شهرستان را از برنامه هایی خواند که سبب ماندگاری مسافر و گردشگر در شهرستان شده است.
رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت با اشاره به اینکه تاکنون بر اساس اعلام فرماندار شهرستان رشت افزایش ۲۴ درصدی مسافر و گردشگر در شهرستان رشت را داشته ایم و ماندگاری مسافران و اقدامات انجام شده نشان از اعتماد به جوانان و جوان گرایی است که ازتاکیدات استاندار و نیز فرماندار شهرستان رشت است  افزود: داشتن مدیران جوان در عرصه های مدیریتی سبب خلاقیت در عملکردها خواهد شد و آنچه آمار نشان میدهد افزایش ورود مسافران و ماندگاری آنان در شهرستان رشت ثمره همین اعتماد است.
میرزایی امیدوار شد تا همچنان شاهد حضور جوانان و بانوان در عرصه های مدیریتی باشیم که جوانگرایی خود سبب رونق در استان و شهرستان خواهد بود.