به گزارش صفیر گیلان، سرهنگ ” مجید رسول‌زاده فرساد ” در گفت ‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اشاره به اینکه عاشورا تنها یک واقعه در تاریخ نیست بلکه فرهنگی است که باعث تداوم و ماندگاری اسلام شده‌ است گفت: فرهنگ عاشورا، فرهنگ حریت، جوانمردی، ولایت‌مداری و شهادت‌طلبی است که توانسته است از […]

 به گزارش صفیر گیلان، سرهنگ ” مجید رسول‌زاده فرساد ” در گفت ‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اشاره به اینکه عاشورا تنها یک واقعه در تاریخ نیست بلکه فرهنگی است که باعث تداوم و ماندگاری اسلام شده‌ است گفت: فرهنگ عاشورا، فرهنگ حریت، جوانمردی، ولایت‌مداری و شهادت‌طلبی است که توانسته است از دین اسلام در برابر کژ‌فهمی‌ها، تحریف‌ها و فساد محافظت کند.
این مقام انتظامی افزود: یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) جلوگیری از انحرافات فکری در اسلام است تا شیعیان و محبان اهل بیت (ع) با پیروی از این مکتب نورانی و الهام گرفتن از چشمه زلال سیره نبوی، در راه حفظ و حراست آن گام بردارند.
رسول‌زاده فرساد ادامه داد: باید در برگزاری مراسم عزاداری‌ این ایام به نحوی عمل شود تا از نفوذ جریانات انحرافی و خرافه‌گری‌ همچون قمه‌زنی، پوشش نامناسب، استفاده از آلات و ادوات نامتعارف، موسیقی‌های مبتذل و هر نوع عملی که با اصل و هدف فرهنگ عاشورا منافات دارد برخورد شود.
سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان در خاتمه ضمن اشاره به برخی توطئه‌های دشمن برای به حاشیه بردن عزاداری حضرت سیدالشهدا با تأکید بر اینکه فرماندهی انتظامی استان در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی با آمادگی کامل انجام وظیفه می‌کند، از کلیه ارادتمندان حسینی خواست تا نیروی انتظامی را با رعایت موارد ذیل یاری رسانند.

ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در راستای برقراری نظم، امنیت و سهولت در تردد خودروها و جلوگیری از گره‌های ترافیکی با تمام وجود و بی‌وقفه کوشش خواهند کرد، لذا از شهروندان محترم درخواست می‌شود در این ایام با کارکنان پلیس همکاری بهتری داشته باشند.

تاکیدات پلیس در ایام محرم
۱-برای جلوگیری از مسدود شدن خیابان‌ها و کندی عبور و مرور، از مسوولان هیات‌های عزاداری و تکایا انتظار می‌رود از برپایی هرگونه داربست که موجب مسدود شدن معابر عمومی می‌شود، خودداری کنند.
۲-حداکثر زمان برگزاری مراسم عزاداری تا ساعت ۲۴ می‌باشد لذا به جهت رعایت حال بیماران و افراد مسن، توصیه می‌شود حرکت دسته‌ها و برگزاری مراسم عزاداری به‌نحوی برنامه‌ریزی شود تا به ساعات پایانی شب ختم نشود.
۳-از گل‌مالی کردن خودروها و نوشتن شعارهای سخیف بر روی خودروها خودداری کنند، درصورت مشاهده، پلیس نسبت به توقیف آنها اقدام خواهد کرد.
از نصب تمثال و شمایل منتسب به ائمه اطهار(ع) بر درب هیات‌ها و تکایا خودداری کنند.
مسوولان هیات‌های عزاداری از تداخل عزاداران زن و مرد در مراسم عزاداری جلوگیری کنند.
۴-حجاب واجب شرعی است از بانوان انتظار می‌رود ضمن احترام به شعائر دینی و حفظ حرمت مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع)، پلیس را در ارتقاء امنیت اخلاقی جامعه یاری رسانند.
۵-مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ بصورت شبانه روز آماده دریافت هرگونه اطلاعات انتظامی و ترافیکی در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان و عزاداران حسینی خواهد بود