به گزارش صفیر گیلان؛ بازدید و نشستی با حضور دکتر حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و دکتر باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان  در مرکز پارک علم و فناوری گیلان انجام شد.  در ابتدای این نشست دکتر باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان توضیحاتی را در مورد اهداف، ظرفیت‌ها و ماموریت‌های […]

به گزارش صفیر گیلان؛ بازدید و نشستی با حضور دکتر حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و دکتر باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان  در مرکز پارک علم و فناوری گیلان انجام شد.

 در ابتدای این نشست دکتر باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان توضیحاتی را در مورد اهداف، ظرفیت‌ها و ماموریت‌های پارک علم و فناوری گیلان ارائه نمود و حمایت نمایندگان محترم مجلس را  از اصلی‌ترین ، تاثیرگذاران در اکوسیستم نوآوری و برای پیشرفت فضای علمی شهرستان و استان دانست.

 ایشان در ادامه از برنامه‌های آینده پارک علم و فناوری گیلان، بخصوص ایجاد طرح جامع ۳۰ هکتاری پارک علم و فناوری گیلان صحبت کرد و تکمیل این پروژه بزرگ را مستلزم حمایت‌های نمایندگان و مسئولین استان و کشور دانست.

 دکتر علی باستی در ادامه به معرفی شرکت‌های فناور که در حوزه کشاورزی، محصولات فناوارنه خود را روانه بازار نموده‌اند، پرداخت و گفت: برخی از این شرکت‌های فناور مستقر در پارک دارای ایده محوری در حوزه های کشاورزی هستند و در این مدت توانسته‌اند محصولات خود را تولید و روانه بازار نمایند.

ایشان به ایده محوری ساخت و تولید پهبادهای سمپاش اشاره کرد که با حمایت پارک توانست به مرحله تولید برسد و هم اکنون مشغول به تولید ۵۰ دستگاه از این پهبادهای سمپاش می باشد.

 ایشان با اشاره به محصولات شرکت مزه سازان نوپژوه شمال گفت: خوشبختانه این شرکت توانسته است با فرآوری گیاه استویا و تولید شیرین کننده استویا بصورت مایع را تولید کند که می‌توان از این محصول برای تمامی کسانی که دیابت دارند استفاده، شود.

 رفع مشکلات حوزه کشاورزی با بهرگیری از ظرفیت‌ها و محصولات نوآور شرکت‌های دانش بنیان

 در ادامه دکتر حسنی ضمن ابراز خرسندی از حضور در پارک علم و فناوری گیلان گفت: در حوزه کشاورزی، دقت نظر بیشتری دارم و مخصوصا در حوزه برنج، با توجه به ظرفت‌های خوبی که شرکت‌های فناور در حوزه کشاورزی در این پارک دارند؛ باید گفت که می‌توان از این ظرفیت‌ها و محصولات نوآور و فناور شرکت‌های دانش بنیان، برای رفع برخی از مشکلات در حوزه کشاورزی استفاده کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که جامعه نخبگان و فناوران این استان نیاز به فضای جدید و توسعه کالبدی و امکانات و زیرساخت‌ها جدید و متناسبی دارند گفت: طرح جامع سی هکتاری پارک می‌تواند این فضا را برای ایجاد اقتصاد مبتنی بر دانش در استان بوجود آورد.