به گزارش صفیر گیلان از  شفت ؛ کارگروه رفع موانع تولید شهرستان شفت با حضور آرش فرزام صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت معدن تجارت گیلان ، حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ، مدیران کل بانک های عامل استان و تنی […]

به گزارش صفیر گیلان از  شفت ؛ کارگروه رفع موانع تولید شهرستان شفت با حضور آرش فرزام صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت معدن تجارت گیلان ، حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ، مدیران کل بانک های عامل استان و تنی چند از مدیران کل ذیربط امروز دوشنبه در سالن میرزای شفتی فرمانداری برگزار شد.


محمدرضا محسنی فرماندار شفت در این نشست با اشاره به اینکه پایداری مشاغل و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال یکی از مهمترین راهبردهای دولت های یازدهم و دوازدهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است افزود : همواره از واحدهای تولیدی شهرستان که اهتمام به کار و تولید داشته اند حمایت شده است.
وی ایجاد اشتغال در سطح روستاها را یکی از راهکار رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار در شهرستان شفت است افزود : نگاه وزارت کشور توسعه متوازن همه استان ها و شهرستان ها است و در این راستا شهرستان شفت بر اساس شاخص های موجود و به صورت پایلوت به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان کمترتوسعه یافته کشور انتخاب شد تا با اجماع ظرفیت های کشوری استانی و همچنین شهرستانی در توسعه این منطقه یک رشد و جهش محسوس ایجاد شود.
محسنی با بیان اینکه صنعت در کنار کشاورزی و گردشگری یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی شهرستان شفت محسوب میشود افزود : ۱۱۷ واحد صنعتی در سطح این شهرستان وجود دارد که ۶۶واحد در داخل مجموعه شهرک صنعتی و ۵۱واحد نیز در خارج از این مجموعه قرار دارد.
وی با بیان اینکه ۲۶واحد صنعتی فعال ، ۲۰واحد نیمه فعال و ۲۸واحد تعطیل ، در شهرک صنعتی شفت جای دارد افزود : در خارج از شهرک صنعتی نیز ۵۱ واحد دارای پروانه و مجوزفعالیت هستند که ۳۰واحد فعال ، ۵ واحد نیمه فعال و ۱۵واحد نیز تعطیل هستند.
مقام عالی دولت در شفت با بیان اینکه بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در ناحیه صنعتی خرطوم فراهم و این مجموعه مهیای واگذاری به بخش خصوصوی است افزود : دولت برای تداوم چرخه تولید و رفع مشکلات تولید کنندگان اهتمام دارد.
وی با بیان اینکه۱۰۴۴ نفر در داخل شهرک صنعتی شفت و ۲۳۲ نفر نیز در واحدهای صنعتی خارج از این مجموعه اشتغال دارند افزود : پایداری مشاغل و ایجاد فرصت های جدید اشتغال مستلزم رفع موانع تولید است.
گفتنی است در این نشست برخی تولیدکنندگان به بیان مشکلات واحدهای خود پرداختند که برای رفع آن مصوباتی به تصویب رسید.