به گزارش صفیر گیلان؛جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ، با اشاره به اینکه در پایان سال ٩۶ تعداد ۴٠٧ هزار بیمه شده اصلی و ١١٧ مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود تحت پوشش تامین اجتماعی بوده اند اظهار داشت ؛ضریب پوشش نفوذ بیمه ای درگیلان ۴٧ درصد از جمعیت را دربر […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ، با اشاره به اینکه در پایان سال ٩۶ تعداد ۴٠٧ هزار بیمه شده اصلی و ١١٧ مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود تحت پوشش تامین اجتماعی بوده اند اظهار داشت ؛ضریب پوشش نفوذ بیمه ای درگیلان ۴٧ درصد از جمعیت را دربر دارد که نشانه سهم تعداد افراد تحت پوشش به کل جمعیت گیلان است. .

مدیرکل تامین اجتماعی استان ، اطلاع رسانی وفرهنگ سازی بیمه ای را ازاهداف این نشست برشمرده و افزود : درسال گذشته صرفاً در بخش بیمه ای ، تامین اجتماعی گیلان ، بیش از ٢١٠٣٢  میلیاردریال انواع تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران استان پرداخت نموده است .

 وی اظهار کرد: تامین اجتماعی گیلان دارای یک بیمارستان، دو پلی کلینیک تخصصی،  ۶  درمانگاه تخصصی، سه درمانگاه عمومی و یک کلینیک دندانپزشکی است .

ایشان ١٩٣٨۴ میلیارد ریال تعهدات بلندمدت با رشدی معادل ٢١ درصد درکنار ۵۶١ میلیارد ریال تعهدات کوتاه مدت با رشد ١٩ درصدی و ١٠٨٧ میلیارد ریال مقرری بیمه بیکاری را از تعهدات پرداختی در سال گذشته به بیمه شدگان و مستمری بگیران اعلام و از رشد ٢٠ درصدی میزان تعهدات نسبت به سال ما قبل آن خبر داد .

حق پرست همچنین با اعلام صدور بیش از ۴٧٨٠٠ فقره سند تعهدات کوتاه مدت در سطح شعب تابعه اذعان داشت : درسال ٩۶ تعداد یک میلیون و سیصد و پنج هزار جلد دفترچه درمانی صادر ، تجدید و تمدید اعتبار گردیده است .

  حق پرست، ادامه داد: تعداد مستمری بگیران در سال گذشته معادل ۷.۴ در صد رشد داشته است که بطور متوسط روزانه ۲۱ نفر به جرگه مستمری بگیران استان اضافه می‌شود که این امر دارای دلایل مختلف از جمله مهاجرت از سایر استان ها به گیلان بعد از باز نشستگی به دلیل آب و هوای مساعد، بازگشت فعالان عرصه کار بعد بازنشستگی به موطن خود به دلیل نبود اشتغال مناسب در سال‌های فعالیت کاری، نسبت جمعیت شهری به روستایی،امید به زندگی و … است .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه علیرغم وصول مبلغی در حدود ١۴٨۶٠ میلیارد ریال حق بیمه بعنوان اصلی ترین منبع درآمدی در سال ٩۶ ، رقمی بیش از ٢١٠٣٢ میلیارد ریال تعهدات صرفاً در بخش بیمه ای توسط تامین اجتماعی در قالب تعهدات پرداخت شده است ، تلاش درجهت امنیت خاطر و آرامش جامعه کارگری وکارفرمایی را از اهم اهداف این سازمان برشمرد .

جمیل حق پرست در تشریح دستاوردهای شاخص استان با اشاره به اینکه تعداد زنان خانه دار بیمه شده استان با ١٩۵۶٠ نفر در پایان سال ٩۶ از رشدی ۴٢ درصدی برخوردار بوده است روشنفکری و بالابودن فرهنگ بیمه ای در اقشار مختلف استان را مهمترین دلیل این افزایش و استقبال دانست .

ایشان اجرای دومرحله بخشودگی جرائم در سال ٩۶ را نیز گامی از سوی تامین اجتماعی در جهت حمایت ازکارفرمایان و واحدهای تولیدی قلمداد نموده وبه تشریح طرحها واقدامات دیگری همچون حذف مراجعات حضوری جهت دریافت دفترچه های درمانی ، پرونده های الکترونیکی ، میز خدمت ، معرفت شغلی ، بازدیدهای دانش آموزی از شعب تامین اجتماعی با هدف آشنایی با مفاهیم و مصادیق بیمه ای و… پرداخت

مدیرکل تامین اجتماعی با تبیین دستورالعمل مشوق های بیمه ای برای کارفرمایان ، آنرا از جدیدترین  برنامه های سازمان درراستای حمایت از کالای ایرانی و عرصه های تولیدی و ایجاد اشتغال معرفی وافزود : براساس این طرح کارفرمایان میتوانند با رعایت ضوابطی با بهره گیری از افراد فارغ التحصیل دانشگاهی از معافیت های سهم کارفرما برخوردار شوند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی استان گیلان متاسفانه در زمینه پرداخت بیمه بیکاری یکی از پنج استان برتر کشور محسوب می‌شود .

 اخذ مجوز طراحی سامانه نرم افزاری توسعه خدمات غیر حضوری از دفتر راهبری سیستم‌ها به عنوان اولین استان در سطح کشور، میز خدمت مجازی در شعبه شهر صنعتی رشت در جهت تسهیل و تسریع رسیدگی به امور و افزایش رضایتمندی مخاطبان، ارتقاء شعبه لنگرود از تیپ ۳ کشوری به تیپ ۲،ارتقاء شعبه ماسال از تیپ ۵ کشوری به تیپ ۴ ،ارتقاء شعبه ۳رشت از تیپ ۲ کشوری به یک ممتاز، انتخاب کارشناس آمار و اطلاعات استان به عنوان نمونه کشوری، انتخاب طرح پیشنهادی همکار استان در جشنواره ایده‌های ناب سازمان به عنوان منتخب کشوری ،انعقاد توافقنامه با سایر ادارات بمنظور امکان استفاده از سامانه استعلام ارتباط بیمه ای از دستاوردها و موفقیت‌های این اداره کل بوده است که از دیگر مباحث مطروحه دراین نشست خبری بود .