اختصاصی/صفیر گیلان،محمد رضا محسنی فرماندار فومن در جلسه شورای اداری این شهرستانکه با حضور امام جمعه و نماینده شهرستان برگزار شد با بیان اینکه جلسه شورای اداری تبیین برنامه است گفت:محور کاری خودم و نکات مثبت و آنچه مهم در ارزیابی مدیران برای بنده است را در این جلسه مطرح خواهم کرد. وی افزود:انضباط اداری […]

اختصاصی/صفیر گیلان،محمد رضا محسنی فرماندار فومن در جلسه شورای اداری این شهرستانکه با حضور امام جمعه و نماینده شهرستان برگزار شد با بیان اینکه جلسه شورای اداری تبیین برنامه است گفت:محور کاری خودم و نکات مثبت و آنچه مهم در ارزیابی مدیران برای بنده است را در این جلسه مطرح خواهم کرد.

فرمانداری فومن
وی افزود:انضباط اداری ادارات، برنامه محوری و نظم مهمترین نکاتی است که رواسای ادارات باید  به آن توجه و از روزمرگی که مهمترین آسیب برای یک رئیس اداره است بیرون  بیایند و کار و اهداف خود را مشخص کنید.
محسنی کرامت مردم را مهم  خواند و گفت: گزارشی از ادارات داشتم دیدار با مردم و از مردم پرسیدم و قضاوت ما و کار ما و عملکرد کاری مان  به دست مردم است.

فرماندار فومن تکریم ارباب رجوع  را اولویت هر رئیس اداره و نهاد در این شهرستان خواند و گفت:مردم به من مراجعه می کنند شاید من از ۱۰مشکل ۵ مشکل را حل  و ما بقی را با روی خوش و با راهکار رفع کنم.
وی رفتار تبعیض گونه در ادارات  شهرستان را مهمترین نقص خواند و گفت:
ادارات وظایف کاری خود را به ادارات دیگر یا فرمانداری احاله می دهند و من  تشکیل میز خدمت که ابلاغ دولت است را برای همین کار امری الزامی در ادارات می دانم و  تاکید دارم روز سه شنبه رفتن به خارج استان لغو و پاسخگوی مطالبات و ارباب رجوع باشید.

 

محسنی تصریح کرد؛رواسا ی ادارات شهرستان فومن تلاش می کنند ولی مشکل در برخی ادارات فراوان است.
وی یکی از خدمات دولت تدبیر و امید  را در راستای مبارزه با فساد اداری دولت الکترونیک خواند و گفت:متاسفانه در شهرستان همه ی ادارات وصل ه سیستم اتوماسیون نیستند و تا هفته آینده باید ادارات به این سیستم وصل شوند.

محسنس خطاب به مدیران ادارات شهرستان گفت:ادارات خدماتی و امدادی در شهرستان حضور میدانی داشته و با هماهنگی با بخشداران در کنار مردم حضور یابند زیرا این دیدارها می تواند از نظر روانی اثر گذار باشد.

وی تاکید کرد؛ادارات در زمان مقرر پاسخگوی مکاتبات فرمانداری باشند زیرا جلسات فرمانداری جلسات تصمیم گیری است و از روسای ادارات می خواهیم یا خود یا معاونینشان حضور داشته باشند تا حد امکان کارشناسان ادارات را نفرستند.

محسنی با بیان اینکه  ادارات با یکدیگر حق طرح دعوی را ندارند و در فرمانداری یا استانداری به این مشکلات رسیدگی خواهد شد گفت:از شاخصهای ارزیابی مدیران ادارات ، اخذ متوسط اعتبارات استان برای رفع مطالبات مردم است.

وی تاکید کرد؛جلسات مدیریت بحران هر بیست روز در بخشداری تشکیل و
در فصل سرما این جلسات تداوم داشته باشد.

فرماندار فومن از خواستار شد تا طرف اداراتی جون آب، ابفار، ابفای و راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، لیست پیمانکاران و ماشین های سبک و سنگین به فرمانداری ارائه داده شود که در حوادث و زمان بحران به فرمانداری و شهرستان ارائه خدمات دهند.

وی افزود:هنگام بارش برف وظیفه ی راهداری بازگشایی معابر اصلی است و ادارات راهداری و بنیاد مسکن از هم اکنون برنامه ی مقاوم سازی ابنیه ها و راه ها را داشته باشند که در زمان بحران دچار سر در گمی نشوید.

محسنی تاکید کرد؛روسای ادارت موظفند در مواقع بحران لیست خسارات را در کمتر از ۲۴ساعت ارائه دهند

فرماندار فومن با بیان اینکه بازاریان فومن انسانهای متدین و انقلاب هستند گفت:مدیریت بازار را به خود بازاریان بسپارید.

محسنی تاکید کرد؛رئیس صمت و رئیس اتاق اصناف،روسای اتحادیه ها با نانوایان جلسه برگزار کنند که کیفیت نان را بالا‌ ببرند. اگر تحقق نیافت تا لغو مجوز فعالیت هم پیش خواهیم رفت.

نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان گفت:درخصوص انتخابات ۴رکن سلامت و امنیت انتخاباتی، مدیران اجرایی،رفتار رسانه ها می تواند موثر باشد.

وی افزود:رفتار و گفتار پشت تریبون ها نباید به گونه ای باشند که سلامت و امنیت انتخابات به مخاطره بیفتد.

محسنی با اشاره به اینکه اصل بی طرفی باید توسط روسای ادارات مدنظر قرار گیرد گفت:

هیچ یک از دولتی ها نباید در ساعات اداری و با تجهیزات دولتی بر له یا علیه کسی فعالیت کنند

وی در پایان تاکید کرد؛روسای ادارات نباید در فضای مجازی فوروارد کننده و تولید محتوا کننده برای نامزدهای انتخاباتی شوند. این فضا کاملا رصد می شود.

تهیه و تنظیم/زلیخا صفری