به گزارش صفیر گیلان؛سردار حسین مصطفی پور ظهر امروز در نشست خبری  یادواره سردار شهید حسین املاکی در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: شهید املاکی و شهید خوش سیرت از شهدای برجسته گیلان و از شهدای ملی استان هستند. فرمانده تیپ نیرو مخصوص میرزاکوچک نیروی زمینی سپاهبا اشاره به اینکه  […]

به گزارش صفیر گیلان؛سردار حسین مصطفی پور ظهر امروز در نشست خبری  یادواره سردار شهید حسین املاکی در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: شهید املاکی و شهید خوش سیرت از شهدای برجسته گیلان و از شهدای ملی استان هستند.

13961223000504_Test_PhotoH

فرمانده تیپ نیرو مخصوص میرزاکوچک نیروی زمینی سپاهبا اشاره به اینکه  ارزشهای شهدا نباید بر کسی پوشیده باشد گفت:برای برگزاری یادواره شهید املاکی از ماه ها قبل ویژه برنامه ها و جلسات متعدد در استان برگزار شده است.

وی اهمیت سخنران و مداح را در این مراسم بسیار مهم خواند و گفت: هرساله همزمان با همان روزی که ایشان به شهادت رسیدند در مسجد جامع لنگرود مراسمی برگزار میکنیم و امسال این یادواره ۹ فروردین سال ۹۷ در مسجد جامع لنگرود برگزار می شود.

سردار مصطفی پور  با اشاره به اینکه تقریبا ۲۵ برنامه برای برگزاری یادواره شهید املاکی در سطح استان  وبا مسئولان تراز اول داشتیم گفت:آخرین جلسه هماهنگی این یادواره  باحضور استاندار محترم ودست اندرکاران برگزار می گردد.

فرمانده تیپ نیرو مخصوص میرزاکوچک نیروی زمینی سپاه ازهمایش پدران اسمانی که در روز ۱۳رجب بامحوریت شهید املاکی انجام شد و ساخت فیلم این شهید توسط صدا وسیماو تولید نرم افرازهوشمندتلفن همراه ویژه شهید املاکی را بخشی از برنامه های این یادواره خواند.

سردار مصطفی‌پور خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ایستگاه‌ فرهنگی شهید قهرمان در چند نقطه شهر، رنگ‌آمیزی و نقاشی ساختمانی با تمثیل شهید در لنگرود و برگزاری مسابقات کتابخوانی و قصه خوانی با عنوان “قهرمان من” از دیگر برنامه‌های برگزاری این یادواره است

وی برگزاری مسابقات مختلف ورزشی را از جمله اقدامات این یادواره خواند و اظهار کرد؛نشست روایتگری درس‌نامه دفاع مقدس ویژه شهید املاکی در مدارس لنگرود، برگزاری صبحگاه مشترک، دیدار با مسئولان تراز اول استان و آمادگی گروه سرود شهید املاکی از دیگر اقدامات است.

فرمانده تیپ نیرو مخصوص میرزا کوچک سپاه تهیه برشور زندگی‌نامه شهید املاکی و توزیع در بین مسافران نوروزی و اطلاع رسانی در خصوص برگزاری این یادواره را از اقدامات ویژه این ستاد خواند.

ایشان همچنین از توزیع بسته‌های حمایتی به نیازمندان با محوریت برگزاری یادواره شهید املاکی با حجم بیشتر و با همکاری دستگاه‌های مختلف ،توزیع بیش از ۲ میلیون قلم دارو به نام شهید املاکی با هدف درمان و تامین دارو با همکاری تیم پزشکی در مناطق محروم لنگرود خبر داد و گفت:این اقدامات برای زنده ماندن یاد شهدا برای نمود در زندگی افراد و زنده ماندن شهداست.

سردار مصطفی پور  با اشاره به اینکه یادواره شهیدان املاکی و خوش‌سیرت باید در سطح یک کنگره  به عنوان شهدای ملی گیلان در استان برگزار شود گفت: ما پیشنهاد این کار بزرگ را دادیم و مقدمات برگزاری در حال انجام است.

ایشان تصریح کرد؛ که مراسم شهید املاکی در تاریخ ۹۷/۱/۹ساعت چهار عصردر مسجدجامع شهرستان لنگرود برگزار  می شود

این نشست با طرح سوالاتی از خبرنگاران وتبادل نظر دو طرفه به پایان رسید.

/یوسف قلیزاده