به گزارش صفیر گیلان؛سرهنگ محسن جعفرزاده فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن ظهر امروز در آستانه هفته ناجا در جمع خبرنگاران این شهرستان با تقدیر از رسانه ها که امین ناجا و منبع اطلاع رسانی جامعه هستند ملاک عملکرد ناجا را جلب رضایت مردم دانست و اظهار کرد: تمام تلاش نیروی انتظامی این است که در هفته ناجا تلاش این قشر […]

به گزارش صفیر گیلان؛سرهنگ محسن جعفرزاده فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن ظهر امروز در آستانه هفته ناجا در جمع خبرنگاران این شهرستان با تقدیر از رسانه ها که امین ناجا و منبع اطلاع رسانی جامعه هستند ملاک عملکرد ناجا را جلب رضایت مردم دانست و اظهار کرد: تمام تلاش نیروی انتظامی این است که در هفته ناجا تلاش این قشر را به مردم نشان دهد.

وی شعار امسال هفته نیروی انتظامی را «پلیس مقتدر،امین مردم» ذکر کرد و گفت: رویکرد نیروی انتظامی به طرف سرمایه اجتماعی پیش می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه  در مدت خدمتم در این شهرستان با همکاری همکارانم تلاش کردیم تا امنیت شهرستان زیر سوال نرود، افزود: ارتباط، اعتماد و مشارکت سه عنصر دخیل در سرمایه اجتماعی هستند که موجب حفظ ارتباط بین اداره‌های دولتی، سازمان‌ها و مردم با نیروی انتظامی می‌شود.

جعفرزاده برنامه‌های هفته نیروی انتظامی فومن را در محورهای فرهنگی، هنری و اجرای  اعلام کرد و گفت: هفته ناجا در فومن از ۱۳ مهر آغاز می‌شود و هر روز این هفته به طور جداگانه نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی در هفته ناجا فومن برگزار می‌شود، اذعان کرد: در تمام این برنامه‌ها حضور آحاد مردم یک اصل مهم است.

فرمانده انتظامی فومن برگزاری صبحگاه مشترک با حضور مسئولان شهر برای نمایش اقتدار و توان عملیات انتظامی فومن، حضور فرماندهان و مسئولان در مدارس و مساجد، بازدید دانش‌آموزان از یگان‌ها،ملاقات چهره به چهره مردم با فرماندهی انتظامی، توزیع لوح فشرده و بروشورهای آموزشی در سطح شهر و مدارس، اجرای برنامه‌های آموزش همگانی و هشدارهای انتظامی، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و حضور گسترده خانواده ناجای فومن در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته ناجا در فومن است.

جعفرزاده با اشاره به عملکرد  خوب نیروی انتظامی فومن در سال گذشته در حوزه اجتماعی خاطرنشان کرد: در زمینه کشف سرقت‌ها  و مواد مخدر  و سامان دهی خانه مسافر و سفره خانه ها و برخورد با واحد صنفی متخلف ما امار رو به رشد داشتیم.

فرمانده انتظامی فومن به موضوع کلاه ایمنی و بیمه موتور سواران که بزرگترین آسیب است اشاره و افزود: تلفات ما در این بخش بیشتر بخاطر رعایت نکردن این دو موضوع مهم است  که به آن توجه نمی شود.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه ما در شهر فومن علارغم افزایش قیمت ارز و دلار چیزی به نام ابتکار نداشتیم گفت:راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی برای ایجاد صلح و ارامش و سازش در خانواده ها مهمترین رویکرد ما بوده است.

ایشان با بیان اینکه بیشترین جرایم امنیت اخلاقی در فومن از طرف مسافران رخ می‌دهد، افزود: از آنجا که این شهر دارای بافت مذهبی است نسبت به برخی از شهرهای دیگر استان امنیت سطح بالایی دارد و در شهر فومن چون شهر توریست پذیر و گردشگری است و علارغم اینکه تامین اقتصاد شهرستان در این حوزه است اما مهمترین دغدغه ما آسیبهای این حوزه  و اینکه شان و جایگاه مردم فومن رعایت شود می باشد.

image_2018_10_7-9_26_13_760_aix image_2018_10_7-9_26_13_158_xpd

به گفته جعفرزاده ، در یک سال کاری تعداد ۹۴۴۱ بار تماس مردمی با پلیس ۱۱۰ برقرار شد که ۸۱ درصد آن عملیاتی  و ۱۹ درصد ارشاد و قضایی بوده است.

فرمانده نیروی انتظای فومن با اشاره به اینکه نگرانی مردم از دیر رسیدن به تماس های مردمی را یکی از دغدغه های  مهم خواند و گفت: این دغدغه مردم بجا و درست است که امیدوارم با همکاری پرسنل زحمتکش رفع شود.

 ایشان با اشاره به اینکه برخی پاسگاهای شهرستان قدیمی هستند گفت: ما با همکاری خیرین امنیت ساز و معتمدین و و اعتبارات استانی تعدادی از پاسگاها از جمله پاسگاه رودپیش و شهر بیجار و  را تعمیر و نوسازی کردیم و تعدادی نیز از جمله پاسگاه گوراپس مقدمات تعمییر فراهم شده  وتقریبا محموعه انتظامی شهرستان  در خور شان مردم فومن است.

 وی  به بخش لجستیک نیروی انتظامی اشاره و افزود: در بحث لجستیک و خودرو نیز با مشکل مواجه هستیم که به زودی  دستگاه‌های خودرویی دیگر برای تأمین امنیت بیشتر مسیرها  و رسیدن به موقع به مکانهای مورد نیاز  به یگان خودرویی ما اضافه می شود.

جعفرزاده در خصوص سوال صفیر گیلان در مورد پاسگاه شهر ماکلوان و برخورد نیروهای انتظامی با مردم و میهمانان گفت:نبود پاسگاه در شهر ماکلوان مهمترین دغدغه شخص بنده هست و ما علارغم اینکه مسیر رسیدن نیروهای ما به این شهر هم از فومن و هم از شهرک تاریخی ماسوله  مسافت طولانی است تا امروز نتوانستیم با وجود رایزنی ها و نشست با شهردار و شورا و بخشدار این منطقه  زمین مناسب برای احداث ( پاسگاه پلیس راه روستایی) و در کنار آن یک ایستگاه پلیس را داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن تکریم به مردم و میهمانان و ارباب رجوع را مهمترین رویکرد خود خواند و گفت: من در اکثر روزها در جمع نیروهایم در صبحگاه مشترک این موضوع را یاد آور می شوم و ما کلاسهای آموزشی در این بخش را داریم اگر چه تعدادی از نیروهای ما سربازان عزیز هستند  و شاید گاهی اوقات نیروهای ما بر اثر کار و خستگی برخورد را به سمت نادرست پیش ببرند و  من از مردم بخاطر این کاستی ها معذرت خواهی  میکنم.

فرمانده انتظامی فومن به حضور مردم در کنار پلیس و نیروی انتظامی اشاره کرد و متذکر شد: خانواده ناجا همواره حضور مردم را در کنار خود را لازم و ضروری می‌داند و پلیس بدون همیاری و همکاری مردم نمی‌تواند موفق باشد.

تنظیم//زلیخا صفری راسته کناری