رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: رفع آلودگی دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت نیازمند اعتبارات ملی است و جذب این اعتبارات باید توسط نمایندگان مجلس صورت بگیرد. به گزارش صفیرگیلان،سید امیر حسین علوی اظهار کرد: زرجوب و گوهر رود در گذشته نماد زیبایی در رشت بودند اما متاسفانه به علت برخی از بی‌مبالاتی‌ها و […]

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: رفع آلودگی دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت نیازمند اعتبارات ملی است و جذب این اعتبارات باید توسط نمایندگان مجلس صورت بگیرد.

به گزارش صفیرگیلان،سید امیر حسین علوی اظهار کرد: زرجوب و گوهر رود در گذشته نماد زیبایی در رشت بودند اما متاسفانه به علت برخی از بی‌مبالاتی‌ها و عدم مدیریت صحیح در حال حاضر جزو آلوده‌ترین رودخانه‌های جهان هستند .

وی با اشاره به اینکه رفع مشکل دو رودخانه رشت نیازمند اعتبارات ملی است، تصریح کرد:در سفر گذشته هیئت دولت به گیلان پنجاه میلیارد تومان اعتبار جهت ساماندهی گوهررود و زرجوب اختصاص یافت،اما متاسفانه با گذشت بیش از دو سال از اختصاص اعتبار تغییر خاصی در وضعیت رودخانه‌ها صورت نگرفته است .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه آلودگیهای ناشی از دو رودخانه سلامت شهروندان را تهدید می کند گفت: بر اساس نظر کارشناسان، آلودگی دو رودخانه رشت برای شهروندان و بالاخص ساکنین حاشیه رودخانه مشکلات فراوانی به همراه دارد و منشا بسیاری از بیماریهای عفونی، انگلی و غیره است .

سید امیر حسین علوی خواستار توجه بیشتر نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به وضعیت گوهررود و زرجوب شد و افزود:برطرف کردن وضعیت نامطبوع دو رودخانه رشت نیازمند اعتبارات ملی است و این مهم با پیگیری نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی محقق خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه دو رودخانه رشت مزایای اجتماعی و اقتصادی فراوانی برای شهر به همراه خواهد داشت،تصریح کرد:یقینا با احیای زرجوب و گوهررود می‌توان از مزایای این دو نعمت خدادادی در جهت جذب گردشگر،ایجاد اشتغال و تقویت اقتصاد شهر بهره‌مند شد .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت بیان کرد: شورای اسلامی شهر رشت آمادگی هر گونه مساعدت و همکاری در راستای احیای زرجوب و گوهررود را دارد و از ایده‌های جدید در این خصوص استقبال خواهد کرد . /ایسنا