به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان،چهل و ششمین جلسه شورای شهر فومن با حضور شهردار و اعضای شورا در سالن جلسات شهرداری فومن عصر  روز چهارشنبه ( سوم مرداد)برگزار شد. در این جلسه در ابتداء سیامک احمدزاده رییس شورای شهر فومن ضمن تبریک  میلاد امام رضا(ع)  گفت:باید برای زمینهای بلااستفاده شهرداری برنامه ای مدون […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان،چهل و ششمین جلسه شورای شهر فومن با حضور شهردار و اعضای شورا در سالن جلسات شهرداری فومن عصر  روز چهارشنبه ( سوم مرداد)برگزار شد.

در این جلسه در ابتداء سیامک احمدزاده رییس شورای شهر فومن ضمن تبریک  میلاد امام رضا(ع)  گفت:باید برای زمینهای بلااستفاده شهرداری برنامه ای مدون داشته باشیم تا این زمین ها در سریعترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

وی همچنین در خصوص برخی مشکلات واگذاری زمین ها به دست سرمایه گذاران و بخش خصوصی گفت: نیاز است در جلسه شورای شهر از فرماندار و نماینده و رواسای ادرات محیط زیست،برق و آبفار روستایی و شهری دعوت شود تا مشکلات بیشتر بررسی و راهکاری برای رفع آن پیدا شود.

رئیس شورای شهر فومن همچنین به مشکلات حوزه حمل و نقل شهری اشاره و اظهار کرد؛برای رفع مشکلات تاکسی داران و حوزه حمل و نقل شهری نیاز است جلسه ای با رئیس راهنمایی و رانندگی داشته باشیم.

شایان ذکر است  در این جلسه پس از پیشنهاد شهردار فومن درخصوص نصب نفربر (تانک) در ابتدای بلوار شهید فرجود  برای به یادگار ماندن نام سردار شهید فرجود ریاست شورا چنین  گفت: من دوست دارم از جبهه و جنگ و دفاع مقدس و شهیدان عزیز همیشه یاد شود ولی در این شهر ما علاوه بر سرداران شهید  به شهر آیت الله بهجت فومنی(ره) معروف هستیم و باید به فکر یک میدان و یک المان برای این عالم بزرگ باشیم.

غلام نیا؛رونمایی از یک تانک  جنگی در میدان شهر  به نام سردار فرجود

شهردار فومن در چهل و ششمین جلسه شورای شهر فومن ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت؛ بنده تمام تلاش خود را خواهم داشت تا شهر فومن با داشتن پیشینه قوی به جایگاه واقعی خود برسد.

وی با اشاره به اینکه شاید ما نتوانستیم مشکلات شهر را انگونه که شهروند راضی شود انجام دهیم ولی با وجود مشکلات مالی تا حدودی توانستم کارهای خوب ارائه دهیم و این به نظر مردم باید خوب باشد.

ایشان از رایزنی ها  درخصوص نصب نفربر (تانک) در ابتدای بلوار شهید فرجود  با سپاه استان وآوردن تانک در میدان گفت:ما در میدان مثلثی شکل این المان را برای شهر فومن و به یاد سردار فرجود  که راننده تانک بودجانمایی خواهیم کرد.

علیزاده؛ مجوزهای  مرگ جنگل ، ماهیان و محیط زیست صادر شده رونمایی شود نه آزاد سازی دو پهله عقاب و جغد

شاهین علیزاده عضو شورای شهر فومن نیز در  چهل و ششمین جلسه شورای شهر فومن  در ابتداء ضمن تبریک میلاد امام هشتم امام رضا و تبریک به خبرنگار شهرستان فومن حاضر در جلسه شورا برای کسب رتبه سوم کشوری در جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی  تاکید کرد؛ اینجا جلسه شورای اداری شهرستان نیست که ما مسئولان شهرستان را دعوت کنیم و سقف جلسه ما اجازه این کار را نمی دهد.

وی افزود:مشکل شهر فومن به دست این بزرگواران با گفتگو در جلسه شورا هرگز حل نخواهد شد.

شاهین علیزاده با بیان اینکه رییس محیط زیست شهرستان در حرف زدن میر پنج است ولی در عمل هیچ!!!!!!!

وی افزود:محیط زیست شهرستان در ادوار مختلف موافقت نامه هایی را در این شهرستان برای تاسیس کارخانه و شرکت ها صادر کرده که نسل ماهیان و جنگل و رودخانه و … نابود شده است و تمام گزارشات کاری ایشان در حد آزاد سازی دو عقاب و جغد و گربه و غیره  است

علیزاده با اشاره به اینکه ما زمانی در رودخانه های داخل همین شهر شنا  و ماهگیری می کردیم گفت: امروز رودخانه های ما را ببینید.

وی در خصوص  خواسته یکی از دوستداران محیط زیست در خصوص تغییر نام میدان شکار بانان به میدان محیط بانان  گفت: مردم و مسافران  سالها این نماد در میدان شهر دیدند و در پاییز و زمستان  مردم منطقه این شغل را داشتند و نمی توان آن را تغییر داد.

وی گفت: شکار و شکارچی همیشه بوده شما یک شب را در تالاب انزلی اگر بگذرانید خواهید دید که اگر در منطقه سرت را ندزدید بیش از ۱۰۰ ساچمه به سرتان می خورد و اینجا ست که محیط زیست باید از تعارفات بیرون و به اصل موضوع بپردازد.

علیدوست؛ شوراها برای ارتقای خدمات شهری و رضایت شهروند و رسیدن به جایگاه واقعی نیازمند تلاش مضاعف هستیم

علیر ضا علیدوست ضمن تبریک به شهردار فومن به خاطر تحولات ایجاد شده در سطح شهر و ایجاد میادین و نور در بلوارها گفت:تلاش کنیم تا با همدلی و همکاری شاهد تغییرات خوب در سطح شهرستان باشیم.

وی تصریح کرد؛شهروند باید تغییرات را لمس کند و امروز این اتفاق به ارامی در شهر ایجاد شده علارغم اینکه نهاد شوراها هنوز نتوانسته به جایگاه واقعی خود برسد و باید تلاشها را مضاعف کنیم.

عضو شورای شهر فومن  با اشاره به اینکه مردم تمام مشکلات را از ما می بینند گفت: امروزعدم کارایی برخی مدیران در ادارات مشکلات را در شهر چند برابر کرده و ما نمی توانیم بیش از ۱۰ رییس اداره را برای حل مشکل در جلسه ۲ ساعته شورای شهر دعوت کنیم.

علیدوست به گفتمان فرماندار شهر جناب قاسم نژاد  در  اولین جلسه شورای اداری اشاره و افزود: ایشان مطرح کرده بودند که با رصدی که داشتم برخی رواسا ساعت ۹ صبح در محل کار حاضر و ساعت ۱۱ بیرون می روند و ایشان با وجودی که این موضوع را می دانند چه کاری کردند.

علیدوست به مشکلات برخی کوچه ها از جمله کوچه شهید نوروزی اشاره و افزود: ما تا امروز برای رفع مشکلات برخی نقاط شهر با  فرمانداری و ادارات آب و برق ،بهداشت نتوانستیم به تعامل خوبی برسیم و مردم همه ی مشکلات را از ما می بینند.

وی گفت: تعامل فرماندار، نماینده ، و برخی ادارات با شورا تعامل خوبی نبوده و نیست.

سندی؛پول و قدرت و ارتباطات اصل حفظ محیط زیست را زیر سوال برده است.

جلیل سندی در جلسه شورای شهر فومن  در ابتداء به مصاحبه رییس محیط زیست در هفته نامه محلی و محکوم کردن شورا و شهردار در بخش جمع آوری زباله و پسماند و سگهای ولگرد گفت: انتقادات زیادی به محیط زیست  شهرستان وارد است ومسئولان شهرستانی و استانی در حرف گیلان را گردشگری می دانند ولی در عمل خیر.

سندی با یادآوری اینکه صدور مجوز برای نئوپان در فومن از سوی محیط زیست نافی اصل حفاظت محیط زیست است، افزود:شاید این کارخانه با گذاشتن فیلترهایی توانست کاهش آلودگی را به حداکثر برساند ولی  نگاه محیط زیست چیست.

وی با اشاره به اینکه شرکت نئوپان علارغم اینکه شرکت موفق در ایجاد اشتغال برای شهرستان و استان است ولی در حوزه محیط زیست زیان آور است،

این مسئول با تاکید براینکه هرساله نئوپان در حال افزایش سازه و تولید است، اضافه کرد: با شرایط موجود نئوپان حضور محیط زیست و رصد مشکلات زیست محیطی این شرکت  توسط سازمان محیط زیست چه میزان است.

عضو شورای شهر فومن با تصریح براینکه حفظ محیط زیست درد مردم است، گفت: پول و قدرت و ارتباطات اصل حفظ محیط زیست را زیر سوال برده است.

سندی با یادآوری اینکه مسئولان در خصوص نئوپان وجدان‌ خود را قاضی کنند، تصریح کرد: از هیچ‌ فردی ترسی نداشته و هرجایی باشد این دغدغه خود را عنوان می کنم.

تهیه و تنظیم//زلیخا صفری