رئیس ستاد دیه گیلان گفت: ۴۱۵ زندانی جرایم غیرعمد در استان داریم که در انتظار کمک خیران هستند تا به آغوش خانواده خود برگردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛علیرضا یزدانی ،با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان «پویش گیلان همدل» برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد راه اندازی شد، اظهار کرد: هر شخصی می‌توانست با ۲۰ هزار تومان در این پویش شرکت کند و تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد که مشمول کمک‌های ستاد دیه می‌شوند، نیز طی آن آزاد شدند.

رئیس ستاد دیه گیلان با اشاره به زندانیان مشمول کمک‌های این ستاد، اضافه کرد: محکومان مالی، افرادی که به خاطر مهریه و نفقه به زندان رفته‌اند، تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی و قتل شبه عمد مشمول دریافت کمک‌های ستاد دیه هستند.

وی با اشاره به آزادی ۲۴ زندانی جرایم غیرعمد در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: بدهی این افراد سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که با کمک طرح ستاد دیه گیلان و مساعدت خیران پرداخت شد و این افراد آزاد شدند.

یزدانی ادامه داد: ۲۳ زندانی جرایم غیرعمد دیگر نیز که بدهی ۷۸۰ میلیون تومانی داشتند با هماهنگی ستاد دیه مرکز آزاد شدند.

۲۰ زن زندانی جرایم غیرعمد در انتظار آزادی

رئیس ستاد دیه گیلان با اشاره به اینکه قرار است ۵۶ زندانی جرایم غیرعمد دیگر نیز توسط این ستاد آزاد شوند، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، مصوب شد که زندانیان با بدهی تا ۱۰۰ میلیون تومان را آزاد کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، ۳۸۰ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی ۲۴۰ میلیارد تومان توسط این ستاد و کمک خیران به آغوش خانواده بازگشتند، افزود: ۵۰ درصد این موضوع از طریق اخذ گذشت از شاکیان به مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان بود.

یزدانی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳۸ زندانی جرایم غیرعمد در گیلان هستند که ۴۱۵ نفر آنها مشمول کمک‌های ستاد دیه می‌شوند، بیان کرد: ۱۲۳ نفر از این افراد علاوه بر جرم غیرعمد، پرونده کیفری دیگری دارند که مشمول کمک‌های ستاد نمی‌شوند.

رئیس ستاد دیه گیلان افزود: امیدواریم با مساعدت خیران بتوانیم ۴۱۵ زندانی جرایم غیرعمد را را آزاد کنیم و به آغوش خانواده خود برگردند.

یزدانی با اشاره به آزادی ۱۴ زندانی زن جرایم غیرعمد در گیلان، گفت: ۲۰ زن زندانی جرایم غیرعمد دیگر در گیلان داریم که در انتظار کمک خیران هستند.