رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین برنامه خود با حضور در مدرسه دخترانه حضرت رقیه (س) رشت زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا درآورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛ دکتر محمدباقر قالیباف دقایقی پیش با استقبال رسمی دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات ارشد محلی وارد فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت شد.

محمد باقر قالیباف صبح امروز همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس برای شرکت و سخنرانی در یادواره سرداران، فرماندهان و ۵۵۰ شهید شهرستان صومعه‌سرا و ۲۳ شهید مدافع حرم استان گیلان در ضیابر وارد گیلان شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین برنامه خود با حضور در مدرسه دخترانه حضرت رقیه (س) رشت زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا درآورد.

قالیباف پس از نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در دبستان دخترانه حضرت رقیه (س) رشت، با اولیای دانش آموزان و معلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگو یکی از معلمان با گلایه از وضعیت معیشتی فرهنگیان خطاب به رئیس مجلس گفت که وضعیت معیشتی معلمان مناسب نیست و با اجرای لایحه رتبه‌بندی تمام معلمان انگیزه مضاعف گرفته و بیشتر تلاش خواهند کرد.

قالیباف در پاسخ به مطالبات این معلم اعلام کرد که شب گذشته لایحه رتبه‌بندی معلمان در سامانه بارگذاری شد و در روزهای آینده به صحن علنی مجلس می‌آید.

چهارشنبه ۳۱ شهریور این لایحه برای ورود به صحن در سامانه قوانین مجلس ثبت شد تا برای بررسی نهایی راهی صحن علنی مجلس شود، با تصویب این قانون معلم از حیث مهارت‌ها، توانمندی‌ها و دانشی که دارد، ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شود.

در راستای اجرای برنامه‌های پنج‌ساله توسعه، سال گذشته با تلاش مجلس، دولت دوازدهم مجاب شد تا لایحه رتبه‌بندی را به مجلس ارائه کند که این پیگیری‌ها نتیجه داد و لایحه رتبه‌بندی در اسفندماه ۱۳۹۹ به مجلس ارائه شد.

مراسم یادواره شهدا به صورت زنده از شبکه سراسری و استانی پخش می‌شود.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری