به گزارش صفیر گیلان؛در حالی از ابتدای سال تحصیلی ریگ های روستا پاپوش مدرسه دانش آموزان روستای بیرمین شده که زنگ ترک تحصیل برخی از آن ها نیز بر اثر فقر مالی به صدا در آمده و چشم انتظار کمک خیرین هستند. به گزارش صفیر گیلان ؛ به نقل از عصرهامون، «بیرمین» نام روستایی […]

 

 

به گزارش صفیر گیلان؛در حالی از ابتدای سال تحصیلی ریگ های روستا پاپوش مدرسه دانش آموزان روستای بیرمین شده که زنگ ترک تحصیل برخی از آن ها نیز بر اثر فقر مالی به صدا در آمده و چشم انتظار کمک خیرین هستند.

به گزارش صفیر گیلان ؛ به نقل از عصرهامون، «بیرمین» نام روستایی است واقع در بخش کتیج  شهرستان نیکشهر که یک هزار نفر در قالب ۲۲۰ خانوار در این روستا سکونت دارند، ساکنینی که با سختی و مرارت زیاد زندگی را سپری می‌کنند.

 در حاشیه این روستا هشت سالی است که ۵۵ دامدار منطقه که خشکسالی های استان هزاران دام آن ها را از پا در آورده سکنی گزیدند و کپر یار ۸ ساله شان شده است.
دامدارانی که روزگاری با دام امرار معاش می کردند این روز ها یار کپری شدند که تابستان های گرم و زمستان هایی سرد به همراه دارد و کودکانی که طعم بهداشت را تنها در تشت های آبی حس می کنند که هر روز سردتر از گذشته می شود.
دامدارانی که هشت سال پیش به امید تغییر وضعیت به روستای بیرمین مهاجرت کرده بودند امروز تنها سهم شان از زندگی همان حاشیه روستاست که نه تنها بی آبی و تاریکی شب ها سهم شان شده بلکه از گاز و شناسنامه هم محروم هستند و با سختی زندگی می کنند.
این ها گفته های اسفندیار نارویی رئیس شورای اسلامی روستای بیرمین است که خود با کمک های انسان دوستانه توانسته تا کنون مانع از ترک تحصیل این دانش آموزان شود.
وی  می گوید: خانواده این دانش آموزان فاقد شناسنامه هستند، منبع در آمدی ندارند و کودکانشان به دلیل عدم توان مالی در معرض ترک تحصیل هستند.
نارویی ادامه می دهد: این کودکان از کمترین امکانات نیز محروم هستند و وسایل سرمایشی و گرمایشی ندارند لذا می طلبد خیرین در این عرصه ورود و حداقل مواد غذایی این خانوارها را تامین کنند.
وی گفت: این دامداران باید آب مورد نیاز خود را هر روز از روستا تا منازل با ظروف مختلفی حمل کنندکه مشکلات بسیاری را برای آن ها ایجاد کرده است.
وی در ادامه در خصوص وضعیت نامناسب غذایی این دانش اموزان افزود: خانواده های این دانش آموزان توان خرید مواد غذایی ندارند و کودکان این خانواده ها شب ها گرسنه می خوابند.
رئیس شورای اسلامی روستا اضافه کرد: برقی که برای کپرنشینان این روستا تامین می شود از کابل برق ضعیفی است که جوابگوی خانوار ها نیست و چندین بار گزارش این موضوع به اداره برق و اداره آب اعلام شده اما خبری از پیگیری نشده است.
وی در خصوص وضعیت بهداشتی این کپرنشینان تصریح کرد: کپر نشینان حمام و سرویس بهداشتی ندارند و به سختی بهداشت این دانش آموزان تامین می شود.
رئیس شورای اسلامی روستا  اظهار داشت: مشکل مدرسه ابتدایی این روستا با پیگیری خیرین حل شده است با این وجود می طلبد تا خیرین در زمینه تامین مواد غذایی و مایحتاج تحصیلی این دانش آموزان همکاری نمایند.
قابل ذکر است با آغاز سال تحصیلی نیز  ۱۸۷ دانش آموز ابتدایی و ۷۶دانش آموزراهنمایی این روستا بدون کفش و کیف راهی مدارس شدند که به کمک خیرین برخی از این نیازها تامین شد.
خیرینی که تمایل دارند جهت کمک در تامین مواد غذایی و مایحتاج تحصیلی این دانش آموزان همکاری نمایند با شماره ۰۵۴-۳۳۲۳۲۴۰۵با شماره تماس بگیرند.