به گزارش صفیر گیلان ، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در دیدار با حضرت آیت الله فلاحتی ، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهرستان رشت در دفتر کار ایشان اظهار داشت : سازمان اوقاف یک نهاد دینی ، قرآنی و ولایی است . وی همچنین افزود […]

به گزارش صفیر گیلان ، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در دیدار با حضرت آیت الله فلاحتی ، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهرستان رشت در دفتر کار ایشان اظهار داشت : سازمان اوقاف یک نهاد دینی ، قرآنی و ولایی است .
وی همچنین افزود : بزرگترین افتخار ما و کارکنان اوقاف این است که زیر نظر رهبر معظم انقلاب فعالیت داریم .
علیزاده ، سازمان اوقاف را برنامه محورترین سازمان فرهنگی کشور دانست و گفت : هدف اصلی سازمان اوقاف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در اجرای امینانه نیات واقفان ، تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و عمران و آبادی موقوفات و بقاع متبرکه است .
وی با بیان اینکه اوقاف به هیچ وجه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست ، گفت : سازمان اوقاف به جبهه انقلاب و ولایت که اصلی ترین و کامل ترین جبهه بوده ، متصل است .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در حفظ عین و بهره وری موقوفات اشاره کرد و گفت : در سال گذشته برای یک هزار و ۳۲۵ رقبه سند مالکیت گرفته شده است .
وی از ارائه ۹۴ دادخواست به محاکم قضایی در سال گذشته برای احیای حقوق موقوفات خبر داد و گفت : از این تعداد ۴۸ رای به نفع موقوفات صادر شده که ۴۰۰ میلیارد ریال ارزش ریالی برای موقوفات گیلان به همراه داشته است .

علیزاده اذعان داشت : در سال گذشته ۳۰ هکتار اراضی موقوفات به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال شناسایی شد .
 

وی همچنین با اشاره به اقدامات اوقاف و امور خیریه گیلان در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف گفت : یک هزار مبلغ بومی و اعزامی از قم برای تبلیغ در ایام مختلف سال به نقاط مختلف گیلان اعزام شدند .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان یادآور شد : در سال گذشته ۳۰۰ خیمه معرفت با غرفه‌های مختلف کودک و نوجوان ، مشاوره خانواده ، پاسخ به شبهات ، چند رسانه‌ای و همه واقف باشیم در بقاع متخلف گیلان برپا شد .
وی همچنین افزود : ۱۲۰ مرکز مشاوره وقف در نقاط مختلف استان دایر شده است .
علیزاده اعلام کرد: یک هزار و ۴۳۰ دقیقه فیلم ، مستند و خبر از فعالیت‌‎های اوقاف گیلان در سال گذشته تهیه و پخش شده است .
وی اظهار داشت : تبلیغات انجام شده در حوزه وقف باعث شده تا در سال گذشته ۶۰ وقف جدید در گیلان به ثبت برسد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان درباره فعالیت‌های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان گفت : ۳۶۱ کلاس قرآن و چهار مرکز تخصصی حفظ در بقاع متبرکه استان دایر بوده که ۵۴۸ مربی در این مراکز فعالیت قرآنی دارند.
وی اضافه کرد : ۶ هزار و ۵۰۰ قرآن آموز در کلاس‌های قرآنی اوقاف گیلان شرکت می‌کنند.
علیزاده ادامه داد : در سال گذشته ۹۰ جلسه تفسیر و ۳۰۰ محفل انس با قرآن کریم در شهرهای مختلف گیلان برگزار شده است .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ، تشکیل ستاد دائمی وقف در گیلان ، برپایی مرکز مشاوره وقف در دانشگاه‌ها و ایجاد ستاد مردمی هفته وقف در گیلان را از ابتکارات اوقاف گیلان در سال گذشته برشمرد و گفت : در سال ۹۶ برای اولین بار در کشور ستاد متولیان هفته وقف ، ستاد بازسازی بقاع شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران و حضور ائمه جمعه ، مجمع خیرین بقعه ساز و شبکه خادمین رسانه در بقاع متبرکه در گیلان راه اندازی شد .