صفیر گیلان،دبیر کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فقیرترین وزارتخانه های کشور است تاکید کرد؛نوع نگاه کم توجهی بودجه ای به بخش فرهنگ ، در دو حوزه مختلف دولت و مجلس شورای اسلامی وجود دارد. به گزارش صفیر گیلان به نقل از  ایسنا ، «ولی داداشی» در سومین […]

 

صفیر گیلان،دبیر کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فقیرترین وزارتخانه های کشور است تاکید کرد؛نوع نگاه کم توجهی بودجه ای به بخش فرهنگ ، در دو حوزه مختلف دولت و مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از  ایسنا ، «ولی داداشی» در سومین نشست خود با خبرنگاران خبرگزاری ها و مطبوعات محلی شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار کرد : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فاقد بودجه است و باید بگوئیم که از فقیرترین وزارتخانه های کشور می باشد.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه در کشور ما به مقوله فرهنگ در تمامی حوزه ها کم توجهی می شود، ادامه داد : بنده منتقد این موضوع هستم که همیشه توسعه را در عمران و آبادانی ببینیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه فیزیکی بدون فرهنگ سازی به جایی نمی رسد ، افزود : با تداوم این تفکر ، سر از فرهنگ قهقرایی درمی آوریم.

داداشی با بیان اینکه مجلس باید نگاه جدی به این بخش داشته باشد ، اضافه کرد : باید بگوئیم که این نوع نگاه کم توجهی بودجه ای به بخش فرهنگ ، در دو حوزه مختلف دولت و مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد : در برنامه ششم توسعه قانونی تصویب گردید که سالیانه ۱۷ هزار میلیارد تومان به وزارتخانه ورزش و جوانان در راستای رفع مشکل ورزشکاران منظور گردد و از این تصمیمات نیز باید برای وزارتخانه فرهنگ و ارشاد هم گرفته شود.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود به وضعیت سالن نیمه کاره آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشاره کرد و گفت : برای رفع مشکل برق این سالن ۷۵۰ نفری نیز ردیف بودجه ای در کمیته برنامه ریزی با هماهنگی فرمانداری شهرستان منظور گردیده است تا پس از دریافت آن رقم ، مشکل دریافت کنتور مرتفع شود.

وی اضافه کرد : اگر اعتبارات شهرستانی و استانی نیز تخصیص یابد ، این پول برای دریافت کنتور نیز پرداخت خواهد شد تا هنرمندان در اجرای برنامه های خود با مشکل خاموشی سالن مواجه نشوند.

داداشی در خصوص مطالبات خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه خاطر نشان کرد : سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری نیز از مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد : این موضوع باید برای تداوم در مجلس شورای اسلامی مطرح شود تا به قانون لازم الاجرا تبدیل گردد.

وی در پایان تصریح کرد : بحث دریافت رایانه مطبوعات مناطق مرزی از دیگر مطالبات فعالان این عرصه در شهرستان مرزی بندر آستارا می باشد که باید دلایل پرداخت نشدن آن روشن شود.