فرمانده انتظامی فومن تاکید کرد؛بیشتر سرقت‌هایی که در شهرستان داریم از اماکن خصوصی است که مثلاً ویلایی خریداری شده که ضریب ایمنی آن بسیار پایین است علارغم اینکه قیمت این ویلاها میلیاردی می باشد

اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ عباس حقیقی نیا فرمانده انتظامی فومن در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه نیروی انتظامی شهرستان با استفاده از تمام نیروها و تجهیزات و مولفه های دیگر در خدمت شهروندان عزیز است گفت:فضای مجازی امروز در کنار برنامه های این نیرو یکی از مهمترین ظرفیت هاست.

وی افزود:ما در طول یک سال گذشته به نسبت سال گذشته که کرونا بوده است و مسافر هم نبوده است ۱۲درصد افزایش تماس‌های ۱۱۰ ای داشته‌ایم و در حوزه ۱۱۰ جز شهرستانهای برتر استان هستیم و در استان رتبه اول عملکرد را داریم، ۱۱۰ اکنون متمرکز در رشت است و سپس به شهرستانها ابلاغ می‌شود

وی افزود: در اکثر ماموریت ها بنده حضور میدانی دارم و  حتما باید سر صحنه برم و مطالعه ای که مد نظرمونه باشه را با دقت  انجام  تا مشکلات برطرف و خدمات دهی بیشتر شود.

حقیقی نیا اظهار کرد؛ در طول ۱۱ ماه گذشته ۱۲درصد کاهش سرقت داشته‌ایم و از همکاران تشکر می‌کنیم و جا دارد از سپاه و بسیج نیز تشکر گردد زیرا این کاهش حاصل سرعت و دقت و نیز پیگیری رسانه ای می باشد.

وی افزود:در حوزه کشفیات سرقت ۳۵درصد رشد داشته‌ایم و ۹۶درصد از سرقت‌های حوزه استحفاظی را کشف کرده‌ایم

فرمانده انتظامی فومن با بیان اینکه برخی افراد مجبورند سرقت کنند زیرا ۸۰‌درصد از سرقت‌ها توسط معتادان پر خطر است و عده دیگر توسط مسافر انجام می‌شود که البته جز سرقت‌های مهم است.

این مسئول نظامی تصریح کرد؛ امروز برخی افراد از شهرهای دیگر کشور به شهرستان سفر می کنند و به عنوان مسافر در فومن خانه اجاره کرده  و دست به سرقت می زنند که  که توسط همکاران پلیس آگاهی دستگیر شدند.

حقیق نیا یکی از سرقت های اخیر در چند روز گذشته را شامل سرقت خانوادگی که  چهار نفر با پوشش  و یک بچه سرقت‌های سیم و کابل انجام می‌دادند که در گورا‌ب‌پس انجام شده بود و انبارشان نیز در رشت بود که در شهرستانهای همجوار شفت،صومعه سرا،ماسال و … نیز مبادرت به سرقت می‌کردند و هر شب یک شهرستان سرقت انجام می‌شد و سه مرد و یک خانم بودندد که همگی با هوشیاری پلیس شهرستان دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

باند حرفه ای توزیع مواد مخدر در فومن متلاشی شد

در بحث حوزه جرایم موادمخدر باندهای متفاوتی در شهرستان منهدم شد که ۳۲درصد افزایش کشف مواد مخدر را داشتیم که۴ الی ۵ باند حرفه‌ای متلاشی شد

در حوزه سلاح غیرمجاز ۵۰درصد افزایش کشفیات را داشته‌ایم؛ دستی که با سلاح سرد و یا گرم بالا بیاید آن دست شکسته خواهد شد.

سرقت از ویلاها،بیشترین نوع سرقت در شهرستان

فرمانده انتظامی فومن تاکید کرد؛بیشتر سرقت‌هایی که در شهرستان داریم از اماکن خصوصی است که مثلاً ویلایی خریداری شده که ضریب ایمنی آن بسیار پایین است علارغم اینکه قیمت این ویلاها میلیاردی می باشد  اما دوربین و دزدگیر و حفاظ و نگهبان  ندارد در حالی که  اگر ایمنی ایجاد گردد این اتفاقات نمی‌افتد.

وی به سرقت چند شب پیش که سرقتی در شبکه دامپزشکی شهرستان بود اشاره و ازود:؛ ادارات وظیفه اصلی‌شان حفظ بیت‌المال است و باید دوربین و حفاظ ایمنی نصب کنند.

سرهنگ حقیقی نیا افزود:کلیه طلافروشان فومن به سامانه مها (مرکز هشدار الکترونیک) متصل هستند ۲۱ طلافروشی فعال داریم که با یک پدال با تماس ۱۱۰ برقرار می‌شود و این یعنی امنیت و کوتاه کردن دست سارق از سرقت در طلا فروشی شهر.

فرمانده انتظامی فومن از همکاری خوبی  این ارگان امنیتی با  اداره منابع‌طبیعی  خبر داد و گفت: قاچاق چوب و مشتقات آن جرم است و در زمینه اراضی ملی که تصرف شده که رفع تصرف انجام شده و ارتقای چشمگیری در این حوزه داشته‌ایم که جا دارد از رییس منابع طبیعی شهرستان تشکر نمایم.

فوت نفر بر اثر تصادفات رانندگی در سال ۹۹  در فومن!؟

سرهنگ حقیقی نیا افزود:در حوزه پلیس راهور که بسیار اهمیت دارد در همه مولفه‌ها عملکرد خوبی داشته‌ایم که جا دارد از همکاران پلیس راهور تشکر کنم که سال گذشته ۷ نفر تصادف فوتی داشتیم و امسال یک نفر فوتی داشته‌ایم که ۸۶درصد کاهش داشته‌ایم

وی تصریح کرد؛در حوزه تصادفات جرحی جز شهرستانهای موفق استان هستیم علارغم اینکه عبور و مرور کم شده ولی سرعت خودرویی بالا  و در حوزه تصادفات خسارتی ۳۸درصد کاهش داشته‌ایم و در تعداد مجروحین نیز ۲۹درصد کاهش داشتیم و در مجموع ۳۴درصد کاهش تصادفات جرحی و فوتی و خسارتی داشته‌ایم و در حوزه برخورد نیز ۶۹ درصد افزایش آمار برخورد تخلفات راهور داریم.

فرمانده انتظامی فومن با بیان اینکه در چهارشنبه آخر سال بخاطر کرونا  تجمع نداریم گفت:اکنون کرونای انگلیسی نیز آمده است، کاه و کلش و اقلام ممنوعه در خودرو کشف شود تا ۱۵ فروردین توقیف است و نباید استفاده از اقلام غیرمجاز آسیبی به کسی برساند.

 پلیس تاکید دارد مسافرت صورت نگیرد و مسافرت‌ها مدیریت گردد

وی تاکید کرد؛در خصوص تالارها با ظرفیت محدود و با رعایت کلیه شیوه‌نامه‌ها بازگشایی صورت خواهد گرفت و تا قبل از ساعت منع تردد انجام می‌پذیرد.

حقیقی نیا در خصوص سفرهای نوروزی گفت:شهرستان گردشگرپذیر است و چون زرد هستیم تردد وجود دارد ولی ما در پلیس تاکید داریم مسافرت صورت نگیرد و مسافرت‌ها مدیریت گردد

وی طرح برخورد با پلاک‌های مخدوش را در دستور کار پلیس راهور شهرستان و نیروهای انتظامی خواند و گفت: دستکاری پلاک خودرو کار خوبی نیست و همچنین نداشتن پلاک و پلاک را پشت شیشه گذاشتن و تغییر ارکان پلاک از جمله موارد است که چند روز پیش  دوربین این جرائم را ثبت و ما جریمه را برای این خودرو که غیر بومی بود داشتیم.

وی افزود:پلاک‌های غیربومی در شهر پر هستند و البته چاره‌اندیشی در سطح شهرستان و استان نداریم و این کار ما را سخت تر می کند.

سرهنگ حقیقی نیا اظهار کرد؛در حوزه کشفیات مواد محترقه حدود ۵۰درصد کاهش توزیع داشته‌ایم و در حوزه سرقت سیم و کابل که سوال شما رسانه ها بود باید بگویم تنها نیروی انتظامی مسئول این سرقت نیست و هیچ سیم و کابل سرقتی در شهرستان فومن به‌فروش نمی‌رسد.

وی افزود: بیشترین سرقت شهرستان در حوزه کابل و سیم مخابراتی است  و بالاترین  کشفیات را از سارقان در این حوزه داشتیم  که بعد از گرفتن سیم از سارقان کار به ادارت مربوطه واگذار می شود و آنها باید در صدد رفع نواقص و خدمات دهی باشند که متاسفانه اینگونه نیست .

اصلاح هندسی چهار راه معلم اقدامات انجام شده توسط پلیس راهور در راستای کاهش تصادفات

فرمانده انتظامی شهرستان فومن  در پاسخ به مطالبه جمعی خبرنگاران در خصوص چالش های چهار راه معلم گفت:در چهارراه معلم درمان کار این است که تقاطع ایجاد شود و دوربین نصب گردد و چراغ نیز راه‌اندازی شود و در جلسات متعدد در فرمانداری و شورای شهر بنده تاکید داشته‌ام  علارغم اینکه در گذشته و قبل از ایجاد این طرح ترافیکی ما در چهار راه معلم هم شاهد درگیری ها و هم تصادفات بودیم که خوشبختانه امروز نه در این مکان شاهد تصادف و نه درگیری هستیم.

وی تاکید کرد؛نصب چراغ راهنما و دوربین  از خواسته های به جای ما از مسئولان شهرستان و به ویژه شهرداری بوده  که تا امروز هیچ اتفاقی نیافتاده است.

سرهنگ حقیقی نیا اظهار کرد ؛ایجاد زیر ساختها نیازمند یک همت همگانی است  ولی برخی بروکراسی های اداری اجازه رفع الزامات فنی و ترافیکی را در شهرستان نمی دهد..

فرمانده انتظامی فومن از نصب دوربین در دهستانها و روستاهای شهرستان برای کاهش سرقت خبر داد و گفت: دوربین ها با عملکرد خوب کاهش جرم را رقم می زنند که جا دارد از دهیاران و شوراها تشکر کنم.

در پایان این نشست از مدیران پایگاهها و کانال های مجازی شهرستان توسط سرهنگ حقیقی نیا تجلیلی به عمل آمد.

.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری