اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ امیدی رئیس پلیس راه فومنات ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان شفت با اشاره به اینکه در یک تجزیه و تحلیل در شهرستان شفت ما محور ها را جداسازی کردیم گفت: علارغم تلاشها ما در مسیر شفت به ملاسرا ۱۴۲ فقره تصادف در سال گذشته داشتیم که این در مسیر امامزاده ابراهیم […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ امیدی رئیس پلیس راه فومنات ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان شفت با اشاره به اینکه در یک تجزیه و تحلیل در شهرستان شفت ما محور ها را جداسازی کردیم گفت: علارغم تلاشها ما در مسیر شفت به ملاسرا ۱۴۲ فقره تصادف در سال گذشته داشتیم که این در مسیر امامزاده ابراهیم ۱۳۷ مورد بوده است.

 وی بیشتر موارد تصادفات جاده ای در شهرستان شفت را در مسیر ورودی شهرستان از پلیس راه به امامزاده ابراهیم خواند و گفت: نیاز است تا نواقص ترافیکی و جاده ای در این مسیر رفع  از جمله از ابتدای ملاسرا تا پیچ کوزه گران اسفالت و روشنایی ایجاد شود تا ما شاهد انحراف ماشین ها در این پیچ نباشیم.

رئیس پلیس راه فومنات خواستار علف تراشی و  اشکار سازی و خط کشی مسیر ورودی روستای مرخال سمت قصر فیروزه ای شد و گفت: خط کشی مسیرها،علف تراشی و اشکار سازی از جمله در روستای خرفکل نیز الزامی است.

سرهنگ امیدی همچنین  به قیفی بودن جاده در زیر پل شادخال  و عدم تعریز جاده اشاره و افزود: در بارندگی ها این جاده مشکلات زیادی را از جمله انحراف ماشین و تصادف را به همراه دارد.

وی یکی دیگر از عوامل تصادفات جاده ای  را باریک شدن سطح آسفالت در منطقه کنار کانکس منابع طبیعی  خواند و گفت: باریک شدن آسفالت جاده این مسیر را پر خطر و حادثه ساز کرده که نیاز است اداره راه و شهر سازی بیشتر ورود کند تا ما شاهد انحراف ماشین ها و تصادفات نباشیم.

رئیس پلیس راه فومنات در جلسه شورای ترافیک شهرستان شفت با اشاره به اینکه در سمت مسیر جاده فومن به رشت در سمت کلاشم ما تصادفات متعدد داریم که نیازمند نگاه ویژه است گفت:دوربین کنترل سرعت در این مسیر برای جلوگیری ازحوادث جاده ای مهمترین و اولین راهکارها است.

سرهنگ امیدی امار تصادفات  منجر به فوت شهرستان شفت در سال ۹۷ را ۱۳ فقره خواند و گفت: در سال ۹۸ ما ۱۰ فقره تصادف منجر به فوت داشتیم که جای تقدیر است.

وی آمار تصادفات جرحی در سال ۹۸ را ۲۸۸ مورد خواند و گفت:کاهش چشمگیرتلفات و حوادث جاده‌ای با اتخاذ اقدامات مؤثروکم‌هزینه و مهندسی ایمنی راه واجرایی شدن مصوبات جلسات شورای ترافیک  می باشد.

سروان اکوان

خط کشی معابر و خیابان‌ها، زیبایی شهر را دوچندان می‌کند

سروان یاسر اکوان رئیس پلیس راهور شفت نیز در جلسه شورای ترافیک به نقاط حادثه خیز سطح شهر شفت اشاره و افزود؛بلوار جدا کننده در خیابان ولی عصر (عج) و امام ۵۰% تصادفات را منجر می شود.

رئیس پلیس راهور شفت ایجاد دور برگردان در انتهای خیابان ۱۷ شهریور و خیابان طالقانی قبل از میدان را خواستار شد و گفت:ما در مسیر چهار راه سارمی و کلانتری و نیز بهشتی و همچنین تقاطع هلال احمر را از نقاط حادثه خیز  و با بیشترین تصادفات خواند.

سروان اکوان خواستار تقویت روشنایی معابر و خیابانها  به ویژه خیابان امام و مطهری شد و افزود:خط کشی معابر و روکش آسفالت  نیز در شهر شفت الزامی است زیرا ما به زودی شاهد ورود مسافران خواهیم بود .

رئیس پلیس راهور شفت خط کشی و روکش آسفالت سطح شهر را  در نمای شهر و زیبایی بی تاثیر نخواند و گفت: امروز به دلیل عدم خط کشی ها کار برای همکاران ما در پلیس راهور سخت است.

تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری