صفیر گیلان؛مجید متقی‌طلب طی مراسمی در رشت به‌عنوان سرپرست پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری کشور منصوب و از تلاش‌های علی مومنی تقدیر شد. سرپرست جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری کشور در این مراسم اظهار داشت: استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان استان گیلان در حوزه‌های دام، طیور و صنعت در دستور کار قرار دارد. مجید متقی‌طلب شعار “هیهات من‌الذله” را […]

 صفیر گیلان؛مجید متقی‌طلب طی مراسمی در رشت به‌عنوان سرپرست پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری کشور منصوب و از تلاش‌های علی مومنی تقدیر شد.

سرپرست جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری کشور در این مراسم اظهار داشت: استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان استان گیلان در حوزه‌های دام، طیور و صنعت در دستور کار قرار دارد.

مجید متقی‌طلب شعار “هیهات من‌الذله” را شعار مشترک شهدای ۱۷ شهریور و شهدای کربلا دانست و گفت: امروز باید تلاش کنیم تا مشکلات اقتصادی مردم را حل کرده و زیر بار ظلم دشمنان نرویم.

وی با اعلام اینکه به دلیل رسیدگی به کارهای علمی علاقه‌‌ای به حضور در جایگاه‌های اجرایی نداشتم خاطرنشان کرد: در نهایت تصمیم‌ گرفتم تا برای جلوگیری از بروز برخی شبهه‌ها این مسئولیت را بپذیرم.

متقی‌طلب با اعلام اینکه باید تلاش کنیم تا پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری کشور را در سطح گیلان، ایران و جهان به خوبی معرفی کنیم ابراز داشت: همکاری با دانشگاه‌ها در دستور کار ما قرار دارد.

رئیس سابق پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری کشور نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای واقعه ۱۷ شهریور گفت: خون شهدا سبب شد تا امروز ما بتوانیم در جایگاه‌های مختلف حضور پیدا کنیم.

علی مومنی استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی را بخشی از وظایف خود در طول دوران ریاستش دانست و عنوان داشت: در طول این یکسال با همکاری همکارانم تلاش کردیم تا بتوانیم برنامه‌های تحقیقاتی را توسعه دهیم.

وی استفاده بهینه از اعتبارات استانی در راستای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی را بخشی از رویکرد مدیریتی خود دانست و گفت: نخستین گامی که با کمک همکارانم در این پژوهشکده برداشتیم تدوین برنامه کاری پژوهشکده بود تا بتوانیم مسیری دقیقی را طی کنیم.

مومنی با اعلام اینکه برنامه‌های پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری کشور در یکسال اخیر با رویکرد منطقه‌ای و ملی تدوین شده بود افزود: بهره‌مندی از ظرفیت نمایندگان مجلس، ارتباطات مناسب با دستگاه‌های اجرایی و بهره‌مندی از ظرفیت محققان بخشی از اقدامات انجام شده طی یکسال اخیر بود.

وی با بیان اینکه اعتبارات مناسبی برای توسعه پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری کشور و همچنین اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در نظر گرفته است افزود: ارتباط با موسسات علمی بین‌المللی و منطقه‌ای بخشی از اقدامات انجام شده طی یکسال اخیر بود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد شهدای ۱۷ شهریور افزود: این شهدا رفتند تا ارزش‌هایی مانند آزادی بیان، آزادی بعد از بیان و کوتاه شدن دست گروه‌های ذی نفوذ از انتخاب مردم در کشور حاکم شود.

احمد رمضانپور نرگسی با بیان اینکه مجید متقی‌طلب تلاش‌های بسیاری را در استان گیلان کشیده است عنوان داشت: امیدوار هستیم که متقی‌طلب با موفقیت در این مسیر گام بردارد و قطعاً هم طی یک دهه یا دو دهه از این جایگاه نمی‌رود.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از آخرین یافته‌های علمی برای اصلاح نژاد گیاهان و جانوران وظیفه مهمی است که امروز مراکز تحقیقاتی بر عهده دارند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه امروز فعالیت‌های مراکز تحقیقاتی غریب واقع شده است تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که تا حرف از محصولات تراریخته می‌شود عده‌ای به‌دلیل به خطر افتادن منافعشان در مقابل آن جبهه می‌گیرند.

رمضانپور نرگسی با تاکید بر لزوم معرفی مراکز تحقیقات در جامعه خاطرنشان کرد: امروز تمام دنیا از ظرفیت موسسات تحقیقاتی به‌خوبی استفاده می‌کند و قطعاً تحقق این امر در ایران نیز می‌تواند مشکل اقتصاد را رفع کند.

سیدضیاءالدین میرحسینی معاون پژوهشی دانشگاه گیلان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های علی مومنی رئیس ستبق پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری کشور اظهار داشت: امیدواریم در آینده برگ‌های زرینی به کارنامه کاری این پژوهشکده افزوده شود.

//تسنیم