به گزارش اختصاصی صفیر گیلان از شفت دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن اوری اطلاعات که امروز در شهرستان شفت و مهیمان جلسه شورای اداری این شهرستان بود با اشاره به اینکه از حضور در این شهرستان بسیار خرسند هستم گفت:من امروز حامل پیام سلام رئیس جمهور به مردم استان گیلان و استاندار و […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان از شفت دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن اوری اطلاعات که امروز در شهرستان شفت و مهیمان جلسه شورای اداری این شهرستان بود با اشاره به اینکه از حضور در این شهرستان بسیار خرسند هستم گفت:من امروز حامل پیام سلام رئیس جمهور به مردم استان گیلان و استاندار و مسئولان و از زبان انها به مردم شریف شفت هستم.
واعظی تاکید کرد:همه ی مردم ایران در هر نقطه که زندگی می کنند مورد عنایت دولت بوده و دولت برای انها برنامه دارد.
وی از اعتماد دولت به بخش خصوصی اشاره و افزود:ثبات در بخش خصوصی ایجاد شود تا بورس و اقتصاد کشور دچار نوسان نشود و باید گامهای مثبت برای رهایی از تحریم برداشته شود.
وی خواستار توجه به شهرستان شفت به ویژه به بخش روستایی شد و افزود:من امدم تا به مردم این شهرستان و استان بگویم که علارغم محدودیتها و تحریم ها  موانع توسعه برداشته  و زمینه ها فراهم است پس تا جایی که می توانند تلاش کنند.
ایشان همچنین تصریح کرد؛تلاش کنیم تا ثبات و امنیت اقتصادی به وجود اید و بخش نامه ها و مقررات جدید و نامه نگاری نکنیم تا اقتصاد به چالش کشیده شود.
واعظی به کاهش تورم به میزان ۸%هشت درصد اشاره و افزود: کاهش تورم در کنارش باید رونق اقتصاد همراه باشدتا ما بتوانیم حساب بیشتری باز کنیم.
وی از بهتر شدن وضعیتها در بخش کشاورزی و صنعت و رشد اقتصادی در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت:باید تلاش کنیم تا گردنه ها را به درستی طی کنیم.
واعظی از ایجاد تحول در وضعیت معیشتی مردم به ویژه قشر متوسط خبر داد و گفت:اگر چه به دلیل مشکلات و کاهش صادرات نفتی توسعه در ساخت و سازها انجام نشده است و بخشی از اقشار مردمی در فشارند ولیبه زودی این مشکلات مرتفع خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فن اوری اطلاعات از مهمترین دغدغه های دولت را اشتغال جوانان خواند و گفت:تا زمانی که همه ی جوانان مشغول نشوند ما دغدغه خواهیم داشت.
وزیر ارتباطات و فن اوری اطلاعات با اشاره به اینکه همه ی جوانان کشور مستعد و علاقمند به کشور و با انگیزه هستند گفت: از با تغییر وضعیت لقتصادی وضعیت اشتغال بهتر خواهد شد.
ایشان همچنین استان گیلان را دارای نعمات فراوان چون زمینهای فراوان ،آب،خاک و زیبایی ها خواند و اظهار داشت؛هدف گذاری در زیر ساخت مشخص شود اگر زیر ساخت گردشگری است برای این استان و شهر خوب است اما باید بحث گردشگری فقط این نباشد که عده ای بیایند و بروند.
وی تاکید کرد؛گردشگر باید ایجاد شغل و شهر بازی و صنایع دستی و … را فعال کند.
وی از روابط گیلان با کشورهای همسایه چون روسیه،قزاقستان،ترکمنستان و … اشاره و افزود :این ارتباطات می تواند باعث صادرات کالاهای متنوع شود.
واعظی خواستار شد ،تا تحول جدید با ارتباطات در استان بوجود اید و این نیازمند رفع نواقص در تلفن های ثابت و همراه اول و اینترنت می باشد .
وی افزود:مشکلات شهرستان شفت در زمینه های ارتباطات و فن وری اطلاعات مکتوب نوشته شود تا ما پیگیری کنیم.
وی حضور ۷۰%درصدی مردم این شهرستان را درروستاها نقطه قوت خواند و گفت:باید امکانات برای ماندن مردم در روستاها فراهم شود .
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات به تنها روستای بدون ارتباطات در شهرستان شفت روستای چنار رودخان اشاره و افزود:به زودی این روستا ارتباط دار شود.
ایشان تاکید کرد؛اینترنت روستاهای این شهرستان باید در اولویت قرار گیرد و باید روستاهای ۲۰ خانوار تا زمان انتخابات اینترنت وصل شود.
واعظی با اشاره به اینکه با ورود اینترنت به روستاها می توان از دلالان عبور کرد گفت: برخی از تولید کنندگان روستاها تولید خود را به قیمت ناچیز به دلال می فروشند و با اینترنت جوانان روستا می توانند از دلال عبور کرده و ارتباط بین تولید کننده و فروشنده به وجود اوند.
امروز وزیر ارتباطات و فن اوری اطلاعات را دکتر نجفی استاندار گیلان و شعبان پور معاون عمرانی استانداری و مدیر ارتباطات استان و هیئتی همراهی می کردند.