به گزارش صفیر گیلان و به نقل از گیل نویس، محسن جعفری  مباحث مربوط به ازدواج و طلاق را یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های فعالیت معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان دانست و اظهار داشت: برگزاری نشست‌های تحکیم خانواده،‌ آموزش مهارت‌های زندگی و پیشگیری از طلاق برای اقشار در آستانه ازدواج در دستور کار این معاونت قرار […]

به گزارش صفیر گیلان و به نقل از گیل نویس، محسن جعفری  مباحث مربوط به ازدواج و طلاق را یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های فعالیت معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان دانست و اظهار داشت: برگزاری نشست‌های تحکیم خانواده،‌ آموزش مهارت‌های زندگی و پیشگیری از طلاق برای اقشار در آستانه ازدواج در دستور کار این معاونت قرار دارد.

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان با خطیر خواندن مأموریت‌های این معاونت در حوزه ازدواج و طلاق عنوان کرد‌: به غیر از حوزه‌های آموزش سبک زندگی و پیشگیری از طلاق،‌ کمک به ازدواج جوانان کم بضاعت از طریق تأمین جهیزیه و شرایط برگزاری مراسم ازدواج آسان نیز یکی از مهم‌ترین اهداف این معاونت محسوب می‌شود.

جعفری با تأکید بر اینکه برنامه‌های معاونت اجتماعی سپاه در امر ازدواج و پیشگیری از طلاق در سه حوزه قابل تقسیم‌بندی است تصریح کرد: برگزاری این برنامه‌های آموزشی برای جوانان در آستانه ازدواج،‌ افرادی که در ۵ ساله نخست زندگی مشترک خود به سر می‌برند و برای مراجعان به طلاق پیش‌بینی شده است.

وی برگزاری دوره‌های مشاوره‌ای ویژه زوج‌هایی که برای طلاق مراجعه می‌کنند را نیز مورد تأکید قرار داد و افزود: در این دوره‌ها اساتید و مشاوران مجرب سعی دارند زوجین را در مسیر حل و فصل اختلافات راهنمایی کرده و ضمن آشنایی با تفکر،‌ اندیشه و سبک زندگی اسلامی آنان را برای برگشت به زندگی مشترک ترغیب کنند.

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان دیگر برنامه‌های این معاونت در حوزه ازدواج و پیشگیری از طلاق را برشمرد و اظهار داشت: دوره‌های مشاوره ازدواج و آموزش مهارت‌های زندگی تنها مختص به زوج‌های جوان نیست بلکه این دوره‌ها برای والدین در معرض طلاق نیز برگزار می‌شود تا از تصمیم خود منصرف شوند.

جعفری شناخت نیازهای اولویت‌دار جامعه و ارائه راهکار عملی جهت رفع آن‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز و کارگروه‌های فعال با حضور اساتید،‌ دانشجویان و ثمن‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع محرومیت‌زدایی از دیگر برنامه‌های معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان محسوب می‌شود.

وی ترویج و اشاعه اصولی مفاهیمی نظیر قناعت در بین خانواده‌ها در قالب ارائه آموزش سبک زندگی اسلامی را از دیگر مأموریت‌های معاونت اجتماعی خواند و افزود: قناعت معنای بسیار ژرف و عمیقی در دین اسلام دارد، اما در جامعه ما و در بین خانواده‌ها به گونه‌ای کاملاً وارونه تعبیر شده و جا افتاده است.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان آشنا کردن جامعه با معنای درست و دقیق قناعت را زمینه‌ساز پیشگیری از بسیاری از مشکلات خانوادگی رایج در اجتماع دانست و بیان داشت‌: قناعت به معنی نخوردن و نپوشیدن نیست بلکه این فضیلت بزرگ انسانی و دینی، به معنای پرهیز از هرگونه زیاده‌روی و اسراف است.

جعفری برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی در بحث بیان فواید و اصول قناعت‌ورزی در زندگی برای خانواده‌ها را از جمله دیگر برنامه‌های معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان خواند و افزود: این معاونت تازه تأسیس، در امور مربوط به حفظ بنیان خانواده، برنامه‌های مفصلی را برای شروع کار و ادامه فعالیت خود تدوین کرده است.

پایان پیام/