صفیر گیلان؛علی درجانی ، با بیان گیلان دومین استان تولیدکننده برنج کشور است، گفت: همه تلاش ما این است که با حمایت از برنجکاران موجبات ارتقای کمی و کیفی برنج گیلان را فراهم کنیم. وی با بیان اینکه اغلب برنجکاران پس از برداشت برنج بلافاصله برنج مازاد را می فروشند و فقط برنج مصرفی را […]

صفیر گیلان؛علی درجانی ، با بیان گیلان دومین استان تولیدکننده برنج کشور است، گفت: همه تلاش ما این است که با حمایت از برنجکاران موجبات ارتقای کمی و کیفی برنج گیلان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه اغلب برنجکاران پس از برداشت برنج بلافاصله برنج مازاد را می فروشند و فقط برنج مصرفی را نگه می دارند، افزود: سود افزایش قیمت برنج فعلی به جیب کشاورز نرفته است.

درجانی ادامه داد: با توجه به هزینه و سختی های که برای تولید برنج می شود قیمت فعلی برنج داخلی به قیمت واقعی این محصول نزدیک شده است.

وی تصریح کرد: امید می رود در زمان برداشت برنج در سالجاری نیز قیمت برنج خوب باشد تا کشاورزان بتوانند محصول خود را با قیمت مناسب در بازار بفروشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه نیاز به پول در زمان برداشت برنج موجب می شود که کشاورزان محصول خود را به صورت یکجا بفروشند، گفت: اگر صندوقی در حمایت از کشاورزان ایجاد شود که به برنجکاران در زمان برداشت تسهیلات داده شود، می توان این زمینه را فراهم کرد که کشاورز هم برنج خود را به تدریج بفروشد و مانع ضرر کشاورز شویم.