به گزارش اختصاصی صفیر گیلان، همایش استانی یاوران وقف با حضور رئیس کل دادگستری گیلان ،فرماندهی نیروی انتظامی استان و واقفین،خیرین،متولیان،هیئت امنای بقاع متبرکه و اصحاب رسانه و قلم در ۱۴ اذرماه در سالن اجتماعات نیروی انتظامی استان گیلان برگزار شد احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری گیلان صبح امروز(۱۴آذر) در همایش استانی وقف و […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان، همایش استانی یاوران وقف با حضور رئیس کل دادگستری گیلان ،فرماندهی نیروی انتظامی استان و واقفین،خیرین،متولیان،هیئت امنای بقاع متبرکه و اصحاب رسانه و قلم در ۱۴ اذرماه در سالن اجتماعات نیروی انتظامی استان گیلان برگزار شد

احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری گیلان صبح امروز(۱۴آذر) در همایش استانی وقف و رسانه در سالن ناجا ضمن تبریک ماه ربیع الاول اظهار داشت: هر جایی که انسان ها در راستای رفع مشکلات یکدیگر گام بر می دارند طعم زیبایی به زندگی می بخشند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات انسان دوستانه امر وقف است، افزود: وقف یک نهاد حقوقی و اسلامی است و در استان در راستای ترویج فرهنگ وقف کارهای زیادی انجام شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه انسان هایی که در راستای احیای وقف گام بر می دارند به دنبال رضایت پروردگار و بندگان خدا هستند، گفت: امر وقف یک موهبتی است که دارای دامنه گسترده ای است.

سیاوش پور با بیان اینکه وقف بخش های مختلف اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و … را در بر دارد، تصریح کرد: وقف به تمام این مسائل مذکور یک نگاه ویژه و مستقیم دارد.

ایشان خواستار تغییرات در روشها و مدلها شد وگفت: باید به روی جهات مختلف وقف فکر نو شود و خیرات و کمک را با زمان و اندیشه واقفان را در حوزه علم و دانش و نیاز امروزی جامعه سوق دهیم.

وی با بیان اینکه وقف قبل از اسلام هم وجود داشت، خاطرنشان کرد: امر حسنه وقف در تمام جوامع اسلامی و دیگر ادیان با نام های مختلف وجود دارد.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه در کشوری چون آمریکا بخش عمده ای از امورات خاص در راستای توسعه تحصیل و رشد فکری و علمی از امر وقف استفاده می شود، اظهار داشت: بزرگترین نهادهای خیریه در کشورهای غربی از وقف است.

سیاوش پور با بیان اینکه وقف در فرهنگ اسلامی بخش های عمده ای از جامعه را در بر می گیرد، افزود: فرهنگ وقف در کشور اسلامی به عنوان فرهنگ پسندیده رواج دارد.

وی با بیان اینکه امروز امر وقف در جامعه اسلامی مورد توجه قرار می گیرد، گفت: تاثیرات وقف تمامی اقشار جامعه را در بر می گیرد.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه وقف می تواند در بخش اقتصادی نقش بسزایی را ایفا کند، تصریح کرد: پویایی اقتصاد در شرایط کنونی جامعه که دچار بحران شدید اقتصادی و تحریم کمرشکن هستیم با امر حسنه وقف امکان پذیر است.

سیاوش پور خاطرنشان کرد: ۳۸ سال است که در برابر ظلم و استکبار جهانی ایستادگی کرده ایم در کنار این ایستادگی مقاومت و تحمل سختی ها را به دوش کشیده ایم.

وی اظهار داشت: فقر در جامعه امروزی به عنوان یک موضوع دردناک و دغدغه رهبر و مسئولان محسوب می شود که دولت به تنهایی نمی تواند با منابع محدود و با وجود تحریمات با این مسئله مقابله کند.

رئیس دادگستری استان با بیان اینکه امروز فرهنگ ما دچار چالش و جوانان در دو راهی قرار گرفته اند گفت: گرفتاری فرهنگی جامعه کمتر از گرفتاری اقتصادی نیست و این مشکل را می توان با دستان خیراندیش واقفان حل و کارهای فرهنگی گسترده شود .
ایشان از میلونها پرونده در دادگستری کشور و دستگاه قضایی که هیچ مقایرتی با شئونات اسلامی ندارند خبر داد و گفت: همه باید احساس مسئولیت کنیم و نقش وقف در ساختار جامعه تاثیر گذار است.

رئیس دادگستری استان گیلان در این همایش خواستار اعتماد سازی بیشتر و همراه کردن افکار عمومی در زمینه وقف شد و تاکید کرد؛اگر اعتماد برای وقف کننده به وضوع نشان داده شود هر انسان عاقل مسیر اموال خود را به وقف می گذارد .

در این همایش از تعدادی از خیران، واقفان،هیئت امنای بقاع متبرکه و  اصحاب رسانه تجلیل شد.