اختصاصی/ صفیر گیلان؛به دلیل کارنامه درخشان حاج سید ابراهیم خامسی در مدیریت ورزش کشتی فومن در سال ۹۸،که از قاریان برتر کشوری و از قهرمانان  اسبق کشتی فومن است طی حکمی از سوی سردار هدایتی رئیس هیئت کشتی استان گیلان برای دومین سال متوالی به ریاست هیئت کشتی شهرستان فومن منصوب شد. به دلیل این […]

اختصاصی/ صفیر گیلان؛به دلیل کارنامه درخشان حاج سید ابراهیم خامسی در مدیریت ورزش کشتی فومن در سال ۹۸،که از قاریان برتر کشوری و از قهرمانان  اسبق کشتی فومن است طی حکمی از سوی سردار هدایتی رئیس هیئت کشتی استان گیلان برای دومین سال متوالی به ریاست هیئت کشتی شهرستان فومن منصوب شد.

به دلیل این کارنامه درخشان و ساماندهی کشتی شهرستان فومن گفتگویی داشتیم با این جوان ورزشکار و ورزش دوست وبا تعصب در حوزه فرهنگی ،ورزشی که از نگاه شما همراهان محترم می گذرد.

اهم فعالیتهای هیئت کشتی فومن؟
حاج سیدابراهیم خامسی با اشاره به اینکه در یکسال ریاست توانستمبیشترین تعداد میزبانی مسابقات لیگ ومسابقات استانی درتاریخ فومن ،بارضایتمندی کامل اداره کل ورزش و جوانان گیلان و هیئت کشتی گیلان را داشته باشم افزود:حل مشکل و معضل قراردادهای بلاتکلیف مغازه جلو باشگاه و سالن بدنسازی خانه کشتی که چند سالی بلاتکلیف بودندبدون دریافت هیچ بودجه ای ساماندهی کنم.

وی به حل لوله کشی گاز و رفع معضل گرمایشی خانه کشتی ،خریدو نصب آبگرمکن جدیدازطریق خَیّر، تعمیر و دوخت کامل تشک های آسیب دیده خانه کشتی ازطریق خَیّر،
خرید تعداد زیادی از لوازم کمک آموزشی برای ورزش وخانه کشتی فومنازطریق خَیّر،تعویض لامپ های پرمصرف و خرید نصب و تجهیز با ۲۴عدد لامپهای صنعتی بزرگ و کم مصرف درکل باشگاه ازطریق خَیّر اشاره و افزود:تعمیرشیر دوش های خراب حمام
و همچنین سرویس بهداشتی،حفر چاه نیمه عمیق درپشت خانه کشتی بمنظور استفاده از آب چاه جهت استحمام از دیگر اقدامات ما در این مدت بوده است.

پرورش و ساماندهی کشتی گیران در رده مختلف

سید ابراهیم خامسی پرورش تعداد زیادی از کشتی گیران تازه کار رده های پهلوانک ،نونهال و نوجوان،جوان و کسب موفقیت های آنها درمسابقات مختلف را نیز مطرح و اظهار کرد؛ساماندهی و کامل شدن تیم کشتی رده های مختلف سنی کشتی گیران و ایجادآمادگی برای آنها جهت حضور درمسابقات گوناگون،شناسایی استعدادهای جدید از مدارس و بالارفتن تعداد نوآموزان و علاقه مندان به کشتی،پرورش چندین کشتی گیر قهرمان کشوری و منتخب در اردوهای تیم ملی نیز از دیگر اقدامات و برنامه هیئت کشتی شهرستان فومن است.
ایشان از سوق دادن کشتی گیران به شرکت در انواع فعالیتهای مذهبی و دینی از قبیل حضور درنماز جمعه و هیئات مذهبی،سوق دادن کشتی گیران به شرکت درفعالیتهای فرهنگی و اجتماعی از قبیل عیادت از خانه سالمندان ،مراکز بهزیستی ،کمک به ایتام و سیل زدگان و…اشاره و افزود: عیادت و دیدار صمیمانه هفتگی از پیشکسوتان برتر کشتی فومن بااعضای محترم هیئت کشتی نیز در برنامه این هیئت است.

احداث و تاسیس باشگاه و کمیته کشتی باغ شهر

رئیس هیئت کشتی شهرستان فومن از احداث و تاسیس باشگاه و کمیته کشتی باغ شهر ماکلوان به عنوان پایگاهی جدید برای استعدادیابی و پرورش کشتی گیران در آن منطقه خبر داد و گفت:کسب عناوین برتر ومتعدد کشتی گیران فومنی درمسابقات رسمی و مسابقات لیگ کشتی استان گیلان هم بصورت تیمی و هم انفرادی،میزبانی های متعدد فومن در ویژه مسابقاتی که با یادمان شهدای ورزشکار فومنی انجام پذیرفت،میزبانی جام رمضان استانی وقهرمانی تیم فومن، تجلیل از کشتی گیران منتخب و صاحب مقام،تجلیل از مربیان و پیشکسوتان کشتی فومن و همچنین برگزاری تمرینات مشترک متعدد باشهرستانهای همجوار،کسب عنوان قهرمانی ایران توسط زنده یاد پهلوان سهیل پرسته و کسب سهمیه انتخابی تیم ملی در رده جوانان، کسب سهمیه انتخابی تیم ملی توسط ستار موسوی در رده نوجوانان از دیگر برنامه ها و کارکرد این هیئت است.

ایشان در خصوص رایزنی و نیم بها کردن هزینه استخر کشتی گیران خبر داد و گفت:ایجاد کلاس و سانس ژیمناستیک برای کشتی گیران جهت آمادگی بیشتر بدنی آنها،پیگیری مسائل درسی و اجتماعی کشتی گیران بامساعدت خانواده های آنها، ورضایتمندی اولیا از تاثیرات مثبت این روش نیز در برنامه کاری ما یوده است.
رئیس هیت کشتی شهرستان فومن از میزبانی اولین دوره مسابقات کشتی پهلوانی کشور، بامیزبانی هیئت کشتی فومن خبر داد و گفت: در این دوره از مسابقات تیم کشتی فومن توانست با اقتدار نائب قهرمان  مسابقات شود  که جا دارد از همراهی و همکاری تمامی بزرگواران از جمله مربیان و اهالی کشتی دوست و خیران تشکر کنم.
خامسی از برگزاری انواع نشست ها و جلسات تخصصی هم اندیشی با مربیان و پیشکسوتان محترم هییت کشتی خبر داد و تصریح کرد؛این نشست ها در جهت برنامه های راهبردی کشتی فومن و آمادگی بیشتر کشتی گیران و رسیدن به درجات بالاتر  برگزار می شود.