به گزارش صفیر گیلان؛معاون اجتماعی این دانشگاه از تربیت مددکار حرفه ای سالمندان در این استان خبر داد. علی داوودی افزود: در راستای اجتماعی شدن سلامت و استقرار پروژه نشاس (نظام شبکه اجتماعی سلامت) در استان گیلان تمامی افرادی که به عنوان مددکار در منازل به سالمندان خدمات ارائه می دهند، باید آموزش های لازم […]

به گزارش صفیر گیلان؛معاون اجتماعی این دانشگاه از تربیت مددکار حرفه ای سالمندان در این استان خبر داد.

علی داوودی افزود: در راستای اجتماعی شدن سلامت و استقرار پروژه نشاس (نظام شبکه اجتماعی سلامت) در استان گیلان تمامی افرادی که به عنوان مددکار در منازل به سالمندان خدمات ارائه می دهند، باید آموزش های لازم و متناسب با گیرندگان این نوع خدمات را فرا گرفته باشند.

وی با اشاره به برنامه مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان برای تربیت یک هزار مددجو داوطلب و نگهداری و مراقبت از سالمندان در منازل شخصی اظهار داشت: این افراد باید دوره ۵۰ ساعت آموزش شامل شناخت اولیه بیماری ها، تروماهای سالمندان، آشنایی اولیه با داروهای شایع در سالمندان، آشنایی با سیستم درمانی و غیره را بگذرانند تا گواهی لازم را دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر بیش از ۱۳ درصد جمعیت گیلان بالای ۶۰ سال است و روند پیر شدن استان نیز به سرعت درحال وقوع است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان همچنین از تدوین برنامه جامع آموزشی مددکاری حرفه ای سالمندان برای سایر گروه های هدف در استان خبر داد.