به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ؛علی مقصودی شهرداری منطقه ۴ رشت با  اشاره به  واقعه پلاسکو و مرگ همکاران عزیز آتش نشان  که همه باعث ازرده خاطر شدن همه ملت ایران شد گفت: من به نوبه خودم که زمانی در آتش نشانی خدمت کردک و کار در آتش نشانی سخت ولی با عشق […]

 

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ؛علی مقصودی شهرداری منطقه ۴ رشت با  اشاره به  واقعه پلاسکو و مرگ همکاران عزیز آتش نشان  که همه باعث ازرده خاطر شدن همه ملت ایران شد گفت: من به نوبه خودم که زمانی در آتش نشانی خدمت کردک و کار در آتش نشانی سخت ولی با عشق همراست به خانواده و همکاران عزیز تسلیت عرض می کنم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اسبق شهر رشت با بیان اینکه این اتفاق اگر چه در پایتخت رخ داد ولی مردم ما در سراسر کشور برگ زرین از حماسه خلق کردند و نشان دادند که آتش نشانان نیز مثل مرزبانان جنگ برای اعتلای  کشور تلاش و شهدای مدافع حرم و شهدای کردند ومی دانستند که چه راهی می روند.

ایشان تصریح کرد؛آتش نشانی سخت ترین شغل هاست و آتش نشان می داند که باید جانش را کف دستش قرار دهد ولی با عشق این کار را برای نجات جان و مال مردم انجام می دهد.

علی مقصودی شهردار منطقه ۴ رشت با بیان اینکه شهردار رشت بحث آبهای سطحی را  در اولویت پروژه های اجرایی دارد گفت:شهردار شیر مردانه ایستاده و عواقب را هم تحمل کرده و من از شهردار و شورا در بحث لوله گذاری این منطقه تقدیر و تشکر می کنم.

مقصودی با اشاره به اینکه همین مکانی که الان ما روی آن ایستادیم کانال آب بود  و خطرات و مشکلات زیادی برای مردم منطقه داشت و امروز به چنین  فضایی تبدیل شده است گفت: این کانال برای کودکان منطقه پاره بیجار خطراتی مثل افتادن در آب را داشت و ما توانستیم با همدلی و همراهی مردم منطقه این کانال را لوله گذاری کنیم.

شهردار منطقه ۴ شهر رشت با تاکید بر اینکه کاش امروز مدیران شهرداری در این مراسم حضور می یافتند تا بدانند شهردار چه کار بزرگی انجام داده گفت: بحث آب گرفتگی زایید ما انسانها است.

وی تصریح کرد؛ آب راه خود را می رفت  و ما مسیرها را مسدود و سطح را تغییر دادیم و موجب آب گرفتگی شدیم.

مقصودی به همین منطقه پاره بیجار که نهر آبی جاری در آن بود اشاره و افزود:این نهر توسط افرادی سود جو پر شد و ما در مسیر آب دست بردیم .

ایشان تاکید کرد ؛من انتظار دارم  بروید و انتهای شبکه جمع آوری آب سطحی را که ما ایجاد کردیم و خروجی را نگاه کنید ببینید این آب فقط آبهای سطحی است که خارج می شود.

وی از شهروندان فهیم منطقه خواهش کرد تا سبکه فاضلاب را به شبکه جمع اوری آبهای سطحی اضافه نکنند زیرا این شبکه برای جمع اوری آب سطحی است نه فاضلاب.

.

مقصودی تصریح کرد؛طبق گزارشات رسیده تعدادی از کوچه ها شبانه شبکه فاضلاب را به شبکه آب سطحی وصل می کنندو این بزرگترین اشتباه ماست.

ایشان به ماهی های توی رودخانه ها اشاره و افزود:در آب بسیاری از این رودخانه ها تا قبل از رسیدن به شهر ماهی هست ولی وقتی به شهر می رسد ماهی ندارد این یعنی دخالت در زندگی ماهی ها و آب الوده کردن و مرگ ماهی.

ایشان به رودخانه زرجوب و گوهر جوب که نامشان به روی انهاست اشاره و تاکید کرد؛این رودخانه ها نعمت های خداوندی بودند که امروز نابود شدند.

شهردار منطقه ۴ رشت  به مشکلات حوضه آبهای سطحی اشاره و افزود: بیش از ۲۷۵ حفاری غیر مجاز در منطقه ۴ که فاضلاب را وصل به آب سطحی کرده مشکل عمده ماست و باید مشکلات فاضلاب اهالی منطقه حل شود .

شهردار منطقه ۴ رشت از هزینه های احداث این شبکه لوله گذاری به طول ۶ کیلومتر با اعتبار بالغ  بر۱۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت:این پول از پول شهرداری رشت تامین شده است.

مقصودی تصریح کرد هیچ کار عمرانی بدون نقص نیست و اشکالات دارد ولی ما تلاش کردیم مشکلات را به حداقل برسانیم.