شروع دوباره سفرها به استان آمار ابتلاء به کرونا را افزایش می دهد

  پرینت
شروع دوباره سفرها به استان آمار ابتلاء به کرونا را افزایش می دهد
شناسه خبر : 42080 | تاریخ انتشار : 27 دی 1399 - 16:20 | 17572 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

دکتر آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگویی اظهار داشت : آغاز مجدد مسافرت ها به گیلان میزان شیوع ابتلاء به کرونا را افزایش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان ؛ آبتین حیدرزاده با هشدار نسبت به ورود مسافران از اقصی نقاط کشور به گیلان و امکان افزایش مجدد آمار شیوع کرونا در استان گفت : تعداد زیادی از مسافران از نقاط مختلف کشور در طی روزهای اخیر به گیلان می آیند و این امر نشان دهنده ی عدم آگاهی مردم در خصوص وضعیت کرونا در گیلان و کشور است.

وی افزود : این تصور در مورد کرونا در هموطنان وجود دارد که اگر یکبار خود مبتلا به کرونا شده اند مصون هستند اما این تصور نادرست است چون امکان درگیر شدن و ابتلا به کرونا برای بار دوم نیز وجود دارد و باید پروتکل های بهداشتی رعایت گردد.

وی ادامه داد : آنچه که در خصوص بیماری کرونا در حال حاضر مشخص شده این است که ۵۰ درصد مبتلایان به این بیماری بدون علامت هستند و همچنین کرونا در افراد زیر ۶۰ سال نیز می تواند کشنده باشد.

دکتر حیدرزاده با درخواست از هموطنان به جهت عدم انجام سفرهای غیرضروری به استان گیلان عنوان کرد : بالا رفتن تعداد افراد در محیط میزان ایمنی جامعه را کاهش می دهد و میزان ابتلا به کرونا و بیماران را نیز افزایش خواهد داد کما اینکه اگر این روند ادامه پیدا کند و بحث مسافرت ها باب شود شاهد روبرو شدن با وضعیت شیوع کرونا و آمار بالای ابتلاء به مانند پیش از عید سال گذشته خواهیم بود .

وی در زمینه ی آمار کرونا در گیلان گفت : در حال حاضر بیش از ۴۵۰ نفر در بیمارستانهای سطح استان بستری هستند که حال ۱۰۰ نفر از آنها وخیم است و روزانه نیز ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا به این تعداد اضافه می شوند و متاسفانه از این آمار نیز درصدی نیز فوت می کنند.

 

برچسب ها
نوشته های مشابه
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.