به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،دوره آموزشی-توجیهی منتخبین پنجمین  دوره شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان فومن  در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  این شهر و با حضور مهندس اورنگ کارشناس امور شوراهای استان گیلان  و حضور پر شور شوراها برگزار شد. احمد قدیمی بخشدار مرکزی شهرستان فومن در این همایش با اشاره به اینکه ما […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،دوره آموزشی-توجیهی منتخبین پنجمین  دوره شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان فومن  در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  این شهر و با حضور مهندس اورنگ کارشناس امور شوراهای استان گیلان  و حضور پر شور شوراها برگزار شد.

احمد قدیمی بخشدار مرکزی شهرستان فومن در این همایش با اشاره به اینکه ما خواستار تداوم چنین همایشها و جلسات هستیم گفت:تلاش کنیم تا با همکاری همدیگر چنین برنامه هایی را در سطح شهرستان تداوم ببخشیم.

photo_2017-07-09_02-57-03

وی ضمن تبریک به اعضای شوراهای روستاها که توانسته اند نظر و رای اعتماد مردم را جلب و جذب کنند گفت:این جایگاه موهبت الهی  و فرصتی بسیار خوب است که نصیب شما برای خدمت گذاری شده پس آن را به فال نیک بگیرید.

احمد قدیمی از اعضای شوراها خواست تا عامل باشیم زیرا تا دیروز در تبلیغاتی وسیع خواستیم نظر مردم را حذب کنیم و رای اوردیم پس مسئولیت پذیر و در مقام پاسخ گویی قرار گیریم.

بخشدار مرکزی فومن خواستار شد تا اعضای شوراها  مسئولیت پذیر و دنبال قانون و کسب اطلاعات باشند تا  قدرت پاسخ گویی به خواسته های مردم را داشته و انجام وظیفه کنند.

ایشان در بخشی دیگر از سخنانشان تاکید کردند؛ سعی نکنیم روز گذرا حرکت کنیم بلکه تلاش کنیم بدانیم از الان دنبال چی هستیم  و از پایان آغاز کنیم.

بخشدار مرکزی شهرستان فومن از شوراها خواست تا بدانند فانوس دریایی شان کجاست و از ابتداء چهار سال اخر را ببینند  و بدانند مقصد و  کوه نوری که به سمت آن حرکت می کنند کجاست.

وی از شوراها خواست تا دنبال کوه نور و رسیدن به قله ها باشند و برای هدف گام برداشته و دنبال نیازهای مردم باشند.

بخشدار مرکزی خواستار اولویت بندی  در کارها شد و گفت: در اموری که انجام میدهید برنامه ریزی و پله ،پله حرکت کنیم و هر شش ماه برنامه ها را اعلام کنند.

ایشان برنده برنده نگاه کردن را از دیگر اولویتها در شورا خواند و گفت: شورا متشکل از چند نفر است و باید منافع متقابل  را در نظر گرفت وبدانیم که شورا  و جایگاه شورایی  فقط برای خودمان نیست و رقابت در اینجا معنا ندارد زیرا رقابت پای صندوق رای به اتمام رسید.

قدیمی با اشاره به اینکه شورایی که بین خود مدیریت نداشته باشد نمی تواند مسئولیتها و مدیریتها  را به نحو احسن  انجام دهد گفت:شما در بسیاری از شهرها از جمله شورای شهر فومن اختلافات را دیدید و این اختلافات باعث شد که مردم  دیگر اعتمادی به شورا نکنند.

وی با بیان اینکه کار تیمی اختلافات را از بین می برد گفت:سعی کنید سینرژی و هم افزایی داشته و تصمیم گیریهایتان از میان سه نفر بیرون بیاید.

photo_2017-07-09_02-57-59 photo_2017-07-09_02-58-16

ایشان  ضمن ابراز نگرانی از کار انفرادی بین شوراها گفت: شورا کلمه جمع است و اگر انفرادی عمل کنید اثر گذار نخواهید بود.

بخشدار مرکزی شهرستان فومن با اشاره به اینکه تصمیمی که از شوراها بیرون می آید نباید ایرادی بر آن وارد باشد گفت: امروز به علت اینکه شوراها تصمیمات را جداگانه گرفته و تو سر هم می زنند باعث شده تا فرد روستا یی بر کار شورا ایراد بگیرد.

قدیمی از شوراها خواست تا فقط در صدد تخریب هم نباشند و سعی کنند کنار هم  و باهم باشند زیرا در غیر این حالت ایراد بر کار شورایی وارد است.

وی در پایان از شوراهایحاضر در این همایش خواست تا امکانات کار را فراهم و با هزینه کمتر  و زمان کمتر برنامه های خوبی ارائه دهند و عامل،مسئول،پاسخگو و تکریم به مردم داشته باشند زیرا در انتخابات به مردم قول دادند.

در این بخش بخشدار مرکزی قطع شعری در این باب و رسیدن به اهداف بزرگ را از مرتضی عبدالوهایی  با عنوان

مرغکی در آسمان پرواز کرد

یک سفر دور جهان آغاز کرد

رفت تا آنسوی دریاهای دور

بود او در جستجوی کوه نور

مردمان را دید در حال نبرد

دوستی ها مرده و دلهای سرد

خسته از پرواز در جایی نشست

کوه نورش را ندید و چشم بست

ناگهان با سنگ یک انسان خرد

مرغک زیبای ما در خواب مرد

آسمان غرید و رعد و برق شد

مرغ کوچک در خدایش غرق شد

کوه نور از مرگ او آمد پدید

مرغک ما مرد و کوهش را ندید را برای حاضران خواند.

امروز و دراین همایش مهندس اورنگ کارشناس امور شوراهای استان گیلان  نیز به ایراد سخنرانی در جمع حاضر پرداخت./زلیخا صفری راسته کناری