به گزارش صفیر گیلان؛ آیت الله ” رسول فلاحتی ” در مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید عرصه نظم و امنیت اربعین حسینی سروان ” حسن پاینده ” ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید بزرگوار بیان داشت: این آخرین نماینده از نیرو‌های مسلح نیست که برای ایجاد و حفظ امنیت، مظلومانه به […]

به گزارش صفیر گیلان؛ آیت الله ” رسول فلاحتی ” در مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید عرصه نظم و امنیت اربعین حسینی سروان ” حسن پاینده ” ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید بزرگوار بیان داشت: این آخرین نماینده از نیرو‌های مسلح نیست که برای ایجاد و حفظ امنیت، مظلومانه به شهادت می‌رسد و راه این شهیدان همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه شهید “حسن پاینده” با عزت، افتخار و در راه خدمت به مردم به شهادت رسید تصریح کرد: مردم نیازمندحفظ فضای آرام در جامعه هستند بنابراین برخورد قانونی با برهم زنندگان امنیت و آسایش شهروندان، یک مطالبه عمومی است.
آیت الله فلاحتی با تأکید بر اینکه پلیس باید مقتدرانه با اخلال‌گران امنیت و آرامش جامعه برخورد کند تصریح کرد: آحاد جامعه بدون شک قدردان زحمات شبانه‌روزی حافظان نظم و امنیت هستند.

امام جمعه شهر رشت مبارزه فرهنگی با دشمنان را بسیاری ضروری و مهم برشمرد و افزود: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی افکار و عقاید مردم ما را مورد هدف قرار گرفته‌اند بنابراین امروز دفاع از آرمان‌های انقلاب و دستاوردهای نظام یکی از واجبات اصلی است.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با گرامیداشت مقام مجاهد عرصه نظم و امنیت اربعین حسینی، شهید ” حسن پاینده ” گفت: هر چند در دوران حاضر کشور درگیر جنگ نیست اما دفاع همچنان باقیست و این شهید بزرگوار در مسیر احیاء ارزش‌های اسلامی به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت نائل شد.

خون شهید ” پاینده “‌ها، موجب عزت و اقتدار ایران اسلامی است

آیت‌الله فلاحتی  همچنین در دیدار با خانواده شهید «پاینده» ضمن گرامیداشت مسیر پرافتخار زندگی و عروج ملکوتی سروان شهید “حسن پاینده” گفت: این شهید عزیز در راه حراست از اسلام و تأمین امنیت و آرامش مسلمین، مظلومانه به شهادت رسید و بنا به آیات و روایات وارده، هیچ مرگی بالاتر از شهادت نیست.
وی شهید پاینده را افسری متعهد، متدین و مطیع امر رهبری و شیفته خدمت به مردم دانست و گفت: با ریخته شدن اولین قطره خون شهید، وی افتخاری پرمنزلت و جایگاهی بسیار رفیع نزد خداوند پیدا خواهد کرد به گونه‌ای که دیگران به جایگاه او غبطه می‌خورند.
آیت‌الله رسول فلاحتی شهادت در ایام اربعین حسینی و در راه دفاع از نوامیس مسلمین و مبارزه با افراد کوردل و سیاهبخت را توفیقی بسیار بزرگ برشمرد و خاطرنشان کرد: شهید “پاینده” در آستانه اربعین حسینی به اولیاءالله و یاران شهیدش پیوست و قطعاً نزد خدا و اهل بیت مأجور و مرزوق خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اهمیت دفاع از اسلام و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: هر چند در دوران حاضر کشور درگیر جنگ نیست اما دفاع همچنان باقیست و این شهید بزرگوار در مسیر احیاء ارزش‌های اسلامی به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت نائل شد.

امام جمعه رشت، فرزندان شهید ” پاینده ” را مصادیق عینی تربیت در مکتب اسلام برشمرد و خطاب به آنها افزود: شما باید با تحصیل علم، تهذیب نفس و ترویج فرهنگ عفاف، ادامه دهنده راه پدرتان باشید و با این عمل قطعاً روح ملکوتی و آرام پدرتان را شاد‌تر می‌کنید.
وی شهید “پاینده” را متعلق به تمام مردم گیلان و بلکه ایران دانست و گفت: آن افراد کوردل سیه‌رو با به شهادت رساندن شهید “پاینده” خود را منفورتر و ذلیل‌تر کردند و هم در این دنیا و هم در آخرت نتیجه عمل زشت و ناپسندشان را خواهند دید ولی در عوض پدر شما از امروز تا ابد، در قلب مردم جای دارد و در آن دنیا و در پیشگاه پروردگارش سربلند و عزیز است.

آیت‌الله فلاحتی استفاده از واژه تسلیت به مفهوم عام برای شهید را مناسب ندانست و افزود: من برای شما خانواده شهید، واژه تسلیت را بکار نمی‌برم بلکه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم ، چون پدرتان نمرده و او برابر نص صریح قرآن همچون بقیه شهدا زنده است و نزد خداوند روزی می‌خورد.
نماینده ولی فقیه در پایان از مسؤولان قوه قضائیه خواست تا با جدیت هر چه تمام در رسیدگی به پرونده مجازات عاملان شهادت سروان شهید “حسن پاینده” تسریع کنند.
سروان شهید “حسن پاینده” از کارکنان یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان رشت بود که جمعه شب گذشته در حال انجام ماموریت در شهر رشت بر اثر درگیری با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
از این شهید بزرگوار دو فرزند دختر