اختصاصی/صفیر گیلان؛«حجت الاسلام سعید مهدوی» در چهل و یکمین سالگرد اولین معلم شهید استان گیلان شهید ابراهیم جعفری بوئینی  که عصر روز جمعه ۹۸/۱۰/۶ از ساعت ۲ الی ۴ در بقعه متبرکه آقا درویش محب علی روستای بوئین با حضور گسترده مردم و مسئولان برگزارشد تاکید کرد؛ اهمیت و توجه به تقوای روح بیش از تقوای جسم،  است پس باید در […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛«حجت الاسلام سعید مهدوی» در چهل و یکمین سالگرد اولین معلم شهید استان گیلان شهید ابراهیم جعفری بوئینی  که عصر روز جمعه ۹۸/۱۰/۶ از ساعت ۲ الی ۴ در بقعه متبرکه آقا درویش محب علی روستای بوئین با حضور گسترده مردم و مسئولان برگزارشد تاکید کرد؛ اهمیت و توجه به تقوای روح بیش از تقوای جسم،  است پس باید در شرایط فعلی برای ارتقای تقوای فکری در سطح جامعه و در بین جوانان تلاش کنیم و از اندیشه های ناب شهدا بهره ببریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه نباید کاری کنیم که شهدا از ما شاکی شوند، گفت:حضور روسا و مسئولان در مراسم شهدا مهم نیست، مهم این است که ببینیم چند جوان در مراسم شهدا حضور پیدا می کند که راه آنان را تداوم ببخشند و این مهم است.

شهید جعفری بوئینی شهرستان فومن

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجالس شهدا نباید به محفلی برای بیان مسائل سیاسی و جناحی تبدیل شود، افزود: ما امانت دار راه شهدا هستیم باید مواظب باشیم که فضای مجلس شهید ما را در مسیر شهدا قرار دهد.
حجت الاسلام والمسلمین مهدوی با اشاره به اینکه برخی انسان ها قبل از مرگشان شهید محسوب می شوند، گفت: باور به حقانیت الهی رسم شهدا است.

این مسئول با تاکید براینکه رسم شهدا به شهدا اعتبار داده است، افزود: اصل همه باید ایمان و اعتقاد به راه خدا باشد و توجه ای به فضای جو عمومی نکنیم.

مدیر کل تبلیغات گیلان با بیان اینکه مجلس شهدا مکان عبادت است و شهدا نشانه های خداوند روی زمین هستندافزود:؛  هرکس  شهدا را عزیز و ارزش های خدا را بزرگ بدارد، صاحب تقوا است و تقوا باید هم در قلب  و هم در زبان جاری و ساری باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه باید در مجالس شهدا افکار، آرمان و ویژگی‌های شخصیتی و رفتار شهدا را برای نسل جوان جامعه تبیین کنیم افزود:مراسم شهدا باید بزرگ داشته شود و از آن سواستفاده های دیگری نشود.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی با تاکید براینکه سبک شمردن نماز یکی از آسیب ها برای تقوای مومنان است، اضافه‌ کرد: همه ما در مقابل حفظ رشادت و ایثار شهدا باید پاسخگو باشیم.

 

وی با یادآوری اینکه برخی نمایندگان مجلس در کمترین زمان برخی قوانین مطلوب غرب را در کمترین زمان مصوب کردند، ادامه داد: این نمایندگان می خواستند نژاد پرستان غربی و‌ کسانی که شرقی ها را وحشی می دانند را بر ایران اسلامی مسلط کنند.

وی در پایان خواستار شد تا با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی نباید اجازه دهیم مجالس شهدا دست مایه مسائل سیاسی و محلی برای تبلیغات انتخاباتی شود، تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا باید تنها به نیت ارج نهادن به مقام شامخ شهدا برگزار شده و افراد نیز به این نیت در این مجالس شرکت کنند.