شهردار رشت عزم جدی شهرداری برای حل مشکل نسق‌سازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدواریم بتوانیم با انجام یکسری اقدامات این معضل را در شهر رشت مدیریت کنیم.

صفیر گیلان؛سید محمد احمدی شهردار رشت عصر روز گذشته (چهارشنبه ۸ بهمن) به اتفاق نمایندگان مردم رشت در مجلس، تعدادی از اعضای شورای شهر و مدیر منطقه پنج ضمن دیدار با مردم و گفت‌وگو با معتمدان محله بیجارپس در مسجد امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: شهرداری برای رسیدگی به محلات کم‌برخوردار و رفع کمبودهای این مناطق برنامه جامعی دارد.

شهردار رشت با بیان اینکه درب اتاق شهرداران مناطق و کلیه مدیران شهری همواره به روی مردم و شهروندان باز است تصریح کرد: از معتمدان محلات هم می‌خواهیم ضمن اولویت‌بندی کردن مشکلات در جهت رفع سریع‌تر کمبودها به مجموعه مدیریت شهری کمک کنند.

احمدی با تاکید بر اینکه شهرداری رشت از تمام توان خود برای خدمت به مردم، توسعه و آبادانی مناطق مختلف شهر استفاده می‌‌کند اضافه کرد: بهره‌بردن از ظرفیت نمایندگان مردم رشت در مجلس و انجام رایزنی در سطوح ملی و استانی تنها بخشی از برنامه شهرداری رشت برای پیگیری پروژه‌ها و امورات شهری است.

وی وضعیت اقتصادی کشور را هم با توجه به فشارهایی که از سوی دشمن وارد شده است مورد توجه قرار داد و یادآور شد: به علت اعمال تحریم‌های ظالمانه شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست اما سعی می‌کنیم از روش‌های مختلف اعتبارات لازم را برای پیشبرد پروژه‌های اولویت‌دار فراهم کنیم. 

شهردار رشت نسق‌سازی و وجود زمین‌های نسقی را از جمله چالش‌های موجود در این شهر خواند و ابراز داشت: هماهنگی‌هایی در این زمینه با دستگاه‌های ذیربط از جمله قوه قضائیه انجام شده است و امیدواریم مشکلات این حوزه با تعاملات چندجانبه حل و فصل شوند.

احمدی با بیان اینکه در حوزه ارائه پروانه به زمین‌های نسقی هم مشکلاتی وجود دارد خاطرنشان کرد: بدون شک عدم حل چنین معضلاتی زمینه را برای بروز اتفاقات ناگوار در آینده فراهم می‌کند بنابراین شهرداری رشت درصدد است تا با انجام یکسری اقدامات، معضل نسق‌سازی را در شهر مدیریت کند.