به گزارش صفیر گیلان از رشت؛پنجمین نشست خبری از سلسله نشست های ادواری مجموعه مدیریت شهری رشت در تالار گفتمان ساختمان تاریخی شهرداری رشت برگزار شد. این نشست که در راستای شفاف سازی امور مالی و اقتصادی شهرداری رشت بود باحضور سید محمد علی ثابت قدم شهردار، مریم گل احضار معاون مالی ، واقتصادی شهرداری، […]

 به گزارش صفیر گیلان از رشت؛پنجمین نشست خبری از سلسله نشست های ادواری مجموعه مدیریت شهری رشت در تالار گفتمان ساختمان تاریخی شهرداری رشت برگزار شد. این نشست که در راستای شفاف سازی امور مالی و اقتصادی شهرداری رشت بود باحضور سید محمد علی ثابت قدم شهردار، مریم گل احضار معاون مالی ، واقتصادی شهرداری، آمنه خدابخشی، مدیر برنامه و بودجه شهرداری، حق بین مدیر امور مالی، فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، مریم تجددی …. متین عاشوری، مدیر سرمایه گذاری شهرداری رشت برگزار شد
 

 

به گزارش صفیر گیلان؛دکتر  محمدعلی ثابت‌قدم با اشاره به اینکه ‌توسعه پایدار وقتی اتفاق می‌افتد که به فرد متکی نباشد‌ گفت: شهرداری رشت بزرگ‌ترین سازمان در زمینه پرداخت حقوق به کارکنان در استان گیلان است.

 

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت شفاف سازی در حوزه مالی خاطرنشان کرد: ما باید بر اساس صحت داده ها گزارش های مالی را ارائه کنیم. ما باید  از لیاقت جایگاه و شانیت خود آگاه باشیم.

 وی در خصوص بحث شفافیت مالی گفت: مهمترین موضوع شفافیت این است که همه چیز مشخص است، هر کدام از مردم نیز می توانند به حوزه ی مالی مراجعه کرده تا اسناد را مشاهده نمایند.

دکتر ثابت قدم تصریح کرد: ساخت و ساز در کل کشور کاهش پیدا کرده است و وضعیت مالی مردم نیز چندان مناسب نیست.

شهردار رشت یادآور شد: این یک واقعیت بجا مانده از قبل است که کسی که قبلا بوده و نپرسیده است که چرا این چک ها پرداخت نشده؟ چرا این دانه درشت ها بوجود آمده اند؟ شما مجرم ترین فرد هستید که میدانید خلاف نباید ساخت اما پول خلاف خود را پرداخت نمیکنید، این بزرگترین جرم است که با عناوین مذهبی، افراد در املاکی سکونت دارند که با نام های مذهبی از آن استفاده می کنند.

 شهردار رشت تصریح کرد: بله بنده چک برگشتی دارم! شهردار می تواند صد چک برگشتی داشته باشد.

 وی ادامه داد: خانم ها افراد بسیار مناسبی برای پست های مدیریتی هستند و دقت نظر بیشتری دارند و برای همین است که مانند خانم های حاضر در جلسه، تعداد خانم های همکار بنده در شهرداری زیاد است، حال هرکه می خواهد خوشش بیاید یا نیاید.

 دکتر ثابت قدم ادامه داد: محلات کم برخوردار زاییده ی فهم نادرست ما از اقتصاد است، ما باید بدانیم که چگونه از محلات برخوردار بگیریم و محلات کم برخوردار را بسازیم.

 
وی با اشاره به بانک شهر گفت: چون بنده عضو هیات مدیره بانک شهر هستم، چون اعضای آن از دوستان بنده هستند و با آنها مراودات مالی داشته ام آیا نباید آنها در این شهر کار کنند؟

شهردار رشت با بیان اینکه می پرسند ثابت قدم ثروتش را از کجا آورده است، گفت: در این مملکت تورم وجود داشت و من می دانستم در کجا باید سرمایه گذاری کنم.

ثابت‌قدم با انتقاد از برخی مخالفت‌های بدون منطق گفت: حتما یک فرد باید به فلاکت افتاده باشد یا برویش خاک فقر ریخته شده باشد تا بگویند که طرف انسان خوبی بود؟

وی در خصوص آسفالت شهر رشت گفت: وقتی ما در سطح شهر کیلومترها حفاری داریم، چنین مشکلاتی پیش خواهد آمد. به طور طبیعی من نیز از این وضع ناراحت می شوم. 

دکتر ثابت قدم  با بیان اینکه برای ما کاری ندارد که با دستفروشان برخورد بازدارنده داشته باشیم، تصریح کرد: باید به مشکلات آن ها فکر کرد. تاکنون نزدیک به سه هزار شغل در بازارچه ها ایجاد شده است. 

شهردار رشت  با اشاره به حضور کیوسک های بانک شهر در سطح شهر رشت ادامه داد: ما لایحه لازم را جهت کیوسک های بانک شهر به شورا ارائه داده ایم تا در مورد آن تعیین تکلیف شود. 

وی در اشاره به سلول های بهداشتی در سراوان، افزود: سلول های بهداشتی در حال اجرا و انجام است و باید مجوزهای لازم از سوی منابع طبیعی برای قطع درختان اخذ شود تا قدم های بلندتری برای ساماندهی انباشت زباله ها در سراوان برداشته شود.  

فاطمه قدیمی حرفه، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت روابط عمومی شهرداری رشت با قدردانی از همراهی همیشگی خبرنگاران  در مسیر توسعه شهری  اظهار داشت: خبرنگاران همواره نشان داده اند که در سرما و گرما در غروب پنجشنبه یا روز عادی در کنار ما حضور دارند.

فاطمه قدیمی حرفه شهادت آتش نشانان تهرانی در ساختمان پلاسکو منتشر نشده شهادت تعدادی از آتش نشانان را تسلیت گفت! و در ادامه  به توضیح ارائه گزارش عملکرد مالی سال ۹۵ و پیش بینی برنامه و بودجه سال ۹۶ پرداخت .

 پس از آن  این نشست مریم گل احضار به ارائه ی گزارشی از پیش بینی و تحقق بودجه در مناطق پنج گانه شهری پرداخت

معاون مالی و اقتصادی شهرداری رشت  آمارهایی از هزینه کرد نه ماهه ی خدمات اداری، هزینه جاری خدمات شهری، هزینه های عمرانی و… در مناطق پنج گانه شهرداری رشت را ارائه کرد.

 آمنه خدابخشی مدیر برنامه و بودجه شهرداری رشت نیز به ارائه ی آمارهایی از درآمدهای شهرداری پرداخت

  

سپس حق بین با ارائه آمارهایی توسط بخش های مختلف در خصوص میزان بدهی شهرداری رشت اظهار داشت: هر جایی نمی تواند در خصوص میزان بدهی ها آمارهای صحیح ارائه کند، برای مثال در خصوص میزان بدهی در بحث تامین اجتماعی حدود هفت میلیارد بدهی وجود دارد که بخشی از آن مربوط به گذشته و از سال ۸۹ می باشد که برای پرداخت آن طی هفته گذشته جلسه ای برگزار شده است.

مدیر امور مالی  در خصوص پرداخت حقوق اعضای شورای شهر  بیان کرد: هر عضو شورای شهر بر اساس قانون یک شصتم شهردار رشت به ازای هر ساعت حقوق دریافت میکند که این میزان میتواند تا ۵۰ ساعت در ماه باشد.

وی  در ادامه با ارائه آمار چک های برگشتی مربوط به دهه ۸۰ و ۹۰ پرداخت و تاکید کرد: وصول چک ها در شهرداری انجام می شود و برون سپاری نشده است.

 مریم تجددی به ارائه توضیحاتی در خصوص آمارهای مالی پرداخت. وی در خصوص لوایح، پیشنهاد و توضیحاتی را هم ارائه کرد
 متین عاشوری، مدیر سرمایه گذاری شهرداری رشت به ارائه آمارهایی از سرمایه گذاری در حوزه ی شهرداری رشت پرداخت