به گزارش صفیر گیلان؛شهردار آستانه اشرفیه  پس از بازدید از پروژه های شهرداری در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه در مسیر توسعه و درآمد پایدار است گفت:برای پست جنگ نمی کنم کما اینکه برای این پست  لابی نکردم. عبدالرضا سلیمانی به چند نمونه از  خدمات انجام شده این شهرداری شتامل پروژه […]

به گزارش صفیر گیلان؛شهردار آستانه اشرفیه  پس از بازدید از پروژه های شهرداری در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه در مسیر توسعه و درآمد پایدار است گفت:برای پست جنگ نمی کنم کما اینکه برای این پست  لابی نکردم.
عبدالرضا سلیمانی به چند نمونه از  خدمات انجام شده این شهرداری شتامل پروژه تعریض جدول گذاری خیابان امام خمینی به طول ۷۰۰ متر ، جدول گذاری و آسفالت پروژه بلوار دانشگاه از میدان کیسم تا پل دو شعبه به طول ۸۵۰ متر ، اتمام پروژه سالن سرپوشیده شهربازی در پارک ساحلی ، احداث میدان و بلوار سردار شهیدان خوش سیرت به طول ۷۰۰ متر ، پیاده راه سازی و جدول گذاری پروژه عمرانی خیابان غزال میدان ام شهدا جنب تربیت بدنی خیابان بعثت به عنوان بلوار شهید ورزشکار آتش پوش و همچنین پروژه بوستان دکتر حشمت در دو فاز ۹۵۰ متر که فرش موزائیک ، مبلمان شهری (چراغانی و درختکاری آن انجام گردیده است) اشاره کرد.
سلیمانی در ادامه به محل دفن زباله اشاره نمود و گفت: از سال ۶۱-۶۲ زباله در محلی دفن می شد که به صورت اصولی و محصور نبود اما شهرداری با کمک مدیریت پسماند اعتبارات لازم را گرفت تا مکانی محصور جهت دفن زباله انتخاب نماید که دیوارکشی آن نیز انجام گرفته است.
شهردار آستانه اشرفیه در خصوص پروژه پل تا پل عنوان کرد: این پروژه از پروژه های در دست اجرا به طول ۲۱۰۰ متر می باشد و دارای منظره بسیار زیبایی برای گردشگران خواهد بود.

وی به تکمیل سالن همایش ۲۴۰ نفره در طبقه ۴ شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: تعریض و جدول گذاری خیابان فردوسی به طول ۸۰۰ متر، ساخت المان ها و تندیس های بزرگان- علما- شهیدان و نماد های سنتی در سطح شهر و همچنین پروژه تعریض و زیرسازی بلوار شهید رضی از میدان شهید حسن دوست تا دانشگاه پیام نور نیز از نمونه این اقدمات می باشند.
عبدالرضا سلیمانی در خصوص احداث پل جلوی فرمانداری اظهار کرد: با احداث این پل شهرستان آستانه از حالت مستقیم درآمده و به دو طرف شهر کشیده می شود و باتوجه به پتانسیل های این شهر جهت ساخت و ساز احداث این پل قدمی موثر جهت رشد و درآمد زایی این شهرستان خواهد شد.

بافت‌های فرسوده باید بهسازی شوند
وی با اشاره به بهسازی اطراف مسجد جامع آستانه گفت: بافت‌های فرسوده باید بهسازی شوند و کف‌پوش‌هایی مانند نقوش هندسی در کف اجرا شود و این منطقه مذهبی توسط گردشگران نمایان باشد.
شهردار آستانه اشرفیه با اشاره به میدان پنج ونیم هکتاری گفت: در طول این سال‌ها سه یا چهار بار این منطقه تسطیح شد و اکنون سه برج نور ۳۰ متری تا پایان هفته روشن می‌شود تا برای تفرجگاه استفاده شود.

سلیمانی با اشاره به پروژه سالن سرپوشیده بازی‌های آبی بیان داشت: موافقت این پروژه که در استان گیلان و مازندران تک بوده از کمیسیون ماده پنج گرفته شده و در مناسبات اخیر افتتاح می‌شود.
شهردار آستانه‌اشرفیه در خصوص بتون‌ریزی ۲۵ هزار مترمربع گفت: ۹ هزار مترمربع از ۲۸ هزار مترمربع با کمک مردم موزاییک‌کاری شد و این اقدامات بدون حمایت اعضای شورای شهر امکان‌پذیر نبود.
وی با بیان اینکه در اکثر پروژه‌ها ادارات پا به‌پای شهرداری بودند گفت: در پروژه پل تا پل نیز سازمان آب و محیط‌زیست با ما همکاری کردند.

شهردار آستانه‌اشرفیه یکی از اقدامات ویژه شهرداری را بازگشایی بیش از ۷۰ مورد دانست و گفت: در طی این دو سال این‌یکی از اقدامات ویژه شهرداری آستانه‌اشرفیه بود.

آنگاه به جواب سوال خبرنگاران پرداخت و گفت:۱۱ ماه گذشته ۱۵۰ هزار متر آسفالت ،۹کیلومتر لوله گذاری،۲۷ هزار متر فرش موزائیک و۳۲ کیلومترجدول گذاری انجام شده است که اگر ۱۴ شهردار گذشته هرکدام دو کیلو متر جدول گذاری انجام داده بودند امروز ۲۸ کیلومتر میشد.

اعتبارات ۲۲ میلیارد تومان شهرداری استانه اشرفیه در سال جاری
وی همکاری مسئولین ادارات شهرستان با شهرداری را خوب توصیف نمود وتصریح کرد:اعتبارات امسال شهرداری ۲۲ میلیارد تومان می باشد که تا کنون ۵/۳ میلیارد تومان جذب شده است ضمن آنکه اعتبارات امسال نسبت به سال گذشته با افزایش ۶۵ در صدمواجه شده است.

شهردارآستانه اشرفیه با اعلام این مطلب که تمام زمین های پل تا پل بازگشایی شده است وفقط مطالبات ۷ نفر از۲۱نفر پرداخت نگردیده گفت: قسمتی از مطالبات این ۷نفر پرداخت شده که امیدواریم بقیه آن تا یک ماه آینده پرداخت شود.
سلیمانی در زمینه طرح سوال شورای شهر تصریح کرد : طرح سوال حق شورای شهر است این سوالاتبه ما کمک می کند جهت انجام خدمات رسانی به مردم.اینجانب عاری از خطا نیستم وممکن است اشتباهاتی از سوی من صورت پذیرد.

 

ممکن است شهردار خوبی باشم اما در اطلاع رسانی ضعیف هستم
وی ادامه داد یکی از ضععف های اینجانب اطلاع رسانی است ممکن است شهردار خوبی باشم اما در اطلاع رسانی ضعیف هستم.

برخی به کارگران درحال کار دستور می دهند از این رنگ استفاده نکنید
وی در خصوص این سوال که گفته می شود شما مستبدانه برخورد می کنید وتوجهی به نظرات شورا ندارید عنوان کرد:شهردار هرکاری انجام می دهد مصوبات شورای شهر می باشداما باید توجه نماییم کاراجرایی برعهده شهرداراست نه شورا .شورا نباید در کارهای اجرایی دخالت کندو به کارگران در حال کاردستور دهد که برای رنگ آمیزی جداول از فلان رنگ استفاده نمایید نه این رنگ ،ویا پروندها را با خود حمل نماید وبرخی موارد را تیک بزند اگر این کار انجام گیرد شهردار معنایی ندارد.

من آدمی نیستم که با عروسک دستشان را تکان می دهند.من تنها شهرداری هستم که هر هفته در جلسه شورا حضور دارم .اتفاقا یکی از خواسته ها شورا این بود که مطابق برنامه آنها کار انجام پذیرد من هم پسر خوبی شدم وحرف آنها را پذیرفتم و در بهمن ماه منتظر برنامه آنها شدم اماچند هفته گذشت برنامه ای مشاهده نشد .کارکردن امروز در شهرداری بسیار سخت است در آمد زایی کار هر کسی نیست .ایده دادن مهم نیست مهم این است که راه کار اجرایی بدهیم.

برای پست جنگ نمی کنم کما اینکه برای گرفتن این پست لابی نکردم
اینکه از ما بخواهند کار اجرایی انجام گیرد کار درستی است اما باید دست ما گرفته شود مگر جداول گذاری ویا کارهای دیگر که انجام گرفت مشکلی دارد که شورا در کارهایی اجرایی دخالت کند.با چوب لای چرخ گذاشتن کار پیش نمی رودشورا ما را خواست ،می مانیم نخواست می رویم برای پست جنگ نمی کنم کما اینکه برای گرفتن این پست لابی نکردم.اگر احساس کردم بدرد شهر نمی خورم می روم.

پارک آبی رونق اقتصادی این شهر را رقم بزند
سلیمانی در زمینه سوال خبرنگاران که در خصوص قایل شدن تخفیف، عدالت رعایت نمی گردد اظهار داشت:ما به همه کسانی که ساخت وساز انجام می دهند به دلیل ایجاد اشتغال ،تخیف قایلم واین تخفیف عموما ۲۰ تا ۲۵ درصد می باشد اما یک وقت ممکن است برای یک سرمایه گذاری تخیف قایل شویم که هدفش دردراز مدت بروز خواهد کردما باید کاری کنیم تا سرمایه گذار دل گرم شود نباید شعار داد باید عملا نشان دهیم . تنها راه در آمد این شهراز راه زیارت است پارک آبی می تواند رونق اقتصادی این شهر را رقم بزندحیف است فقط در فصول گرم سال بتوانیم ازآن در آمد کسب کنیم لذا ما به سرمایه گذارگفته ایم جهت مسقف کردن این پارک ودر نتیجه در آمد پایدار هر کمکی از عهده شهرداری برآید دریغ نخواهد کرد.پس تخفیف به معنای آن است که بعد ها بتوانیم از آن استفاده بهینه نمود.تخفیف فراهم نمودن تسهیلات برای سرمایه گذار است .
از هزینه مصروف شده برای سفره هفت سین صحبت می کننداما هزینه ای که در گذشته برای بنر وسفره پهن کردن دیگران شد حرفی نمی زنند.

 

وی در مورد این سوال که گفته می شود هزینه زیادی برای اجرای سفره هفت سین شده است یاداور شد:ما برای اجرای سه سفره هفت سین در سه نقطه شهر ۱۷ میلیون هزینه نمودیم اما در گذشته هزینه زیادی صرف پهن نمودن سفره برای دیگران شد و۳۵۰ میلیون بنر برای دیگران نصب گردیدو۸۰ میلیون پول ظروف یک بار مصرف دیگران شد حرفی نمی زدند.

تهیه خبر و عکس/شقایق و آتنا کیهان

image_2018_7_20-1_29_58_560_WPy image_2018_7_20-1_30_33_183_7Bm

image_2018_7_20-1_32_10_940_ZG7 image_2018_7_20-1_31_35_236_AOR

image_2018_7_20-1_29_36_719_YAg image_2018_7_20-1_31_6_222_xRe