صفیر گیلان؛هوشنگ عباسقلی زاده در دومین کارگاه آموزشی اعضای شورای شهرهای استان گیلان که در دفتر فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، اظهارکرد: شوراها حلقه گمشده بحث مدیریت شهری محسوب می شود. وی با بیان اینکه شوراها پایگاه مردمی داشته و قدرت خود را با آرای مردم به دست آورده اند، افزود: ایجاد رویکرد مشارکتی در […]

صفیر گیلان؛هوشنگ عباسقلی زاده در دومین کارگاه آموزشی اعضای شورای شهرهای استان گیلان که در دفتر فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، اظهارکرد: شوراها حلقه گمشده بحث مدیریت شهری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه شوراها پایگاه مردمی داشته و قدرت خود را با آرای مردم به دست آورده اند، افزود: ایجاد رویکرد مشارکتی در شوراها و همچنین جلب مشارکت های مردمی همیشه دارای نتایج مثبت بوده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به گذشت پنج دوره از انتخابات شوراها، گفت: با توجه به تجربیات نشان داده شده که شوراها هنوز نوپا بوده و صلابت لازم در حوزه مدیریت شهری را ندارند.

وی در ادامه به وجود برخی مشکلات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بخشی از این مشکلات به قوانین و بخش دیگر نیز به خود شوراها مربوط می شود.

عباسقلی زاده همچنین با بیان اینکه در سال های گذشته تلاش شده تا این مشکلات برطرف شود، تصریح کرد: دولت در برنامه پنجم توسعه به بحث مدیریت شهری پرداخت و ۲۵ فعالیت را برای شوراها در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه این برنامه به دلیل برخی مشکلات اجرایی نشد، یادآورشد: مشخص شد که هنوز ظرفیت لازم برای اجرای بسیاری از برنامه ها در شوراها وجود ندارد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان به برگزاری این کارگاه های آموزشی در سطح استان اشاره کرد و افزود: این کارگاه ها در راستای آگاهی دادن و همچنین آموزش به اعضای شوراها در زمینه چگونگی تعامل با شهرداری و سایر دستگاه ها است.