به گزارش صفیر گیلان؛نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به اتفاق مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با حضور در شورای عالی مالیاتی کشور با رییس این شورا در خصوص مشکل مالیاتی خانه مطبوعات گیلان دیدار و گفتگو کردند. دکتر محمدصادق حسنی در این نشست گفت: خانه مطبوعات گیلان یک موسسه صنفی قانونی حامی مطبوعات […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به اتفاق مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با حضور در شورای عالی مالیاتی کشور با رییس این شورا در خصوص مشکل مالیاتی خانه مطبوعات گیلان دیدار و گفتگو کردند.

دکتر محمدصادق حسنی در این نشست گفت: خانه مطبوعات گیلان یک موسسه صنفی قانونی حامی مطبوعات و رسانه های استان است که هیچ گونه ردیف بودجه و منابعی در اختیار ندارد و تمام فعالیت های اعضای هیات مدیره و مدیرعامل این خانه بصورت رایگان و برای خدمت به اصحاب رسانه است.

وی افزود: مطبوعات و خانه مطبوعات از پرداخت مالیات معاف هستند و البته باید اظهارنامه ارائه دهند، اما متاسفانه در گذشته افرادی که در خانه مطبوعات مسوولیت داشتند طی سال های ۹۰ ـ۹۱ و ۹۲ به دلیل جهل از قانون مالیاتی از ارائه اظهارنامه خودداری کرده اند که هم اکنون خانه مطبوعات مشمول مالیات شده است.

دکترصادق حسنی در این نشست از رییس شورای مالیاتی خواستار بخشودگی و حذف حکم مالیات تعیین شده گردید تا فعالیت های هیات مدیره تحت شعاع این موضوع قرار نگیرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات نیز در این نشست ضمن تقدیر از حمایت های دکتر صادق حسنی گفت: در حال حاضر کلیه کارهای خانه مطبوعات تحت تاثیر مشکل مالیاتی قرار گرفته و با اینکه خانه مطبوعات هیچ گونه بودجه و منابع مالی برای گرداندن خانه مطبوعات ندارد، مالیات مزید بر علت شده تا انگیزه های خدمت به جامعه رسانه ای کاهش یابد.

خورسندی افزود: انتظار داریم نگاه سازمان مالیاتی و شورا عالی مالیاتی نسبت به مطبوعات، رسانه ها و خانه های مطبوعات مهربانانه تر و دست بازتر باشد و امیدواریم نمایندگان مجلس هم این موضوع را در مجلس یادآور شوند تا با چنین مشکلاتی فقط به خاطر عدم ارائه اظهارنامه به دردسر دچار نشویم.

پاکدامن، رییس شورای عالی مالیاتی کشور نیز ضمن خیر مقدم گفت: اصحاب رسانه باید به مسایل مالیاتی توجه ویژه نمایند تا به مشکلات اینچنینی برنخورند، ضمن اینکه شرط معافیت ارایه اظهارنامه می باشد که متاسفانه خانه مطبوعات در سال های ماضی انجام نداده است.

وی افزود: هنوز پرونده بدستم نرسیده و احتمالا همین هفته در نوبت رسیدگی قرار می گیرد و تمام سعی ام را خواهم کرد تا مشکل مالیاتی خانه مطبوعات حل و فصل شود.