به گزارش صفیر گیلان؛ مدیر کل محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه حیوان آزاری در هر نوع آن از لحاظ شرع و عرف مذموم و نکوهیده است و این اداره با جدیت پیگیر این گونه تخلفات میی باشد و تا نیل به نتیجه از هیچ گونه تلاشی فرو گذار نیست گفت: من […]

 

 

به گزارش صفیر گیلان؛ مدیر کل محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه حیوان آزاری در هر نوع آن از لحاظ شرع و عرف مذموم و نکوهیده است و این اداره با جدیت پیگیر این گونه تخلفات میی باشد و تا نیل به نتیجه از هیچ گونه تلاشی فرو گذار نیست گفت: من از دستگاه قضایی خصوصا رییس دادگستری و قاضی محترم شعبه در شهرستان رودبار به دلیل توجه ویژه به مسایل محیط زیست و همراهی با اداره حفاظت محیط زیست تشکر کرد

به گزارش صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ، چندی پیش ویدئویی از سلاخی دلخراش یک قلاده پلنگ که در فضای مجازی منتشر شده بود توسط یکی از همیاران محیط زیست در اختیار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار قرار داده شد که شناسایی و دستگیری متخلفین در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفت . مدیرکل حفاظت حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت بر اساس اطلاعاتی که به یگان حفاظت شهرستان رودبار رسیده بود و با توجه به مستندات و اطلاعات بدست آمده از مخبرین محلی، متخلفین شناسایی ، دستگیر و علیه آنها اعلام جرم شد .

قربانعلی محمدپور افزود با توجه به حساسیت موضوع ، بررسی این پرونده به صورت ویژه در دستور کارمقام قضایی قرارگرفت و دستور جلب متهمین در سریع ترین زمان ممکن صادر شد. مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت متخلفین در حال حاضر با صدور قرار وثیقه یک میلیارد ریال به ازای هر نفر در بازداشت به سر می برند . وی افزود متخلفین با تعبیه تله در جنگل های کوهستانی اطراف رودبار اقدام به شکار پلنگ و در نهایت کندن پوست حیوان کرده بودند که انتشار تصاویر آن باعث جریحه دار شدن احساسات علاقمندان حیات وحش شده بود .

محمدپور گفت حیوان آزاری در هر نوع آن از لحاظ شرع و عرف مذموم و نکوهیده است و این اداره با جدیت پیگیر این گونه تخلفات می باشد و تا نیل به نتیجه از هیچ گونه تلاشی فرو گذار نیست . وی از دستگاه قضایی خصوصا رییس دادگستری و قاضی محترم شعبه در شهرستان رودبار به دلیل توجه ویژه به مسایل محیط زیست و همراهی با اداره حفاظت محیط زیست تشکر کرد .

پلنگ ایرانی از گونه های حفاظت شده می باشد که نسل آن به دلیل تخریب زیستگاه، شکار غیر مجاز ، کم شدن طعمه های مورد علاقه آن و همچنین نابودی جنگل ها به شدت مورد تهدید قرار گرفته است از این رو سازمان حفاظت محیط زیست این گونه باشکوه و زیبا را تحت پوشش بیمه قرار داده است تا در صورت بروز هر گونه خسارت به دامداران یا اهالی ساکن در جوار زیستگاه طبیعی پلنگ ، در سریع ترین زمان ممکن خسارت آنها جبران شود .

مدیر کل محیط زیست گیلان افزود امیدواریم در صورت بروز هرگونه حادثه از قبیل حمله پلنگ به دام ها یا انسان مراتب سریعا به اطلاع ادارات حفاظت محیط زیست برسد و انتظار داریم متضررین و اهالی منطقه از هرگونه اقدام به شکار یا آسیب رساندن به این گونه زیبا و بی بدیل خودداری کنند وی خاطرنشان کرد جریمه شکار غیر مجاز هر قلاده پلنگ در حال حاضر ۸۰۰ میلیون ریال می باشد .