به گزارش صفیر گیلان؛احمد پادیاب با بیان اینکه پیش بینی می شود ۷۱زنبوردار صومعه سرائی امسال ۳۰تن عسل بهاره برداشت و به بازار مصرف عرضه کنند،گفت: تولید عسل در این شهرستان نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش یافته است. وی افزود: رشد گل و گیاه بیشتر و بهتر با توجه به شرایط آب و […]

به گزارش صفیر گیلان؛احمد پادیاب با بیان اینکه پیش بینی می شود ۷۱زنبوردار صومعه سرائی امسال ۳۰تن عسل بهاره برداشت و به بازار مصرف عرضه کنند،گفت: تولید عسل در این شهرستان نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش یافته است.

وی افزود: رشد گل و گیاه بیشتر و بهتر با توجه به شرایط آب و هوایی بهار امسال، یکی از دلایل مهم افزایش تولید عسل در صومعه سرا است.

پادیاب ادامه داد: علاوه بر افزایش کمی عسل در صومعه سرا امسال شاهد افزایش کیفی این محصول نیز هستیم.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزش تولید فراورده های زنبور عسل همچون ژل رویال و برمو برای زنبورداران این شهرستان افزود: یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات بانکی برای توسعه زنبورداری در شهرستان صومعه سرا پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا گفت: فروش فراورده های عسل بازار مطلوبی دارد و به همین دلیل گرایش جوانان تحصیلکرده روستایی به تولید این محصولات افزایش یافته است.

وی افزود: برنامه داریم با حمایت از تولید عسل و فراورده های این محصول جوانان بیشتری را در این شهرستان مشغول به تولید کنیم تا ضمن افزایش درآمد خانوارهای خود بتوانند به افزایش تولید عسل صومعه سرا بپردازند.

 

//ایسنا