به گزارش صفیر گیلان؛عباس علیزاده در جمع خبرنگاران از صادرات ۳۰ میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی گیلان در شش ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: با توجه به روند مطلوب فعلی پیش‌بینی می‌کنیم میزان صادرات شرکت‌های تعاونی استان گیلان تا پایان امسال به حدود ۵۰ میلیون دلار برسد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی […]

به گزارش صفیر گیلان؛عباس علیزاده در جمع خبرنگاران از صادرات ۳۰ میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی گیلان در شش ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: با توجه به روند مطلوب فعلی پیش‌بینی می‌کنیم میزان صادرات شرکت‌های تعاونی استان گیلان تا پایان امسال به حدود ۵۰ میلیون دلار برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان میزان صادرات شرکت‌های تعاونی استان در سال ۹۶ را ۱۸ میلیون دلار ذکر کرد و بیان داشت: در سال ۹۷ برای تحقق صادرات ۳۰ میلیون دلاری از محل فعالیت شرکت‌های تعاونی گیلان برنامه‌ریزی کرده بودیم که این میزان تا پایان سال به ۳۲ میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

علیزاده تلاش تعاونگران گیلانی و شرکت‌های تعاونی فعال در این استان را قابل تقدیر خواند و عنوان کرد: صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری از محل تعاونی‌های استان گیلان برای سال آینده امری دست‌یافتنی است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز برای تحقق یافتن برنامه مذکور و حمایت از فعالان این عرصه آماده است.
وی از فعال و یا در دست اجرا بودن بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی در سطح استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر و طبق آخرین آمارهای تهیه شده ۳۲۳ هزار نفر در گیلان عضو این تعداد شرکت تعاونی هستند و بالغ بر ۳۲ هزار نفر نیز در تعاونی‌های فعال استان به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تعاونی‌های مصرفی، صنعتی، کشاورزی، اعتباری، مصرف، صنایع دستی و فرش را از جمله تعاونی‌های ایجاد شده در این استان اعلام کرد و گفت: تاکنون بر اساس آمایش سرزمینی برای تعاونی‌های گیلان برنامه‌ریزی نشده است اما مزیت‌های شهرستانی جهت تشکیل این شرکت‌ها مدنظر قرار دارد.
علیزاده تشکیل شرکت‌های تعاونی در گیلان بر مبنای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در هر کدام از شهرستان‌های آن را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در ترغیب مردم به سمت فعالیت در بخش تعاونی بسیار اثرگذار است از طرفی دیگر دولت نیز برای افزایش ورود افراد به این حوزه مزیت‌هایی را قائل می‌شود.