به گزارش صفیر گیلان، صبح گاه مشترک نیروهای انتظامی و نظامی استان گیلان، صبح یکشنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در حالی به میزبانی ستاد فرماندهی انتظامی استان گیلان برگزار شد که استاندار، فرمانده انتظامی استان، فرماندهان نیروهای مسلح استان و همچنین مسئولان ارشد استانی و شهرستانی در این مراسم حضور داشتند. هفته نیروی […]

 

به گزارش صفیر گیلان، صبح گاه مشترک نیروهای انتظامی و نظامی استان گیلان، صبح یکشنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در حالی به میزبانی ستاد فرماندهی انتظامی استان گیلان برگزار شد که استاندار، فرمانده انتظامی استان، فرماندهان نیروهای مسلح استان و همچنین مسئولان ارشد استانی و شهرستانی در این مراسم حضور داشتند.

هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس برای امنیت و امنیت برای همه» در سطح استان گیلان آغاز شد و برخی از برنامه های آن عبارتند از دیدار با خانواده های شهدا، برگزاری مسابقه قرآنی در بین خانواده های نیروهای این ستاد، آموزش عمومی به دانش‌آموزان، برگزاری برنامه‌های ورزشی، همایش طلایه‌داران ترافیک، همایش همیاران پلیس و بازدید دانش آموزان از یگان‌های انتظامی، برپایی همایش اصناف و برپایی نمایشگاه فضای مجازی است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان در این مراسم ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: خوشبختانه در ماه های نخست سال برخی از کشفیات در سطح استان افزایش و شاهد کاهش ارتکاب برخی بزه ها هستیم.

سردار محمدرضا اسحاقی با بیان اینکه در حوزه کشف مواد مخدر با تلاش نیروهای جان برکف انتظامی در شهرستان های مختلف استان شاهد افزایش هستیم، افزود: افزایش ۵۰ درصدی کشف مواد مخدر نشان از هوشیاری نیروهای انتظامی استان دارد.

وی به کاهش بزه سرقت نیز در شش ماهه نخست سال جاری در گیلان اشاره کرد و گفت: براساس آمارها ۱۱درصد سرقت در نیمه نخست امسال در سطح استان گیلان کاهش یافته  را ناشی از تلاش مضاعف و برنامه ریزی مناسب پلیس برای افزایش امنیت اجتماعی در گیلان است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان همچنین خاطرنشان کرد: در ماه های محرم و صفر نیز شرایط امن دهه ی نخست این ماه حفظ می شود تا مراسم اربعین حسینی(ع) به نحو شایسته و در حد انتظار مردم ولایت مدار گیلان برگزار شود./مهر