به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛در گذر از ادارات که کار هر روز ما خبرنگاران است گذرم در شهرستان شفت و به اتاق ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  این شهر افتاد زمانی که ریاست این اداره با جناب مصباح بود در روی صندلی نشستم و به گفتمان جوانانی که در این اتاق […]

 

 

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛در گذر از ادارات که کار هر روز ما خبرنگاران است گذرم در شهرستان شفت و به اتاق ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  این شهر افتاد زمانی که ریاست این اداره با جناب مصباح بود در روی صندلی نشستم و به گفتمان جوانانی که در این اتاق نشسته و با رییس ارشاد گفتگو می کردند  گوش دادم .

در رد و بدل شدن گفتگوها رییس ارشاد از ما خواست تا برای جوانی که در حال برگزاری کنسرت  است و مسئول آموزشی تیم موسیقی نوا را در این شهرستان دارد هم کمی تبلیغ کنم و رو به جوان کرد و گفت: خانم صفری می تواند کمک کند .

در نگاه به این جوان که چهره اش کمی با حالت خجالت همراه بود دریافتم که دچار مشکل جسمی و حرکتی است .

photo_2017-12-13_03-48-58 photo_2017-12-13_03-05-02

از او خواستم تا برایم در یک گفتگو بیشتر از خود بگوید.

جاسم خیربین اهل روستای سیاهمزگی شهرستان شفت متولد۱۳۷۱/۲/۲۵
و دیپلم ادبیات و   در حال حاضر به تدریس، صداسازی(آواز پاپ) در اداره ارشاد اسلامی شفت مشغولم.

برای اولین بار در  شهرستان شفت کلاس صدا سازی(خواندگی)و فن بیان را با مجوز رسمی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کردم و دومین کنسرت آموزشی تیم موسیقی نوا را روز پنجشنبه ۲۳ آذر ماه از ساعت ۵/۳۰ تا ۶ عصر  و ساعت ۶ تا ۷/۳۰ در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت اجرا می کنیم.

خانم خبرنگار من هرگز دوست ندارم در مورد وضعیت جسمانیم جایی صحبت کنم یا از  وضعیت جسمانیم  برای کاری یا هرچیزی دیگری استفاده کنم.

من فقط در مورد موسیقی و کارم فکر می کنم و  وضعیت جسمانی من مشخص هست  و عکسم  و ظاهر من نشانگر همه چیز است.
اما من اینطوری دوست ندارم تو دید باشم و همه به اون دید نگاهم کنند.
ومن اراده دارم و از خیلی از کسایی که سالمند، سالمترم و رو پای خودم هستم، و از کسی کمکی نخواستم…

photo_2017-12-13_03-01-18 photo_2017-12-13_03-01-07

 

جاسم از علاقه خود به موسیقی چنین می گوید؛

علاقه ام به موسیقی از بچگی بود اما خب در روستا زندگی میکردم و امکانش نبود که این کار را دنبال کنم  و از طرفی  به وضعیت جسمانیم هم مربوط میشد و رفت و امد برایم سخت بود .
او می گوید از سن ۱۹ سالگی تصمیم گرفتم در کلاس های آواز و سلفژ شرکت کنم
و ۶ ساله که موسیقی کار میکنم.

وی  به وضعیت اقتصادی خانواده اشاره می کند و می گوید پدر و مادرم تمام تلاش خود را کردند ولی باز به دلیل مشکلات نمی توانستند انچه دلم می خواست انجام دهند ولی دو استاد گرامی بنده، آقای رضا محمدی و آقای مجتبی آذریون همیشه در کنار من بودن و هنوز هم هستن
و من هرچی دارم از این دو عزیز دارم.
و از آقای سید امیر مصباح که خیلی بهم لطف داشتن و به من اعتماد کردن و اجازه دادن مشغول به تدریس آواز  در اداره ارشاد شفت باشم و و پشتم بودن و موفقیت کاری خود را مدیون ایشون هستم.

وی خواندگان مورد علاقه خود را نیما مسیحا،حمید حامی،امیر تاجیک و مانی رهنما می خواند

photo_2017-12-13_03-01-52 photo_2017-12-13_03-01-44

امادر مورد انتظاراتم از بهزیستی بگم
من قبلا هیچوقت در هیچ زمینه ای پام را تو بهزیستی نذاشته بودم، رئیس بهزیستی هم مرا نمی شناخت  البته از بچگی تحت پوشش  بهزیستی بودم چون پیش ایشان نرفته بودم تا اینکه فقط در زمینه موسیقی، جون شنیدم که بهزیستی می تواند به افرادی که کار هنری می کنند کمک کنند پیش ایشان رفتم و ایشان هم از من استقبال کردند و کمکهایی کردن و  مرا تحت پوش قرار دادن ولی در زمینه  کارم نتوانستند به من در موسیقی کمک کند.

جاسم خیربین در این گفتگوی صمیمی  از ما خواست تا به ایشان کمک کنم تا در یک روز غیر روزهای سه شنبه که برای ملاقات عمومی است بتوانیم ایشان را پیش مدیر کل بهزیستی گیلان بریم و ما هم به این جوان خوش صدای شفتی قول دادیم تا در آینده نزدیک این خواسته اش را براورده کنیم.

photo_2017-12-13_04-43-22

تهیه گزارش؛ زلیخا صفری