به گزارش صفیر گیلان ؛ فرماندار شهرستان رشت در جلسه ای که با حضور ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، مدیران کل دستگاهها و مدیرکل نظارت بر توزیع شرکت توانیر کشور به منظور بررسی مشکلات و معضلات ناشی از بارش برف اخیر شهرستان رشت، در محل فرمانداری […]

به گزارش صفیر گیلان ؛ فرماندار شهرستان رشت در جلسه ای که با حضور ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، مدیران کل دستگاهها و مدیرکل نظارت بر توزیع شرکت توانیر کشور به منظور بررسی مشکلات و معضلات ناشی از بارش برف اخیر شهرستان رشت، در محل فرمانداری برگزار شدضمن تقدیر از دستگاهای اجرایی که پای کار بودند گفت:همه ی مسئولین ذیربط شبانه روزی زحمت کشیدند تا بتوانیم از شدت مشکلات موجود بکاهیم.

وی شهرستان رشت را  از نظر برخورداری از شبکه فشار ضعیف، دارای رتبه ی دوم استان دانست و اذعان داشت:  ۱۷۵ روستا دارای ضعف برق هستند و دلیل قطعی برق در برف اخیر به دلیل با همان ضعفها بود.

شفقی افزود: در بارش اخیر ، بخش خمام ۸۶ درصد و بخشهای کوچصفهان و مرکزی  بالای ۶۰ درصد بوده که متناسب با همین موضوع، ما شاهد قطعی برق بودیم، زیرا عمده شبکه های روستایی در شهرستان ما مربوط به اوایل انقلاب و ۳۵ سال پیش است و شرایط اقلیمی و گذشت زمان ، فرسودگی و تخریب این شبکه را فراهم آورده است.

فرماندار شهرستان رشت ، طولانی شدن روند حل مشکلات و خدمات رسانی را باعث نارضایتی مردم دانست و افزود: چنانچه همه ی عزیزان مسئول چاره اندیشی اساسی و حمایتهای اعتبارات ملی را در این بخش پیگیری نمایند، در شرایط مشابه دچار مشکلات جدی نخواهیم بود.

وی افزود: فرسودگی شبکه برق در این شهرستان، قابل اغماض نیست، درست است که در وضعیت موجود و با اضافه کردن اکیپها ، توانستیم کمی از مشکلات ممکن کم نماییم، اما باید این نکته را در نظر بگیریم که به عنوان مثال در ساعات اولیه بارش و با نشستن اندکی برف روی زمین در بخش خمام، برق اکثر نقاط آن قطع شد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه حتما در روزهای آینده ، جلساتی جهت آسیب شناسی عملکرد ادارات برگزار خواهد شد ، گفت:  در حال حاضر باید همه توانمان را برای حل مشکلات صرف کنیم زیرا مردم در بسیار از نقاط روستایی در مضیقه قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر باید خدمات رسانی با شتاب بیشتری انجام شود، بسیاری از جاده ها باز هستند اما متاسفانه ، هنوز برق در آن مناطق قطع است.

وی افزود: از عملکرد شرکت گاز بسیار سپاسگزاریم ، اما نباید از سیاستگذاری استاندار گیلان ، جهت جلوگیری از اختلال در گاز رسانی به مردم نیز غافل شد.

وی ادامه داد: با توجه به دستور جناب استاندار ،  در وهله نخست گاز سی ان جی ها، تاسیسات پرمصرف و حتی ادارات و  مدارس با توجه به تعطیلی آنها،  قطع شد که در مجموع باعث حفظ مصرف گاز،  در حد نرمال شد.

شفقی نیاز به برنامه ریزی در جهت تامین حداقل ها، برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات بعدی در شرایط مشابه احتمالی را بسیار ضروری دانست و افزود: باید خروجی کار ما به گونه ای باشدکه صدای مردم را بشنویم ، دردشان را احساس کنیم و پیگیر مشکلاتشان باشیم.

شفق نیاز پای کار در مسائل اخیر ،  جدیت بیشتر در جهت پیگیری و رفع اساسی مشکلات مردم را از جانب وزارتخانه مربوطه در دستور کار خود قرار داده و خواستار تسریع بازگشایی راههای فرعی مسدود شده روستایی شدند.