نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل و رئیس تامین اجتماعی لاهیجان دیدار و طی نشستی آخرین تحولات این حوزه مورد تبادل نظر قرار گرفت .

به گزارش صفیر گیلان ، در ادامه برنامه های تعاملاتی با نمایندگان مجلس و مقامات و مسئولین محلی ، طی نشستی با حضور دکتر فرخی نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل و علی حسین نژاد مدیرکل و حسام الدین شریفی رئیس تامین اجتماعی لاهیجان ، آخرین تحولات این سازمان مورد نقد و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت .

در این نشست که در محل شعبه لاهیجان و با حضور جمعی از مسئولین واحدهای تخصصی برگزار شد ، علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به رشد روزافزون بازنشستگان بصورت غیرمتعارف و بالاگرفتن انتظارات این جامعه برای داشتن معیشت و زندگی مناسب ، سازمان تامین اجتماعی را مجموعه ای غیردولتی و عمومی که منابع درآمدی آن تنها از محل وصول حق بیمه تامین میگردد معرفی نمود که با اجرای قوانینی از جمله بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور و … و برهم خوردن نسبت پشتیبانی ورودی ها به خروجی ها ، تنگناهایی برای آن رقم خورد .

وی با بیان اینکه طلاق های صوری و قانون بازماندگان برای فرزندان اناث متاسفانه با سوء استفاده های بسیار همراه است ، افزود : ضرورت بازنگری در این قوانین با توجه به شرایط الزامی به نظر میرسد .

مدیرکل تامین اجتماعی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام طرحهای بزرگی همچون توسعه خدمات غیرحضوری ، به توقف صدور دفترچه های کاغذی جدید و حذف تدریجی آن و جایگزینی نسخه های الکترونیک اشاره نموده و اظهار داشت : این اقدام میلیاردها تومان صرفه جوئی برای سازمان دربرخواهد داشت که منابع آن برای ارتقاء کمی و کیفی خدمات درمانی مخاطبان هزینه خواهد شد .

دکتر فرخی نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان جایگاه و اهمیت تامین اجتماعی در جامعه و گستره مخاطبان آن ، استیجاری بودن ساختمان شعبه در شهر بزرگی همچون لاهیجان را زیبنده و مناسب ندانسته و اظهار امیدواری نمود در آینده نزدیک شاهد ساخت و راه اندازی شعبه ملکی و در خور شأن مردم شهرستان باشیم .

وی همچنین با تاکید بر اهمیت مقوله درمان برای بیمه شدگان و بازنشستگان ، پیگیری برای فوق تخصصی نمودن درمانگاه تامین اجتماعی در لاهیجان را از برنامه های اصلی خود برشمرد .