فرماندار رشت با تاکید بر تقویت امور آموزشی و ارتقای زیرساخت ها در راستای پیشگیری از  بروز بحران، گفت: باید رویکرد پیشگیرانه و آموزش محور در مدیریت بحران غالب باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ مهندس علی فتح اللهی در نشست با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان  با اشاره به میزان بالای اثرگذاری فعالیت های هلال احمر در ایجاد آرامش و امنیت روانی در سطح جامعه به خصوص در سالیان اخیر، اظهار داشت: هلال احمر سازمانی است که فارغ از وابستگی های سیاسی، به صورت مستقل و فراسرزمینی برای رفع مشکلات در ابعاد مختلف در سطح جامعه، حتا در سایر استان ها و کشورها اقدام کرده که ماحصل این امر می تواند به برقراری ارتباطات مستحکم و روابط دوستانه در سطح بین المللی منجر شود.
فرماندار شهرستان رشت در ادامه افزود: هیچ یک از حوادث و مشکلات سیاسی در سطوح بین المللی نتوانسته خللی در ایفای وظایف جمعیت هلال احمر، در سطح دنیا وارد کند.
وی داشتن نگاه پیشگیرانه در کاهش بحران و خسارات ناشی از آن را، ضروری خواند و تصریح کرد: لازمه ارائه خدمات، ارائه آموزش و ایجاد زیرساخت و بستر مناسب است و با تقویت امور آموزشی و ایجاد فرهنگ سازی در ابعاد و مسائل مختلف اجتماعی ، می توان باعث تقلیل مشکلات و افزایش سرعت و اثرگذاری امور شد.
مقام عالی دولت در مرکز استان، کارکنان هلال احمر را بهره مند از تخصص های مرتبط شغلی خواند و بیان کرد: در زمان بروز بحران، افرادی از سوی این جمعیت به مکان های مورد نظر گسیل می شوند که همگی دارای تخصص هایی مرتبط و در سطحی عالی بوده و می توانند در رفع مشکل و نجات جان انسانها بسیار مدبرانه و موثر رفتار کنند.
مهندس فتح اللهی حمایت از سازمان هایی چون هلال احمر را در واقع کمک به جامعه و افراد آن دانست و اظهار داشت: باید تفکرات هلال احمری وارد خانه های مردم شود و در هر خانه حداقل یک نفر آشنا به اطلاعات و کمک های اولیه در جهت پیشگیری از فاجعه های احتمالی باشد.
فرماندار شهرستان رشت، گستردگی کار و فعالیت های هلال احمر را در تمامی بخش های شهرستان رشت ضروری خواند و تصریح کرد: بدون شک، فعالیت های هلال احمر در کلیه امور جاری و ساری در جامعه و روند ارائه خدمات بسیار تاثیرگذار است و از این روز لازم است اطلاعات لازم در خصوص خانه های هلال به روز رسانی شود.