به گزارش صفیر گیلان، عصر امروز مهندس “حسین چراغی” مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی اظهار داشت: شهید محمود صارمی با رشادت و ایثارگری خود نشان داد که دفاع و ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی حد و مرز نمی‌شناسد. […]

 به گزارش صفیر گیلان، عصر امروز مهندس “حسین چراغی” مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی اظهار داشت: شهید محمود صارمی با رشادت و ایثارگری خود نشان داد که دفاع و ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی حد و مرز نمی‌شناسد.
  
مراسم تجلیل از خبرنگاران در اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان برگزار شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به شاخصه‌های یک خبرنگار حرفه ای و انقلابی افزود: تبادل اخبار و اطلاعات به عنوان یک حق اساسی و حفظ مصالح عموم و نظام اسلامی بایستی همواره مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها همواره باید آزادی عمل بیشتری در نشر اخبار داشته باشند تصریح کرد: اجرای دستورالعمل‌های اخلاقی و اسلامی در جمع‌آوری و تفسیر اخبار یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در حوزه رسانه است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه خبرنگاران گیلانی از افتخارات حوزه رسانه منطقه هستند گفت: استان گیلان یکی از استان‌های مهم و استراتژیک کشور در حوزه بندری و دریایی است که نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در نشر اخبار مرتبط با این حوزه را دوچندان می‌کند.
مهندس چراغی با اشاره به اینکه صنعت حمل و نقل دریایی و فعالیت‌های بندری در استان گیلان پیشینه تاریخی دارد افزود: بندرانزلی یکی از بنادر تاریخی و با سابقه در کشور است که لازم است خبرنگاران و اصحاب رسانه توجه بیشتری را در نشر اخبار در این حوزه داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های بسیار خوب منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا نیز گفت: بندر آستارا نیز از سرمایه‌های استان گیلان به شمار می‌آید که خوشبختانه با تلاش‌های بخش خصوصی توانسته در راستای تولید ثروت و اشتغال برای منطقه و کشور نقش آفرینی کند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به برنامه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه بندری و دریایی گفت:‌‌ در راستای توسعه صنعت بندری و دریایی و همچنین ایجاد اشتغال، دو پست اسکله تفریحی با استانداردهای بین المللی در تالاب بندرانزلی ایجاد می‌شود که هم‌اکنون در حال احداث آن هستیم.
مهندس چراغی با بیان اینکه سال گذشته ۳ پست اسکله هر  کدام به طول ۱۸۰ متر در بندرانزلی احداث شد، افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث سیلوی غلات و افزایش ۴۵۲ درصدی ظرفیت سیلوی نگهداری غلات در بندر،  سرمایه گذاری بخش خصوصی (با مشارکت سرمایه گذار خارجی) در احداث مخازن روغن خام و افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت مخازن نگهداری روغن در بندر، سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث انبارهای عمومی و افزایش ۷۵ درصدی ظرفیت انبارهای سرپوشیده در بندر ، سرمایه گذاری بخش خصوصی (با مشارکت سرمایه گذار خارجی) در احداث اولین پایانه صادراتی بنادر شمال کشور، پروژه ایجاد اولین مجتمع گردشگری دریایی ( مارینا ) در بنادر شمال کشور در راستای توسعه زیرساخت های بندری صورت گرفت.
وی در خاتمه با قدردانی از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران در انتشار اخبار بندری و دریایی بر لزوم توجه و شناساندن هر چه بیشتر بنادر گیلان در رسانه‌های مکتوب و مجازی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ، در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از خبرنگاران و اصحاب رسانه فعال در حوزه بندری و دریایی تجلیل به‌عمل آمد.