صفیر گیلان؛سید محمد احمدی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت امام علی (ع) به اقدامات شهرداری رشت در آستانه روز درختکاری و سال نو اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت برنامه هایی را هر ساله در روز درختکاری و همچنین در آستانه سال نو برای توزیع نهال رایگان، گل کاری، رنگ آمیزی جداول، نور پردازی سطح […]

 صفیر گیلان؛سید محمد احمدی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت امام علی (ع) به اقدامات شهرداری رشت در آستانه روز درختکاری و سال نو اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت برنامه هایی را هر ساله در روز درختکاری و همچنین در آستانه سال نو برای توزیع نهال رایگان، گل کاری، رنگ آمیزی جداول، نور پردازی سطح شهر و نصب المان های مرتبط با نوروز اجرایی می کند.

شهردار رشت به تدوین برنامه های فرهنگی به مناسبت نوروز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم در تلاش هستیم تا با یک برنامه منسجم و مدون به پیشواز سال ۱۴۰۰ برویم و سبب شادی و نشاط همشهریان شویم.

سید محمد احمدی با بیان اینکه به دنبال تکمیل پروژه های عمرانی در حال اجرا برای تا قبل از شروع سال نو هستیم بیان داشت: معابر سطح شهر از نظر آسفالت دارای مشکل بوده و مستلزم ساماندهی هستند. وی افزود: دوست نداریم باعث تکدر خاطر همشهریان شویم و خودمان را موظف می دانیم تا مشکلات را رفع کنیم.

شهردار رشت با اشاره به اقدامات شهرداری برای تهیه قیر اذعان کرد: در این راستا رایزنی هایی لازم انجام شده و برنامه ریزی های اولیه صورت پذیرفته است اما به دلیل شرایط جوی تا ۱۵ اسفند قادر به اجرای آسفالت نیستیم.

وی ضمن عذرخواهی از مردم بابت کاستی های موجود گفت: قول می دهیم که با مناسب شدن وضعیت آب و هوایی کاستی ها را جبران کنیم. طبق پیش بینی هواشناسی از ۱۵ اسفند شرایط برای اجرای آسفالت مهیا خواهد شد و آسفالت معابری که نیاز اضطراری به آسفالت دارند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شهردار رشت به مشکلات پل های مکانیزه عابر پیاده اشاره کرد و افزود: پنج پل مکانیزه در سطح شهر داریم که متاسفانه تجهیزات این پل ها مکرراً مورد سرقت قرار می گیرند.

وی به خرابی پل مکانیزه تقاطع جانبازان اشاره کرد و بیان داشت: با پیمانکار وارد مذاکره شده ایم و تا عید نوروز مشکلات این پل رفع خواهد شد.

احمدی ادامه داد: درصدد هستیم تا قراردادی برای حفظ و نگهداری پل های مکانیزه منعقد کنیم تا مشکل این پل ها را برای همیشه حل کنیم.

سید محمد احمدی همچنین به وضعیت زیباسازی شهر اشاره کرد و گفت: طرح جامع سیما، منظر شهر رشت با برنامه زمانبندی در حال تدوین است و پس از اخذ مجوزهای لازم از شورای اسلامی شهر رشت اجرایی می شود.

شهردار رشت در ادامه به اقدامات ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به پیش بینی هواشناسی برای بارش برف از سه شنبه، هزار و ۲۰۰ نفر از پرسنل شهرداری رشت در آماده باش کامل قرار گرفتند و ۸۵ دستگاه از ماشین آلات سنگین با مدیریت مناطق پنجگانه شهرداری در سطح شهر استقرار یافتند.

سید محمد احمدی به برنامه ریزی های انجام شده برای تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین شهرداری برای ممانعت از نشستن برف در محورهای اصلی اشاره کرد و گفت: ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین از جمله ۵۰ دستگاه اتوبوس، ۳۰ خودروی آتش نشانی و ۲۰ کامیون آماده تردد در خیابان های شهر بودند تا در صورت آغاز بارش برف مانع از نشستن برف و یخ زدگی خیابان ها شوند.