به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان از شفت؛فرماندار این شهرستان با بیان اینکه شفت در عرصه گردشگری و تولید صنایع دستی دارای ظرفیت های ویژه ای است افزود : گسترش و ساماندهی مسافرکاشانه ها ، تولید سفال و پرورش گل محمدی و گل های زینتی بر بهبود وضعیت اقتصاد این شهرستان موثر خواهد […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان از شفت؛فرماندار این شهرستان با بیان اینکه شفت در عرصه گردشگری و تولید صنایع دستی دارای ظرفیت های ویژه ای است افزود : گسترش و ساماندهی مسافرکاشانه ها ، تولید سفال و پرورش گل محمدی و گل های زینتی بر بهبود وضعیت اقتصاد این شهرستان موثر خواهد بود.
به گزارش صفیر گیلان : محمدرضا محسنی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان با اشاره به طرح روستای بدون بیکار ، بحث اشتغالزایی را یکی از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید برشمرد و تصریح کرد : طرح روستای بدون بیکار یکی از برنامه های ایجاد اشتغال در چهارچوب اقتصاد مقاومتی است که توسط استاندار گیلان مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه یک روستا در شفت برای اجرای طرح پایلوت روستای بدون بی کار باید انتخاب گردد افزود : در انتخاب این روستا باید به شاخص های کل این شهرستان در حوزه های گردشگری ، کشاورزی ، صنایع دستی و تولیدات دامی توجه ویژه ای شود.
فرماندار شفت با بیان اینکه شاخص جمعیت باید در طرح روستای بدون بیکار در نظر گرفته شود افزود : این طرح باید توجیه اقتصادی داشته باشد و شاخص های توسعه پایدار در آن لحاظ شود.
وی با اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح مذکور باید چرخه تولید ، بسته بندی ، توزیع و فروش آن مشخص و تکمیل شود افزود : با در نظر گرفتن چنین مواردی شغل های ایجاد شده مستمر می ماند.
نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه شفت در عرصه گردشگری و تولید صنایع دستی دارای ظرفیت های ویژه ای است افزود : گسترش و ساماندهی مسافرکاشانه ها ، تولید سفال و پرورش گل محمدی و گل های زینتی بر بهبود وضعیت اقتصاد این شهرستان موثر خواهد بود.
محسنی در ادامه سخنان خود گفت : شهرستان شفت در پرورش ماهیان گرم آبی و زنبور عسل ، نوغان و تولید قارچ در جایگاه خوبی قرار دارد و با آموزش های روز و سرمایه گزاری های هدفمند می توان این بخش ها را تقویت کرد.
وی افزود : اعتبارات و تسهیلات اشتغال این شهرستان باید هدف گذاری شود تا منجر به ایجاد شغل شود .
شایان ذکر است بخشداران بخش مرکزی و احمدسرگوراب و روسای ادارت جهاد کشاورزی ، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ، محیط زیست ، تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس صندوق کار آفرینی امید این شهرستان نیز به بیان نظرات خود پرداختند و در پایان روستای گیلده برای اجرای طرح پایلوت روستای بدون بیکار در این شهرستان انتخاب شد.
روستای گیلده از توابع بخش مرکزی شهرستان شفت است که بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰ تعداد ۸۳ خانوار و ۲۶۳ نفر جمعیت دارد.