به گزارش صفیر گیلان، حجت الاسلام ستار علیزاده ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح «مهر تحصیلی» در استان گیلان، گفت: در راستای رسالت سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر نظارت و صیانت از نحوی اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان، اجرای نیات واقفان در قالب طرح ویژه‌های اجتماعی اجرا می شود. […]

به گزارش صفیر گیلان، حجت الاسلام ستار علیزاده ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح «مهر تحصیلی» در استان گیلان، گفت: در راستای رسالت سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر نظارت و صیانت از نحوی اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان، اجرای نیات واقفان در قالب طرح ویژه‌های اجتماعی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه یکی از این طرح ویژه‌های اجتماعی، اجرای امینانه نیات موقوفات برای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان بی بضاعت در قالب تهیه لوازم التحریر با عنوان طرح «مهر تحصیلی» است، اظهار کرد: این طرح هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس و با شناسایی دانش آموزان بی بضاعت از طریق مراجع ذیصلاح همانند آموزش و پرورش، موسسات خیریه و پرورشگاه‌ها و اداره بهزیستی انجام می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه افزود: اجرای این طرح سبب اجرای روشی مشخص برای کمک به دانش آموزان نیازمند شده و از اعمال سلیقه‌های شخصی جلوگیری می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح «مهر تحصیلی» امسال ۳۱۴ بسته لوازم التحریر تهیه شده و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد، تصریح کرد: ۱۷۵ بسته متعلق به دانش آموزان مقطع ابتدایی و ۱۳۹ بسته متعلق به دانش آموزان دوره متوسطه است.

علیزاده  با بیان اینکه ارزش ریالی بسته‌های اهدایی ۳۸ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان است، بیان کرد: این بسته‌ها از محل درآمد موقوفات منطبق با کمک به دانش آموزان بی بضاعت در شش شهرستان رشت، آستانه اشرفیه، رودسر، صومعه سرا، تالش و لاهیجان تهیه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد: موقوفات آقا سید جنید سیاهکوچه، ناصرقلی خان، حاج صالح نویدی، اسماعیل گواهی، سید جلال الدین اشرف(س)، رضا اسماعیل پور لزرجان، حاج رضا سلیمانی شوئیل، عبدالعلی لنکرانی، آقا سید ابراهیم گوراب زرمیخ، حاج میرزا امان الله حکیم ربانی از جمله موقوفاتی هستند که نیات مرتبط با کمک به دانش آموزان بی بضاعت دارند.