به گزارش صفیر گیلان؛سید محمود بشیری سرپرست معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن استان گیلان با تبریک فرارسیدن دهه افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اهداف تهیه و بازنگری در طرح‌های هادی روستایی شامل ایجاد زمینه توسعه و عمران روستا‌ها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی تأمین عادلانه امکانات […]

به گزارش صفیر گیلان؛سید محمود بشیری سرپرست معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن استان گیلان با تبریک فرارسیدن دهه افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اهداف تهیه و بازنگری در طرح‌های هادی روستایی شامل ایجاد زمینه توسعه و عمران روستا‌ها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی است.

همچنین افزود : بازنگری طرح‌های هادی، سند توسعه ۱۰ ساله روستا‌ها است، این طرح‌ها برای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می‌شوند. او، تصریح کرد: بازنگری در این طرح‌ها با توجه به افزایش جمعیت روستایی و وجود متقاضیان جدید زمین و مسکن برای سکونت در روستا‌ها الزامی است.

که در این راستا بازنگری این طرح در ۵۳۵ روستای استان به پایان رسیده و در ۲۱ روستای دیگر استان نیز امسال اجرایی می شود. بشیری با اشاره به اینکه ۵۳۵ روستا در همه شهرستان‌های استان گیلان پراکنده است ادامه داد: تلاش می‌شود جمعیت ساکن در مناطق روستایی حفظ شود و به تقاضا‌های جدید برای زمین و مسکن در این مناطق پاسخ مثبت داده شود از این رو موضوع بازنگری در طرح‌های هادی مطرح می‌شود. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان گیلان افزود: طرح هادی روستایی با سامان‌دهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد‌های مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های سامان‌دهی فضا و سکونت گاه‌های روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند و از این رو همه افرادی که در معاملات ملکی قصد خرید و فروش اراضی روستایی را دارند باید ابتدا از کاربری تعریف شده در طرح هادی اطمینان داشته باشند. وی با بیان اینکه در سطح استان تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی می باشد گفت: شاخص تهیه طرحهای هادی در سطح کشور ۹۸ درصد است که این شاخص در استان گیلان به۱۰۰ درصد رسیده است .

سرپرست معاونت عمران روستایی با اشاره به اجرای طرح هادی گفت: از شروع فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان تاکنون ۹۴۳ روستا در سطح استان از نعمت اجرای طرح هادی روستایی بهره‌مند شده‌اند. سید محمود بشیری گفت: اجرای طرح هادی در سال ۹۸ در ۱۶۷ روستای استان با تخصیص اعتبار ۳۹۲ میلیارد ریال انجام شده است .

سرپرست معاونت عمران روستایی با بیان اینکه اجرای طرح هادی شامل عملیات جدول گذاری، زیرسازی، آسفالت، دیوار ساحلی، پل، جداره سازی و سنگفرش می باشد که با توجه به نیاز روستاها، طرح های متناسب در محدوده طرح هادی روستا، اجرا می شود. بشیری افزود: تهیه و اجرای طرح بهسازی و احیای بافت ‌های باارزش روستایی، ضمن مرمت و بازسازی بافت های با ارزش روستا سبب جذب گردشگران، رونق اقتصادی روستا و ماندگاری مردم در روستاها خواهد شد. همچنین کمک به ارتقاء شاخصهای زندگی در روستا و مهاجرت معکوس از اهداف تعرفه شده در بحث اجرای طرح هادی روستا ها  باشد.

http://gilan.bonyadmaskan.ir/DocLib/P762.jpg

http://gilan.bonyadmaskan.ir/DocLib/P761.jpg